4 årskontroll
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    4 årskontroll

    Har ni varit på det än? Det har inte vi men jag vet att de brukar vilja att barnen ritar en huvudfoting. Gör era det? Love har aldrig gjort det. Däremot försökte han bygga en gubbe i lera förra veckan. Då satte han armarna på sidan av huvudet på gubben. Kanske räknas det med?
    Anna m goa barna Love (maj -06) + Ebba (nov -08)
  2. 1
    4 årskontroll Har ni varit på det än? Det har inte vi men jag vet att de brukar vilja att barnen ritar en huvudfoting. Gör era det? Love har aldrig gjort det. Däremot försökte han bygga en gubbe i lera förra veckan. Då satte han armarna på sidan av huvudet på gubben. Kanske räknas det med?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Ja, vi har varit på 4-års kontroll. Alice ritar inte längre huvudfotingar, utan huvud med kropp, armar och ben. Ofta ritar hon även händer med fingrar och fötter med tår, ögonbyrn mm. Men då ska vi komma ihåg att jag har en väldigt stillasittande tjej som älskar att rita och pyssla. Klart att lergubben räknas som en huvudfoting.
  4. 2
    Ja, vi har varit på 4-års kontroll. Alice ritar inte längre huvudfotingar, utan huvud med kropp, armar och ben. Ofta ritar hon även händer med fingrar och fötter med tår, ögonbyrn mm. Men då ska vi komma ihåg att jag har en väldigt stillasittande tjej som älskar att rita och pyssla. Klart att lergubben räknas som en huvudfoting.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3

    ja

    och här skulle han också rita en huvudfoting, var det tänkt. det var länge sedan han slutade göra det, och precis som ovan ritar han detaljrikt. på bvc deklamerade han att han minsann tänkte rikta en traktor, och gjorde det också + himmel och hö. det räknades också!
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  6. 3
    ja och här skulle han också rita en huvudfoting, var det tänkt. det var länge sedan han slutade göra det, och precis som ovan ritar han detaljrikt. på bvc deklamerade han att han minsann tänkte rikta en traktor, och gjorde det också + himmel och hö. det räknades också!
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4
    Inte än - och jag minns inte vad storasyster fick rita. Men kompisens fyraåring behövde bara "härma" vad BVC-sköterskan ritade: typ två streck bredvid varandra, två streck korsade etc.

    Och Olivia ritar fortfarande bara huvudfotingar och "kladd". Inget avancerat där inte.
    Men hon kan stå samt hoppa på ett ben och gungar högre och djärvare än vad fem år äldre storasyster gör NU.
  8. 4
    Inte än - och jag minns inte vad storasyster fick rita. Men kompisens fyraåring behövde bara "härma" vad BVC-sköterskan ritade: typ två streck bredvid varandra, två streck korsade etc.

    Och Olivia ritar fortfarande bara huvudfotingar och "kladd". Inget avancerat där inte.
    Men hon kan stå samt hoppa på ett ben och gungar högre och djärvare än vad fem år äldre storasyster gör NU.
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Det var inte dåligt! Love verkar inte intresserad av att rita människor alls än. Ska nog fråga honom nästa gång vi ritar om han vill rita en gubbe eller gumma!
  10. 5
    Det var inte dåligt! Love verkar inte intresserad av att rita människor alls än. Ska nog fråga honom nästa gång vi ritar om han vill rita en gubbe eller gumma!
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Haha, jag kan han rita en traktor så måste ju det gälla. Det vore nåt för Love att rita, den fordonsgalningen....
  12. 6
    Haha, jag kan han rita en traktor så måste ju det gälla. Det vore nåt för Love att rita, den fordonsgalningen....
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Oj, Love gungar helst lite sådär som bebisar, typ några centimeter åt båda håll bara. Stå på ett ben kan han, men hoppa vet jag inte.
  14. 7
    Oj, Love gungar helst lite sådär som bebisar, typ några centimeter åt båda håll bara. Stå på ett ben kan han, men hoppa vet jag inte.
  15. Medlem sedan
    Jul 2000
    #8
    Mmm, så'n har storasyster varit väldigt länge - man fick knappt peta på gungan innan det skreks att det var för högt. Olivia däremot gungar på ett sätt som ingen förälder gärna vill se...
  16. 8
    Mmm, så'n har storasyster varit väldigt länge - man fick knappt peta på gungan innan det skreks att det var för högt. Olivia däremot gungar på ett sätt som ingen förälder gärna vill se...
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9
    Idag när jag var och gungade med barnen så var det samma sak igen. Love ville bara ha lite fart. Han satt stel som en pinne. Lillasyster Ebba däremot skrattade och hade kul och gungade mycket högre än Love.
  18. 9
    Idag när jag var och gungade med barnen så var det samma sak igen. Love ville bara ha lite fart. Han satt stel som en pinne. Lillasyster Ebba däremot skrattade och hade kul och gungade mycket högre än Love.

Liknande trådar

  1. 4-årskontroll.
    By -Grynet- in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 14:08
  2. 4-årskontroll
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 22:44
  3. 1 -årskontroll!
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:43
  4. 5-årskontroll
    By Sanna med tjejerna in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 08:45
  5. 1½-årskontroll
    By Moa m. BellanBus in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar