Får inte komma på avslutningen...
Tonåringar
  1. Anonym
    #1

    Får inte komma på avslutningen...

    *buhu* får inte komma till sonens skolavslutning (slutar 9:an) Det är alltså sonen som inte vill att vi kommer...mest är det väl gamle morfar han inte vill ha dit
    Brukar väl inte vara så mycket som görs där, men det hade varit kul att varit med...några föräldrar kommer väl dit? (försökte jag säga) Skulle ni respekterat det, eller smugit dit ändå?
  2. 1
    Får inte komma på avslutningen... *buhu* får inte komma till sonens skolavslutning (slutar 9:an) Det är alltså sonen som inte vill att vi kommer...mest är det väl gamle morfar han inte vill ha dit
    Brukar väl inte vara så mycket som görs där, men det hade varit kul att varit med...några föräldrar kommer väl dit? (försökte jag säga) Skulle ni respekterat det, eller smugit dit ändå?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Om det hängde på gamla morfar skulle jag finta bort min pappa så att jag fick komma!

    Om det inte hjälpte skulle jag smyga lite försiktigt

    Tack och lov var det inga problem på mina ungars skola - alla nior har alltid haft full uppslutning från föräldrar så det var aldrig något att fundera över.
  4. 2
    Om det hängde på gamla morfar skulle jag finta bort min pappa så att jag fick komma!

    Om det inte hjälpte skulle jag smyga lite försiktigt

    Tack och lov var det inga problem på mina ungars skola - alla nior har alltid haft full uppslutning från föräldrar så det var aldrig något att fundera över.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Om jag vet att det är många föräldrar som ska dit och att det är det vanliga att föräldrar är med, då hade jag varken blivit hemma eller smygit dit, utan talat om att jag tänker gå dit och det får han tycka precis vad han vill om.

    Är det vanligast att föräldrar inte är med så hade jag stannat hemma. På vår skola är det enbart få föräldrar som kommer, för eleverna har avslutning utan föräldrar. I det läget hade jag inte ens övervägt att komma utan blivit hemma.
    Kan säga att som man led med de kompisar vars föräldrar alltid envisades med att vara med precis överallt och så var de alltid så där klämkäcka och ungdomliga..... Trodde de iallafall
  6. 3
    Om jag vet att det är många föräldrar som ska dit och att det är det vanliga att föräldrar är med, då hade jag varken blivit hemma eller smygit dit, utan talat om att jag tänker gå dit och det får han tycka precis vad han vill om.

    Är det vanligast att föräldrar inte är med så hade jag stannat hemma. På vår skola är det enbart få föräldrar som kommer, för eleverna har avslutning utan föräldrar. I det läget hade jag inte ens övervägt att komma utan blivit hemma.
    Kan säga att som man led med de kompisar vars föräldrar alltid envisades med att vara med precis överallt och så var de alltid så där klämkäcka och ungdomliga..... Trodde de iallafall
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Mina barn bestämmer inte över vad jag gör. Men naturligtvis hade jag i längsta möjliga mån tagit hänsyn till deras önskemål. Men om det gäller morfar så är det väl bara att inte tala om för honom när det är, det behöver väl inte du avstå för.
  8. 4
    Mina barn bestämmer inte över vad jag gör. Men naturligtvis hade jag i längsta möjliga mån tagit hänsyn till deras önskemål. Men om det gäller morfar så är det väl bara att inte tala om för honom när det är, det behöver väl inte du avstå för.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Jag hade respekterat det, eftersom jag minns själv hur pinsamt jag skulle tyckt att det var om föräldrarna kommit (trots att jag annars sällan skämdes över mina föräldrar). Men för mig är det inte heller viktigt att vara med. I sonens skola var det ganska många föräldrar där, vad jag förstått.

    Ni kan inte gå dit utan att ta med er morfar? Har själv svårt att förstå varför folk släpar med sig halva släkten på olika tillställningar i skolan, det brukar vara tillräckligt trångt ändå.
  10. 5
    Jag hade respekterat det, eftersom jag minns själv hur pinsamt jag skulle tyckt att det var om föräldrarna kommit (trots att jag annars sällan skämdes över mina föräldrar). Men för mig är det inte heller viktigt att vara med. I sonens skola var det ganska många föräldrar där, vad jag förstått.

    Ni kan inte gå dit utan att ta med er morfar? Har själv svårt att förstå varför folk släpar med sig halva släkten på olika tillställningar i skolan, det brukar vara tillräckligt trångt ändå.
  11. Anonym
    #6

    Tack för svaren...

    ...angående morfar så brukar han vara med på de mindre barnens avslutningar, han var med när storasyster gick ut 9:an och så gick vi ut och åt efter. Vis av erfarenheten att det är så viktigt att det är rättvist med sånt, så skulle det väl bli så denna gång med. Nu var det så att jag fick ett ok på frågan om vi bara kunde kolla när 9rna hade sin avslutning, vi behövde inte följa med till klassrummet....Men när vi väl var där, så väntade sonen själv in oss och tyckte det var helt ok. Han såg att många föräldrar var där. Jaja, de är roliga de "små" liven
  12. 6
    Tack för svaren... ...angående morfar så brukar han vara med på de mindre barnens avslutningar, han var med när storasyster gick ut 9:an och så gick vi ut och åt efter. Vis av erfarenheten att det är så viktigt att det är rättvist med sånt, så skulle det väl bli så denna gång med. Nu var det så att jag fick ett ok på frågan om vi bara kunde kolla när 9rna hade sin avslutning, vi behövde inte följa med till klassrummet....Men när vi väl var där, så väntade sonen själv in oss och tyckte det var helt ok. Han såg att många föräldrar var där. Jaja, de är roliga de "små" liven

Liknande trådar

  1. Inte komma på kalas och inte avanmäla?
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 14:08
  2. Såg ni OS-avslutningen?
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 08:28
  3. Får ej vara med på avslutningen?
    By pudding* in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 09:23
  4. Avslutningen av amningen
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 08:56
  5. OS-avslutningen
    By Anna in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 11:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar