Äntligen cyklar han
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Äntligen cyklar han

    Och att jag skriver äntligen beror inte på att jag tycker han är sen på något sätt (Jennie cyklare inte förän hon var nyfyllda 5) utan för att han varit så nära så länge. Redan i höstas så fixade han att hålla balansen men ville då inte att vi skulle släppa cykeln. Sen i våras så funkade det rätt bra men så surade han ihop när han cyklade med sina kompisar med stödhjul och det gick halvdåligt för kompisarna stannade mitt framför honom, stannade och stod still och pekade och sånt som man kan göra om man har stödhjul men inte fixar om man måste hålla balansen och då surade Pontus ihop och tyckte hans cykel var dum och sen har han inte rört den.

    Men så igår ville han återigen cykla på sin stora cykel och nu bara satt allt. Han lyckas starta själv (om det inte är uppförsbacke) och bromsa sådär lagom igår cyklade han glatt runt runt på gatan här ute. Superkul. Det som saknas nu är lite uppsikt och simultankapacitet för man får vara med hela tiden och påminna honom om att väja för blomlådor och såna saker

    Annars kämpar han mest på med sin sparkcykel, lagomt grinig ibland över att inte hinna med syrran och granntjejen. Att han är yngre och kanske inte borde ha riktigt samma balans är ju inget som han väger in utan han tycker han borde vara lika snabb. Men det är otroligt vad snabbt barn lär sig när de väl vill.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    Äntligen cyklar han Och att jag skriver äntligen beror inte på att jag tycker han är sen på något sätt (Jennie cyklare inte förän hon var nyfyllda 5) utan för att han varit så nära så länge. Redan i höstas så fixade han att hålla balansen men ville då inte att vi skulle släppa cykeln. Sen i våras så funkade det rätt bra men så surade han ihop när han cyklade med sina kompisar med stödhjul och det gick halvdåligt för kompisarna stannade mitt framför honom, stannade och stod still och pekade och sånt som man kan göra om man har stödhjul men inte fixar om man måste hålla balansen och då surade Pontus ihop och tyckte hans cykel var dum och sen har han inte rört den.

    Men så igår ville han återigen cykla på sin stora cykel och nu bara satt allt. Han lyckas starta själv (om det inte är uppförsbacke) och bromsa sådär lagom igår cyklade han glatt runt runt på gatan här ute. Superkul. Det som saknas nu är lite uppsikt och simultankapacitet för man får vara med hela tiden och påminna honom om att väja för blomlådor och såna saker

    Annars kämpar han mest på med sin sparkcykel, lagomt grinig ibland över att inte hinna med syrran och granntjejen. Att han är yngre och kanske inte borde ha riktigt samma balans är ju inget som han väger in utan han tycker han borde vara lika snabb. Men det är otroligt vad snabbt barn lär sig när de väl vill.
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Duktig kille! Och lite envis oxå kanske?
    Kram!
  4. 2
    Duktig kille! Och lite envis oxå kanske?
    Kram!

Liknande trådar

  1. Han cyklar
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 22:02
  2. cyklar
    By floRens in forum Mammasnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 19:39
  3. Han CYKLAR!!!
    By -Helena m AoM- in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 18:26
  4. Nu cyklar hon äntligen!
    By --vickan-- in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 21:08
  5. Han cyklar!! Tametusan han cyklar!
    By aasha in forum _03 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 08:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar