Presenthjälp!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Presenthjälp!

    Har ni några bra tips på vad man kan köpa i 40-årspresent till en mat- vin- och fotbollsintresserad småbarnspappa som nyss flyttat från en mycket liten lägenhet till en riktigt rejäl en? Något köksrelaterat känns som att det vore en bra grej, frågan är bara vad?
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Presenthjälp! Har ni några bra tips på vad man kan köpa i 40-årspresent till en mat- vin- och fotbollsintresserad småbarnspappa som nyss flyttat från en mycket liten lägenhet till en riktigt rejäl en? Något köksrelaterat känns som att det vore en bra grej, frågan är bara vad?
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Stekpanna eller plättlägg i gjutjärn.
  4. 2
    Stekpanna eller plättlägg i gjutjärn.
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    en presentkorg kanske?!? med lite ost,vin,kex och så nån kniv eller nåt i?!?
  6. 3
    en presentkorg kanske?!? med lite ost,vin,kex och så nån kniv eller nåt i?!?
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Bra tanke! Det är bara svårt att veta vad de har... en gjutjärnspanna lär de ha om jag känner dem rätt men kanske inte en plättlagg. Får nog ringa hans fru och fråga
  8. 4
    Bra tanke! Det är bara svårt att veta vad de har... en gjutjärnspanna lär de ha om jag känner dem rätt men kanske inte en plättlagg. Får nog ringa hans fru och fråga
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Det funkar ju alltid förstås. Fast vi brukar liksom ha med sådana saker när vi är bjudna på middag till dem, inte en hel korg kanske men typ en god olivolja, en speciell ost, en flaska vin osv. Men med något extra i så kanske... fast knivar får man inte ge bort vet du väl?
  10. 5
    Det funkar ju alltid förstås. Fast vi brukar liksom ha med sådana saker när vi är bjudna på middag till dem, inte en hel korg kanske men typ en god olivolja, en speciell ost, en flaska vin osv. Men med något extra i så kanske... fast knivar får man inte ge bort vet du väl?
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Åh vad svårt. Har inte hans fru en bra ide så skulle jag skippa kökstemat och ge honom nåt man kan göra. Fotbollsbiljetter och erbjuda sig vara barnvakt eller nåt sånt? Folk runt 40 brukar antingen ha allt, eller vara kapabla att skaffa allt de vill ha så vi brukar ge presentkort på massage och liknanden som man brukar vara dålig på att unna sig.
  12. 6
    Åh vad svårt. Har inte hans fru en bra ide så skulle jag skippa kökstemat och ge honom nåt man kan göra. Fotbollsbiljetter och erbjuda sig vara barnvakt eller nåt sånt? Folk runt 40 brukar antingen ha allt, eller vara kapabla att skaffa allt de vill ha så vi brukar ge presentkort på massage och liknanden som man brukar vara dålig på att unna sig.
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7
    Varför inte ett presentkort på en restaurang och så erbjuder ni er att vara barnvakter?
  14. 7
    Varför inte ett presentkort på en restaurang och så erbjuder ni er att vara barnvakter?
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Hm. Fotbollsbiljetter går bort då min tjurige man vägrar stödja det laget som jubilaren hejjar på

    Grejen är att de precis har flyttat från en liten tvåa till en stor femma, så det är bra läge att köpa hemprylar. Men jag ska nog ringa hans fru innan jag ger mig ut på stan!
  16. 8
    Hm. Fotbollsbiljetter går bort då min tjurige man vägrar stödja det laget som jubilaren hejjar på

    Grejen är att de precis har flyttat från en liten tvåa till en stor femma, så det är bra läge att köpa hemprylar. Men jag ska nog ringa hans fru innan jag ger mig ut på stan!
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Ja det kanske vore något? Grejen är att vi ska semestra tillsammans i sommar, så det går lätt att fixa. En alldeles egen sommarkväll på Sicilien för dem?
  18. 9
    Ja det kanske vore något? Grejen är att vi ska semestra tillsammans i sommar, så det går lätt att fixa. En alldeles egen sommarkväll på Sicilien för dem?
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    I så fall: en elektrisk plättlagg från Tefal, i alla fall om han har barn. Suverän pryl!
    (Finns tex på tretti.se samt i andra butiker.)
  20. 10
    I så fall: en elektrisk plättlagg från Tefal, i alla fall om han har barn. Suverän pryl!
    (Finns tex på tretti.se samt i andra butiker.)
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    landslaget spelar i Sthlm första helgen i september...
  22. 11
    landslaget spelar i Sthlm första helgen i september...
  23. Medlem sedan
    Aug 1999
    #12
    En underbar present låter det som
  24. 12
    En underbar present låter det som
  25. Medlem sedan
    Dec 2009
    #13
    Jag hade gjort en korg m lite smått o gott i, tex fin olja och balsamvinäger (gärna köpt i "dyr fin butik") nån liten burk fin marmelad, lite kex, några småbiter fin lagrad ost, en ostkniv och kanske en sån där liten halvflaska gott vin.
  26. 13
    Jag hade gjort en korg m lite smått o gott i, tex fin olja och balsamvinäger (gärna köpt i "dyr fin butik") nån liten burk fin marmelad, lite kex, några småbiter fin lagrad ost, en ostkniv och kanske en sån där liten halvflaska gott vin.
  27. alle
    #14

    En eller

    två flaskor riktigt dyrt vin! Det unnar man sig ofta inte själv. T.ex en flaska för 500kr eller två olika för 250 kr vardera. Gå till Systembolaget. Mannen fick en från det år han föddes.







    Har ni några bra tips på vad man kan köpa i 40-årspresent till en mat- vin- och fotbollsintresserad småbarnspappa som nyss flyttat från en mycket liten lägenhet till en riktigt rejäl en? Något köksrelaterat känns som att det vore en bra grej, frågan är bara vad?
  28. 14
    En eller två flaskor riktigt dyrt vin! Det unnar man sig ofta inte själv. T.ex en flaska för 500kr eller två olika för 250 kr vardera. Gå till Systembolaget. Mannen fick en från det år han föddes.







    Har ni några bra tips på vad man kan köpa i 40-årspresent till en mat- vin- och fotbollsintresserad småbarnspappa som nyss flyttat från en mycket liten lägenhet till en riktigt rejäl en? Något köksrelaterat känns som att det vore en bra grej, frågan är bara vad?
  29. alle
    #15
    Annars håller jag med Anna om pannkaksstekaren på tretti.se. Den är skitbra!
  30. 15
    Annars håller jag med Anna om pannkaksstekaren på tretti.se. Den är skitbra!

Liknande trådar

  1. Presenthjälp?
    By Miafian in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 20:28
  2. Presenthjälp
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 20:18
  3. Presenthjälp!
    By Zinita in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 21:31
  4. Presenthjälp!
    By Li-- in forum _98 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 08:19
  5. Presenthjälp - max 15 kr
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 12:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar