..som bara älskar sin data och mobil.
Hon får rätt mkt frihet..men tar hon inte ansvar drar vi in internet (då är inte datan skoj längre) och mobilen. Utegångsförbud har vi haft men data och mobil tog större effekt på henne.
Hon är mest morrig och fräsig hemma. Borta uppför hon sig, oftast en ängel. Än så länge. Och jag är SÅÅÅ glad över det.
Jag tänker som någon skrev om deras kropp och hjärna; "stängt för ombyggnad".
Jag kör även operation Kram.
Jag ger en kram då jag säger hej...säger hejdå....om hon verkar småsur för oftast är hon då eg ledsen....Hon har blivit mer kramig nu. Och säger "kom mamma, jag vill prata".
Ibland kommer ett sms om något som hänt...hon vill prata av sig till mig via sms. (om jag inte är hemma just då) Det känns skönt att hon VILL och KAN prata med mig.
Jag gjorde inte det med min mamma. Det fanns inte på vår karta liksom.
Min dotter berättade tex att en kille sagt till hennes vän att hon är söt. Det kände hon var något stort och hon ville berätta.
Jag blir GLAD.
Men ack, nervööööös....För allt som komma ska.Ja, ni vet.
Jag är öppen och förstående och sätter gränser.
Men inom mig vill jag ibland skriiiiika "var min lilla tjej, väx inte upp" haha. Men det visar jag ALDRIG !!!
Här går de som vill på Fritidsklubb ....och även på lov har de lite öppet. Det känns lyxigt för mig att hon VILL gå dit. Hon är där nu med några vänner och de skulle äta lunch och mellis och sporta lite... så hon är duktig med att "komma ut från datan"- vara ute !
Jag har varit där och hälsat på och pratat med personalen. De är SUVERÄÄÄNA!! Tror de hjälpt mig få en sån fin tjej. Gav dem en sommarpresent i form av godisask....
Det är bara början av sommarlovet ännu... Förra sommaren var sista 4 veckorna myyycket tjaffs, gäl och tårar och smällar i dörrar....Och jag rev mig ofta i håret... Så vi får se.
Glad sommar alla tonårsmammor....