Allting rullar bara på...
Separation
  1. Anonym

Allting rullar bara på...

...och det känns som om jag tappat all kontroll. Skilsmässohandlingarna postades idag och mannen håller som bäst på att kolla på ett annat boende för sig. Det märkliga är att jag någostans hoppas att han skall "vakna upp" och inse att detta är fel. Jag är inte heller nöjd med vår relation men anser att vi ger upp för tidigt. Han ansr att vi gjort vad vi kunnat och vill gå vidare...... Önskar att jag kunde känna mig mer trygg i mig själv och se ett ljus i tunneln. En aniv del av mig önskar att jag hittade någon man snart som jag kan trösta mig med. Någon som kan få mig att känna mig älskad och omtyckt för den jag är. Men jag vet att det är fel att resonera så. Vi har dessutom två barn och med dem ett stort ansvar.
    Känns som om livet passerat och ändå är jag bara drygt fyrtio......
  2. 1
    Allting rullar bara på... ...och det känns som om jag tappat all kontroll. Skilsmässohandlingarna postades idag och mannen håller som bäst på att kolla på ett annat boende för sig. Det märkliga är att jag någostans hoppas att han skall "vakna upp" och inse att detta är fel. Jag är inte heller nöjd med vår relation men anser att vi ger upp för tidigt. Han ansr att vi gjort vad vi kunnat och vill gå vidare...... Önskar att jag kunde känna mig mer trygg i mig själv och se ett ljus i tunneln. En aniv del av mig önskar att jag hittade någon man snart som jag kan trösta mig med. Någon som kan få mig att känna mig älskad och omtyckt för den jag är. Men jag vet att det är fel att resonera så. Vi har dessutom två barn och med dem ett stort ansvar.
    Känns som om livet passerat och ändå är jag bara drygt fyrtio......
  3. Anonym
    Det är nog dags att vakna upp... Om din man anser sig att ni gjort allt och han ha tagit initiaiv till eget boende och säger "jag vill gå vidare" då ska du tro på hans ord. I nuläget så finns det inget du kan göra än att just försöka förstå att ni inte kommer att fortsätta bo ihop.

Det som skrämmer mig är din mening att du önskar at du kan hitta någon som kan trösta dig... Du om någon behöver ju vekligen EGEN tid ett tag framöver. Det är aldrig bra att gå från ett förhållande in direkt i nästa "bara för att".
  4. 2
    Det är nog dags att vakna upp... Om din man anser sig att ni gjort allt och han ha tagit initiaiv till eget boende och säger "jag vill gå vidare" då ska du tro på hans ord. I nuläget så finns det inget du kan göra än att just försöka förstå att ni inte kommer att fortsätta bo ihop.

Det som skrämmer mig är din mening att du önskar at du kan hitta någon som kan trösta dig... Du om någon behöver ju vekligen EGEN tid ett tag framöver. Det är aldrig bra att gå från ett förhållande in direkt i nästa "bara för att".
  5. Anonym
    Ja, jag vet att du har rätt. Känslan i mig säger att jag vill ha någon som kan trösta mig men jag kommer givetvis inte att kasta mig in i något nytt med en gång. HAr inte varit singel sedan jag var 16 så det är nog dags att vara det ett tag nu.
  6. 3
    Ja, jag vet att du har rätt. Känslan i mig säger att jag vill ha någon som kan trösta mig men jag kommer givetvis inte att kasta mig in i något nytt med en gång. HAr inte varit singel sedan jag var 16 så det är nog dags att vara det ett tag nu.
  7. Medlem sedan
    Jun 2010
    Döm dig inte så hårt. Att känna sig liten, ensam och rädd är en del av processen. Det blir lätt att man vill att någon ska komma och "ta hand" om en. Låt tankarna komma och gå. När dag läggs till dag så kommer du så småningom bli starkare och starkare, för att en dag ha hittat dig själv igen! Det kommer inte vara lätt, men det blir lättare och lättare! Lycka till....och du, du är inte ensam i denna situation, om det kan ge någon tröst!?
  8. 4
    Döm dig inte så hårt. Att känna sig liten, ensam och rädd är en del av processen. Det blir lätt att man vill att någon ska komma och "ta hand" om en. Låt tankarna komma och gå. När dag läggs till dag så kommer du så småningom bli starkare och starkare, för att en dag ha hittat dig själv igen! Det kommer inte vara lätt, men det blir lättare och lättare! Lycka till....och du, du är inte ensam i denna situation, om det kan ge någon tröst!?

Liknande trådar

1. Pengarna bara rullar in...
    By Mini-74 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2024-04-21, 10:44
  2. Rullar fram! rullar!!
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 20:32
  3. Stella rullar bara från sida..
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 10:22
  4. Allting bara snurrar....
    By Anonym för tillfället in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 13:26
  5. Usch allting bara rasar samman
    By Bluemoon in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 19:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar