Pålägg?
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Pålägg?

    Hej på er i sommarvärmen
    Om ni ger era bebisar smörgåsar vad har ni för pålägg då?
    Jag har gett Max ost, leverpastej och philadelfia men finns det mer man kan ge?
    Messmör tänkte jag men det kanske är mycket socker i??
  2. 1
    Pålägg? Hej på er i sommarvärmen
    Om ni ger era bebisar smörgåsar vad har ni för pålägg då?
    Jag har gett Max ost, leverpastej och philadelfia men finns det mer man kan ge?
    Messmör tänkte jag men det kanske är mycket socker i??
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Hur ger man macka över huvud taget?? Alltså, så de inte sätter i halsen...

    Simon tuggar inte än, trots att han har haft 2 tänder i 2 månader (o de ska ju kunna tugga även om de inte har tänder) och när jag har mosat ihop lite bröd med smör så har det bara ramlat ut ur munnen igen...
  4. 2
    Hur ger man macka över huvud taget?? Alltså, så de inte sätter i halsen...

    Simon tuggar inte än, trots att han har haft 2 tänder i 2 månader (o de ska ju kunna tugga även om de inte har tänder) och när jag har mosat ihop lite bröd med smör så har det bara ramlat ut ur munnen igen...
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Jag tycker också att det är klurigt att variera. Vi kör mest med smör, ost och leverpastej. Ngn gång har vi testat mjukost på tub, men ganska lite då jag får för mig att det innehåller ordentligt med salt. (Det gör ju iofs hårdost också). Men Milla tycker det är gott med mosad avokado på smörgåsrån. Kanske det är värt att pröva?
  6. 3
    Jag tycker också att det är klurigt att variera. Vi kör mest med smör, ost och leverpastej. Ngn gång har vi testat mjukost på tub, men ganska lite då jag får för mig att det innehåller ordentligt med salt. (Det gör ju iofs hårdost också). Men Milla tycker det är gott med mosad avokado på smörgåsrån. Kanske det är värt att pröva?
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    Messmör innehåller mängder med socker! Själv brukar jag bara ge Xander små tussar direkt i munnen av brödet ibland, vanligen med smör. Mjukost kan du ju testa också.
  8. 4
    Messmör innehåller mängder med socker! Själv brukar jag bara ge Xander små tussar direkt i munnen av brödet ibland, vanligen med smör. Mjukost kan du ju testa också.
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Du kan ju testa med skinka och korv. Ta bara bort dendär lilla kanten som är runt om. Vanlig mjukost finns det ju många smaker på också. Messmör kan man med ge. Det handlar ju om ganska små mängder.
  10. 5
    Du kan ju testa med skinka och korv. Ta bara bort dendär lilla kanten som är runt om. Vanlig mjukost finns det ju många smaker på också. Messmör kan man med ge. Det handlar ju om ganska små mängder.
  11. Medlem sedan
    Apr 2009
    #6
    Jag ger allt möjligt, allt som jag äter. Jordnötssmör, färskost med olika smaker, mjukost, messmör, skinka, mosad avocado m.m.
  12. 6
    Jag ger allt möjligt, allt som jag äter. Jordnötssmör, färskost med olika smaker, mjukost, messmör, skinka, mosad avocado m.m.
  13. Medlem sedan
    Feb 2009
    #7
    Ok tack för lite fler tips!
    Max äter ju 1 års burkar och det e rätt stora bitar i så han har inga problem med smörgås dock får jag ju hjälpa honom med mindre bitar såklart
  14. 7
    Ok tack för lite fler tips!
    Max äter ju 1 års burkar och det e rätt stora bitar i så han har inga problem med smörgås dock får jag ju hjälpa honom med mindre bitar såklart
  15. Medlem sedan
    Feb 2010
    #8
    Undrar bara, har du kollat så det inte innehåller salt i 1 års burkarna?
    Har för mig att de gör det, men kanske inte alla märken.
    Men kolla gärna upp det.
  16. 8
    Undrar bara, har du kollat så det inte innehåller salt i 1 års burkarna?
    Har för mig att de gör det, men kanske inte alla märken.
    Men kolla gärna upp det.
  17. Medlem sedan
    Feb 2009
    #9
    jo d stämmer att de innehåller salt men har kollat med bvc och den mängden är ingen fara för dom, Max e ju snart 9 månader så då var det helt ok.
    Och han äter MYCKET
  18. 9
    jo d stämmer att de innehåller salt men har kollat med bvc och den mängden är ingen fara för dom, Max e ju snart 9 månader så då var det helt ok.
    Och han äter MYCKET
  19. Medlem sedan
    Feb 2010
    #10
    Okej, men då är det ju bara att mata på;=)
  20. 10
    Okej, men då är det ju bara att mata på;=)
  21. Medlem sedan
    Feb 2009
    #11
    va bra att du sa att bvc sa att det var ok, för jag hittade en broschyr hemma från nestle där det står att man kan börja med 12 månaders burkarna när barnet blir mer rörligt och börjar krypa och gå, för det är mer energi i den maten.
  22. 11
    va bra att du sa att bvc sa att det var ok, för jag hittade en broschyr hemma från nestle där det står att man kan börja med 12 månaders burkarna när barnet blir mer rörligt och börjar krypa och gå, för det är mer energi i den maten.

Liknande trådar

  1. Pålägg??
    By Sissa in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 12:57
  2. Pålägg
    By theaX in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 20:57
  3. Pålägg
    By sanna_80 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 23:25
  4. Pålägg!!!
    By Mullisen in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 10:12
  5. Pålägg för och nu
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 13:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar