Kontakt varje dag?
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Kontakt varje dag?

    Sonen, som fyller 17 i oktober, har flickvän sedan i höstas. De brukar träffas och sova över hos varandra någon gång då och då, men de har inte varit alltför intensivt tidigare.

    Nu har han varit hos henne sedan i lördags - inte så länge kanske, men idag har jag inte haft någon kontakt med honom alls - mobilen hans är avstängd, antar att batteriet är slut.

    Hur har ni kontakt med era barn som har stadigvarande förhållande? Varje dag? Ska jag ringa hem till hennes föräldrar och höra så han är där? Men det vet jag till 99,99 %. Hur hade ni gjort? Jag har tidigare sagt åt honom att höra av sig, om hans telefon inte fungerar finns andra telefoner.
  2. 1
    Kontakt varje dag? Sonen, som fyller 17 i oktober, har flickvän sedan i höstas. De brukar träffas och sova över hos varandra någon gång då och då, men de har inte varit alltför intensivt tidigare.

    Nu har han varit hos henne sedan i lördags - inte så länge kanske, men idag har jag inte haft någon kontakt med honom alls - mobilen hans är avstängd, antar att batteriet är slut.

    Hur har ni kontakt med era barn som har stadigvarande förhållande? Varje dag? Ska jag ringa hem till hennes föräldrar och höra så han är där? Men det vet jag till 99,99 %. Hur hade ni gjort? Jag har tidigare sagt åt honom att höra av sig, om hans telefon inte fungerar finns andra telefoner.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Kontakt varje dag kanske är en överdrift när du vet var han är. Men i det här läget, att hans mobil varit avstängd i flera dagar, skulle jag absolut ringa hennes föräldrar för koll.
    Kolla att det är okej med dem att han är där så länge, skulle jag också göra.
  4. 2
    Kontakt varje dag kanske är en överdrift när du vet var han är. Men i det här läget, att hans mobil varit avstängd i flera dagar, skulle jag absolut ringa hennes föräldrar för koll.
    Kolla att det är okej med dem att han är där så länge, skulle jag också göra.
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Jag skulle nog säga, nästa gång ni får kontakt med varann, att jag vill att han hör av sig om han är någon annanstans än hos flickvännen. Sen skulle jag också ta kontakt med hennes föräldrar, om han varit där mer än ett par dagar i sträck, för att diskutera fördelning av matkostnader. Vår tonårskillar äter för uppåt en hundralapp per dag, det är ju inte så schysst om hennes föräldrar plötsligt ska stå för en sådan extra matkostnad.
  6. 3
    Jag skulle nog säga, nästa gång ni får kontakt med varann, att jag vill att han hör av sig om han är någon annanstans än hos flickvännen. Sen skulle jag också ta kontakt med hennes föräldrar, om han varit där mer än ett par dagar i sträck, för att diskutera fördelning av matkostnader. Vår tonårskillar äter för uppåt en hundralapp per dag, det är ju inte så schysst om hennes föräldrar plötsligt ska stå för en sådan extra matkostnad.

Liknande trådar

  1. Städa städa varje söndag och så varje
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-27, 13:24
  2. Varje kväll och varje morgon
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 11:36
  3. Tonåring kontakt varje dag?
    By cadasi in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 20:38
  4. Städa städa varje fredag och så varje
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 20:41
  5. Kontakt
    By Sökare in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 21:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar