Skostorlek
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Skostorlek

    Här kommer ännu en sån där konstig fråga från den där konstiga frågvisa människan!

    Vad har era små guldklimpar för storlek på skorna?

    Jag köpte ett par 22or för nån dryg månad sen och trodde stjärnan skulle kunna ha dem hela sommaren, men tji fick jag för idag när jag mätte dem och hennes fötter så börjar de bli för små! Jösses vad det går undan!
    Gnoti seavton
  2. 1
    Skostorlek Här kommer ännu en sån där konstig fråga från den där konstiga frågvisa människan!

    Vad har era små guldklimpar för storlek på skorna?

    Jag köpte ett par 22or för nån dryg månad sen och trodde stjärnan skulle kunna ha dem hela sommaren, men tji fick jag för idag när jag mätte dem och hennes fötter så börjar de bli för små! Jösses vad det går undan!
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Olika storlekar i olika skor
    Vincent neoprenstövlar: strl 20 med god marginal
    Pax remsandaler: strl 21
    Nike tennissko: strl 22 med god marginal
    Jag kan absolut inte köpa skor utan att Alice är med och kan prova
  4. 2
    Olika storlekar i olika skor
    Vincent neoprenstövlar: strl 20 med god marginal
    Pax remsandaler: strl 21
    Nike tennissko: strl 22 med god marginal
    Jag kan absolut inte köpa skor utan att Alice är med och kan prova
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Vi har köpt storlek 22 på skopunkten, men de är rätt stora för att hon skall kunna ha skorna hela sommaren. Skor och sandaler. Vi brukar alltid mäta i affären, så Elin måste vara med.

    Man måste tänka på att barnet skall stå på foten när man mäter, för då är den större än vid sittande.

    Att Elin sedan vägrar ha på sig något än storebrors begagnade stövlar som är for stora, för att hon kan ta på sig dem själv är ju en annan fråga. Jag tror jag får gömma dem, för idag ägnade jag 30 minuter åt att leta efter en hon tappat i mataffären.
  6. 3
    Vi har köpt storlek 22 på skopunkten, men de är rätt stora för att hon skall kunna ha skorna hela sommaren. Skor och sandaler. Vi brukar alltid mäta i affären, så Elin måste vara med.

    Man måste tänka på att barnet skall stå på foten när man mäter, för då är den större än vid sittande.

    Att Elin sedan vägrar ha på sig något än storebrors begagnade stövlar som är for stora, för att hon kan ta på sig dem själv är ju en annan fråga. Jag tror jag får gömma dem, för idag ägnade jag 30 minuter åt att leta efter en hon tappat i mataffären.
  7. Medlem sedan
    Sep 2008
    #4
    Det va på Skopunkten jag köpte de 22or jag trodde Stella skulle ha hela sommaren men de verkar verkligen vara små i storleken! Nu när jag letar nya och mäter varenda par är 23orna alldeles för stora. 22or är nog det hon ska ha. Hennes ena fot är iaf 13,2 och den andra har jag inte hunnit mäta!
  8. 4
    Det va på Skopunkten jag köpte de 22or jag trodde Stella skulle ha hela sommaren men de verkar verkligen vara små i storleken! Nu när jag letar nya och mäter varenda par är 23orna alldeles för stora. 22or är nog det hon ska ha. Hennes ena fot är iaf 13,2 och den andra har jag inte hunnit mäta!
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5
    Ja du här har vi bara 20. Cornelis har jättesmå fötter :-)
  10. 5
    Ja du här har vi bara 20. Cornelis har jättesmå fötter :-)
  11. Lincoln
    #6
    Här passar strl 22 bäst!! =)
  12. 6
    Här passar strl 22 bäst!! =)
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Våran lillefot har bara stl 18-19 på sina skor..
    Och då är 19 på gränsen till alldeles för stort..
    Det är super svårt att hitta skor till honom,
    för han har jätte-breda och höga fötter,
    men ack så korta.. =)
  14. 7
    Våran lillefot har bara stl 18-19 på sina skor..
    Och då är 19 på gränsen till alldeles för stort..
    Det är super svårt att hitta skor till honom,
    för han har jätte-breda och höga fötter,
    men ack så korta.. =)
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    Oscar har stl 23 på gympadojjor och 22 på sandalerna
  16. 8
    Oscar har stl 23 på gympadojjor och 22 på sandalerna
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Insåg idag att As fötter vuxit rekordartat i sommar! Hennes fötter mäter idag 13,5 cm och de Nike-skorna jag skrev 12/6 var stora mätte 13 cm invändigt - dags att köpa nya skor alltså!
  18. 9
    Insåg idag att As fötter vuxit rekordartat i sommar! Hennes fötter mäter idag 13,5 cm och de Nike-skorna jag skrev 12/6 var stora mätte 13 cm invändigt - dags att köpa nya skor alltså!
  19. Medlem sedan
    Sep 2008
    #10
    Japp! Det går fort nu! Köpte nya igen till Stella i helgen. Kanske mest för att det är så roligt...
  20. 10
    Japp! Det går fort nu! Köpte nya igen till Stella i helgen. Kanske mest för att det är så roligt...

Liknande trådar

  1. Skostorlek
    By skanetjej in forum Småbarn
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 19:45
  2. Skostorlek?
    By -TuvaLiten- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 12:56
  3. Skostorlek
    By Lisa1 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 22:04
  4. skostorlek??
    By Matilda med 3 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 03:48
  5. Hur vet man skostorlek?
    By anonymt namn in forum _0606 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 23:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar