Första skolavslutningen
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Första skolavslutningen

    Hur gick det här till, hur kan min lilla bebis redan ha blivit så här stor? Idag var det en rörd mamma som såg sin äldsta son sjunga den blomstertid nu kommer på skolavslutningen (förskoleklass). Tyvärr var de tidigare veckornas fina väder som bortblåst, men bra regnkläder ordnade det. Ha en trevlig sommar alla juli-03r.
  2. 1
    Första skolavslutningen Hur gick det här till, hur kan min lilla bebis redan ha blivit så här stor? Idag var det en rörd mamma som såg sin äldsta son sjunga den blomstertid nu kommer på skolavslutningen (förskoleklass). Tyvärr var de tidigare veckornas fina väder som bortblåst, men bra regnkläder ordnade det. Ha en trevlig sommar alla juli-03r.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Ja visst är det märkligt!

    De här 7 åren har gått snabbare än vad sista 3 veckorna i graviditeten gjorde. Typ!

    Vi hade kanonväder med avslutning ute på gården. Barnen sjöng "Ridon, ridom" och "Den blomstertid nu kommer" och sedan lite mer sång inne i klassrummet. Efter det blev det glass och fika på café med 5 andra i klassen. Valter var helnöjd men har tyvärr börjat sommarlovet med feber.
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  4. 2
    Ja visst är det märkligt! De här 7 åren har gått snabbare än vad sista 3 veckorna i graviditeten gjorde. Typ!

    Vi hade kanonväder med avslutning ute på gården. Barnen sjöng "Ridon, ridom" och "Den blomstertid nu kommer" och sedan lite mer sång inne i klassrummet. Efter det blev det glass och fika på café med 5 andra i klassen. Valter var helnöjd men har tyvärr börjat sommarlovet med feber.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Här var det uppehåll i alla fall. Alla föräldrar samlade på "kullen" vid skolan och alla klasser från F-6 sjöng klassiska avslutningssånger: Pippis sommarvisa, Idas sommarvisa, Den blomstertid, Flaggan vajar på sin stång, Sommaren är kort osv, osv... Rörd mamma var bara förnamnet!

    Rektorn höll ett roligt tal och sjöng dessutom en egenkomponerad sommarlovstext till Timoteijs "Kom"... Allmänt uppskattat är väl en underdrift

    På eftermiddagen åkte Carl, Astrid och jag till Skara Sommarland och det var nästan folktomt, så det hann vi tröttna på det efter 1½ timma - välinvesterade pengar! Jag litar på att det inte kommer att tjatas om Sommarland mer i sommar

    Jag håller med om att det är rent otroligt hur de kunnat bli så här stora! 7 år?!? Läs- och skrivkunniga och kloka som små professorer...
  6. 3
    Här var det uppehåll i alla fall. Alla föräldrar samlade på "kullen" vid skolan och alla klasser från F-6 sjöng klassiska avslutningssånger: Pippis sommarvisa, Idas sommarvisa, Den blomstertid, Flaggan vajar på sin stång, Sommaren är kort osv, osv... Rörd mamma var bara förnamnet!

    Rektorn höll ett roligt tal och sjöng dessutom en egenkomponerad sommarlovstext till Timoteijs "Kom"... Allmänt uppskattat är väl en underdrift

    På eftermiddagen åkte Carl, Astrid och jag till Skara Sommarland och det var nästan folktomt, så det hann vi tröttna på det efter 1½ timma - välinvesterade pengar! Jag litar på att det inte kommer att tjatas om Sommarland mer i sommar

    Jag håller med om att det är rent otroligt hur de kunnat bli så här stora! 7 år?!? Läs- och skrivkunniga och kloka som små professorer...
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Här är det avslutning först i morgon

    klänningen är struken och håret är flätat och ska sovas på i natt för att förhoppningsvis vara lockigt i morgon...
    Tyvärr missar jag ju hela grejen, så är det ju när man är lärarbarn, jag måste ju liksom jobba på min egen skolavslutning. Känns lite hårt faktskt, men Meja har ju både pappa och lillebror samt mormor och morfar där så hon bryr sig nog inte så jättemycket tror jag. Videokameran är laddad så jag får se härligheten på film sedan iallafall.
    Ha en fin sommar alla, det är ju snart dags för alla 7-årskalas!
  8. 4
    Här är det avslutning först i morgon klänningen är struken och håret är flätat och ska sovas på i natt för att förhoppningsvis vara lockigt i morgon...
    Tyvärr missar jag ju hela grejen, så är det ju när man är lärarbarn, jag måste ju liksom jobba på min egen skolavslutning. Känns lite hårt faktskt, men Meja har ju både pappa och lillebror samt mormor och morfar där så hon bryr sig nog inte så jättemycket tror jag. Videokameran är laddad så jag får se härligheten på film sedan iallafall.
    Ha en fin sommar alla, det är ju snart dags för alla 7-årskalas!
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Japp, tänka sig.
    Ingen sång dock, den fick vi höra veckan tidigare när det var 6-års konsert tillsammans med en annan skola.
    Det var 1.orna och 4-5rna som sjöng.
    Usch vad tiden går fort. :-(
  10. 5
    Japp, tänka sig.
    Ingen sång dock, den fick vi höra veckan tidigare när det var 6-års konsert tillsammans med en annan skola.
    Det var 1.orna och 4-5rna som sjöng.
    Usch vad tiden går fort. :-(

Liknande trådar

  1. Hur firar ni skolavslutningen?
    By _Maa_ in forum _00 Alla barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 06:54
  2. Kan inte gå på skolavslutningen..
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 10:39
  3. Ja vad HAR barnen på skolavslutningen
    By babaria in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 21:52
  4. Första skolavslutningen - åh snyft
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 21:46
  5. Hur gör ni på skolavslutningen?
    By klippotek in forum Styvfamiljer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar