Apropå skor
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Apropå skor

    Idag köpte jag en kombinerad fot- och skomätare på Eurosko! Äntligen!

    Heter Plus 12 och kostade 199 kr. Finns säkert billigare nån annanstans, men jag blev så lycklig när jag hittade den!

    Har ju inte hunnit prova den ännu men den ser jättebra ut! Nån som provat?
    Gnoti seavton
  2. 1
    Apropå skor Idag köpte jag en kombinerad fot- och skomätare på Eurosko! Äntligen!

    Heter Plus 12 och kostade 199 kr. Finns säkert billigare nån annanstans, men jag blev så lycklig när jag hittade den!

    Har ju inte hunnit prova den ännu men den ser jättebra ut! Nån som provat?
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Och idag hittade jag en likadan på ICA-Maxi för 149 kr...
  4. 2
    Och idag hittade jag en likadan på ICA-Maxi för 149 kr...
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Jag vet inte ens vad det är för nåt
  6. 3
    Jag vet inte ens vad det är för nåt
  7. Medlem sedan
    Sep 2008
    #4
    Skitbra sak! Har du aldrig mätt barnskorna du köper inuti?
  8. 4
    Skitbra sak! Har du aldrig mätt barnskorna du köper inuti?
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Joo det är klart Men det gör man ju på affären och där har dom ju såna att låna.... Har aldrig tänkt att man har behov av en sån hemma Fast iof då kanske man upptäcker när barnet börjar växa ur skorna i tid och INTE när man har bråttom och helt plötsligt ska knöla ner foten hehe...stackars barn....
  10. 5
    Joo det är klart Men det gör man ju på affären och där har dom ju såna att låna.... Har aldrig tänkt att man har behov av en sån hemma Fast iof då kanske man upptäcker när barnet börjar växa ur skorna i tid och INTE när man har bråttom och helt plötsligt ska knöla ner foten hehe...stackars barn....
  11. Medlem sedan
    Sep 2008
    #6
    Hahaha, ja så långt hade jag inte ens tänkt själv!
    För det första vill min lilla yrhöna aldrig mäta foten i affären så det känns lättare att göra det hemma, sen har vi ärvt så otroligt mycket skor och det känns bra att kunna mäta dem innan man tvingar henne att ha dem.
  12. 6
    Hahaha, ja så långt hade jag inte ens tänkt själv!
    För det första vill min lilla yrhöna aldrig mäta foten i affären så det känns lättare att göra det hemma, sen har vi ärvt så otroligt mycket skor och det känns bra att kunna mäta dem innan man tvingar henne att ha dem.
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Okej jamen då är den ju perfekt, vi har ingen vi ärver skor av och barnen brukar jag inte ta med mig men vi brukar ställa dom på ett vanligt papper och rita vart tår och häl slutar och sen mäta med linjal Sen får personalen mäta innermåttet åt mig. Heh vilken latmask jag lät som nu??
  14. 7
    Okej jamen då är den ju perfekt, vi har ingen vi ärver skor av och barnen brukar jag inte ta med mig men vi brukar ställa dom på ett vanligt papper och rita vart tår och häl slutar och sen mäta med linjal Sen får personalen mäta innermåttet åt mig. Heh vilken latmask jag lät som nu??
  15. Medlem sedan
    Sep 2008
    #8
    Jag måste ju erkänna att rita på ett papper låter ju som en toppen-idé! I den här åldern är det inte lätt att få ungen att stå still tillräckligt länge för att justera "mätaren" ordentligt! Ska testa det imorgon!
  16. 8
    Jag måste ju erkänna att rita på ett papper låter ju som en toppen-idé! I den här åldern är det inte lätt att få ungen att stå still tillräckligt länge för att justera "mätaren" ordentligt! Ska testa det imorgon!
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Fungerar superbra Båda barnen tycker det är jättekul (som tur är), får bara tänka på att hålla pennan rakt uppifrån så man inte liksom böjer in den under häl och tår för då blir ju måttet för litet
  18. 9
    Fungerar superbra Båda barnen tycker det är jättekul (som tur är), får bara tänka på att hålla pennan rakt uppifrån så man inte liksom böjer in den under häl och tår för då blir ju måttet för litet

Liknande trådar

  1. apropå skor
    By annchen in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 19:27
  2. apropå strumpbyxor och skor och allt
    By Lin-nea in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 21:59
  3. Apropå skor...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 14:26
  4. Apropå skor, som efterfrågades.....
    By Annette2 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 17:00
  5. Apropå skor på Tradera...
    By Anna in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar