Nu är Astrids lillasyster här!
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Nu är Astrids lillasyster här!

    I onsdagskväll föddes Astrids lillasyster! Hon vägde 3330 gram och var 51 cm lång. Just nu går hon under namnet "trollet" men vi har endel förslag
    En mkt snabbare förlossning än när jag födde Astrid.
    Vi var bara inne på förlossningen knappt 3,5 h. innan hon föddes!
    Nu är vi hemma och myser och försöker skapa lite rutiner....som att man iaf sover några timmar på natten!

    Vill ni får ni gärna skriva era åsikter om namnförslagen:


    Freja
    Ingrid
    Saga
    Signe

    Eller kom gärna med egna förslag till Astrids lillasyster!!
    Visst var det några flera som väntade bebis i vår grupp igen?!

    Ha det så bra!
  2. 1
    Nu är Astrids lillasyster här! I onsdagskväll föddes Astrids lillasyster! Hon vägde 3330 gram och var 51 cm lång. Just nu går hon under namnet "trollet" men vi har endel förslag
    En mkt snabbare förlossning än när jag födde Astrid.
    Vi var bara inne på förlossningen knappt 3,5 h. innan hon föddes!
    Nu är vi hemma och myser och försöker skapa lite rutiner....som att man iaf sover några timmar på natten!

    Vill ni får ni gärna skriva era åsikter om namnförslagen:


    Freja
    Ingrid
    Saga
    Signe

    Eller kom gärna med egna förslag till Astrids lillasyster!!
    Visst var det några flera som väntade bebis i vår grupp igen?!

    Ha det så bra!
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Stort Grattis till lilla trollet!
    Av de namnförslag du har så säger jag tveklöst Signe med Ingrid som god tvåa.
  4. 2
    Stort Grattis till lilla trollet!
    Av de namnförslag du har så säger jag tveklöst Signe med Ingrid som god tvåa.
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Va roligt!! Grattis!!

    Jag gillar ju namnen Freja och Saga, men vad ni än väljer blir det jättebra!

    Lycka till med rutinerna!!
  6. 3
    Va roligt!! Grattis!!

    Jag gillar ju namnen Freja och Saga, men vad ni än väljer blir det jättebra!

    Lycka till med rutinerna!!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Stort grattis till Lillasyster!
    Jag gillar Ingrid jättemycket, det hade vi som förslag till Tilly. Passar ju dessutom jättebra med Astrid. Signe gillar jag också, och även det passar med Astrid.

    Fast Freja och Saga är ju fina namn de också...:-)

    Lycka till med namnvalet och allt annat!
  8. 4
    Stort grattis till Lillasyster!
    Jag gillar Ingrid jättemycket, det hade vi som förslag till Tilly. Passar ju dessutom jättebra med Astrid. Signe gillar jag också, och även det passar med Astrid.

    Fast Freja och Saga är ju fina namn de också...:-)

    Lycka till med namnvalet och allt annat!
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Grattis!! Ingrid tycker jag klingar helt klart bäst med Astrid (inte för att dom måste matcha men ändå)

    Vad säger Astrid hittills då?

    Jag ska ju ha bebis om 2 veckor och litar inte på Ronja för fem öre Hon har redan försökt att stå på sin kusin fast hon fattar att det är en liten liten människa. Kommer bli tvungen att vaka som en hök och aldrig lämna dom ensamma..
  10. 5
    Grattis!! Ingrid tycker jag klingar helt klart bäst med Astrid (inte för att dom måste matcha men ändå)

    Vad säger Astrid hittills då?

    Jag ska ju ha bebis om 2 veckor och litar inte på Ronja för fem öre Hon har redan försökt att stå på sin kusin fast hon fattar att det är en liten liten människa. Kommer bli tvungen att vaka som en hök och aldrig lämna dom ensamma..
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Stort grattis till Lillasyster Troll.

    Ni har ju fina namn som förslag, men jag tycker även att Vera eller Hilda skulle passa fint ihop med namnet Astrid.

    Jag tycker man måste se barn för att se vad de passar att heta, så jag är säker på att det ni väljer blir perfekt.
  12. 6
    Stort grattis till Lillasyster Troll.

    Ni har ju fina namn som förslag, men jag tycker även att Vera eller Hilda skulle passa fint ihop med namnet Astrid.

    Jag tycker man måste se barn för att se vad de passar att heta, så jag är säker på att det ni väljer blir perfekt.
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Grattis till lilltrollet! Jag röstar på Ingrid. Ja, det är några till som ska få barn igen. Skulle inte någon ha i juli om jag inte minns fel?
  14. 7
    Grattis till lilltrollet! Jag röstar på Ingrid. Ja, det är några till som ska få barn igen. Skulle inte någon ha i juli om jag inte minns fel?
  15. Medlem sedan
    Oct 2000
    #8
    Men å vad mysigt! Vi väntar vår sista lilla klutt i november. :-) Namnförslagen är fina allihop, ska jag välja så blir det Ingrid :-) Grattis till tjejen!
  16. 8
    Men å vad mysigt! Vi väntar vår sista lilla klutt i november. :-) Namnförslagen är fina allihop, ska jag välja så blir det Ingrid :-) Grattis till tjejen!
  17. Medlem sedan
    Mar 2008
    #9
    Hej!
    Nu har Astrid börjat bli sig själv igen
    Första veckan var hon visserligen väldigt nyfiken men också extra känslig...nu är hon glad över lillasyster
    Men som du skriver, barn i den här åldern är inte så pålitliga- så vi kan inte lämna henne själv alls med syster. Skulle lätt kunna slå henne i huvudet med ngt om hon fick chansen.
    Lycka till med förlossningen!
    Den här gången gick den mkt snabbare än med Astrid!
    Ser framemot att få höra hur allt har gått för er sen!
  18. 9
    Hej!
    Nu har Astrid börjat bli sig själv igen
    Första veckan var hon visserligen väldigt nyfiken men också extra känslig...nu är hon glad över lillasyster
    Men som du skriver, barn i den här åldern är inte så pålitliga- så vi kan inte lämna henne själv alls med syster. Skulle lätt kunna slå henne i huvudet med ngt om hon fick chansen.
    Lycka till med förlossningen!
    Den här gången gick den mkt snabbare än med Astrid!
    Ser framemot att få höra hur allt har gått för er sen!
  19. Medlem sedan
    Sep 2008
    #10
    Hej! Hur har det gått? Har det blivit nån bäbis än? Glöm inte att berätta!
  20. 10
    Hej! Hur har det gått? Har det blivit nån bäbis än? Glöm inte att berätta!
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11
    Nej ingen bebis än Har BF imorgon men eftersom dom andra kommit en vecka innan känns det liksom redan som att jag går på övertid

    Hu det är inte lika lugnt att vara gravid samtidigt som man har ett litet yrväder på 1½ år, vill bara att bebis ska komma ut så man kan röra sig!
  22. 11
    Nej ingen bebis än Har BF imorgon men eftersom dom andra kommit en vecka innan känns det liksom redan som att jag går på övertid

    Hu det är inte lika lugnt att vara gravid samtidigt som man har ett litet yrväder på 1½ år, vill bara att bebis ska komma ut så man kan röra sig!
  23. Medlem sedan
    Sep 2008
    #12
    Nu då? Nu måste väl bäbis ha kommit??!
  24. 12
    Nu då? Nu måste väl bäbis ha kommit??!

Liknande trådar

  1. Hjälp med namn till Astrids lillasyster!
    By milly-74 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 22:29
  2. Hjälp med namn till Astrids lillasyster!
    By milly-74 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-22, 16:23
  3. Nu är Astrids lillasyster här!
    By milly-74 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 20:01
  4. Astrids kök! Är det nån som
    By Leila in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 16:10
  5. Astrids lillasyster är här!
    By lainur in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 14:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar