Kryssning till Lättland el. Finland
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Kryssning till Lättland el. Finland

    Min 17 årige son har bestämt sig att gå på kryssning med sin jämnårige kompis som i sin tur har en kusin som jag inte vet vem och jag känner inte heller kompisen.
    Vågar man släppa honom så där? Det är bara fylla som gäller där. Får han gå ombord utan föräldrarnas samtycke? Vad tycker ni? Hur ser ni på saken?
  2. 1
    Kryssning till Lättland el. Finland Min 17 årige son har bestämt sig att gå på kryssning med sin jämnårige kompis som i sin tur har en kusin som jag inte vet vem och jag känner inte heller kompisen.
    Vågar man släppa honom så där? Det är bara fylla som gäller där. Får han gå ombord utan föräldrarnas samtycke? Vad tycker ni? Hur ser ni på saken?
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    Du vet att det bara är fylla som gäller, han är 17 år och du känner inte de han ska åka med.

    Så, det var rejäla argument emot som du radar upp.

    Var är argumenten för?
  4. 2
    Du vet att det bara är fylla som gäller, han är 17 år och du känner inte de han ska åka med.

    Så, det var rejäla argument emot som du radar upp.

    Var är argumenten för?
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Jag tycker att Jack T har sammanfattat det hela på ett ypperligt sätt. Fö brukar man inte få följa med utan målsmans sällskap (eller åtminstone annan eskorterande vuxen) om man är under 20 år på de kryssningar jag har varit på. Men det har inte varit uttalade suparresor och det är många år sedan.
  6. 3
    Jag tycker att Jack T har sammanfattat det hela på ett ypperligt sätt. Fö brukar man inte få följa med utan målsmans sällskap (eller åtminstone annan eskorterande vuxen) om man är under 20 år på de kryssningar jag har varit på. Men det har inte varit uttalade suparresor och det är många år sedan.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Tack för svaret Jack och Nissa! Jag har sagt allt detta men han är bestämd att åka och han använder hans pengar som han tjänade efter sommar jobbet. Jag funderar på att kontakta kryssningsbolaget och sätta stopp för honom där.. Jag är väldigt orolig och han vill gå på den kryssningen innan vi (jag o han) ska åka utomlands om 2 veckor. Jag känner mig hopplös o ledsen
  8. 4
    Tack för svaret Jack och Nissa! Jag har sagt allt detta men han är bestämd att åka och han använder hans pengar som han tjänade efter sommar jobbet. Jag funderar på att kontakta kryssningsbolaget och sätta stopp för honom där.. Jag är väldigt orolig och han vill gå på den kryssningen innan vi (jag o han) ska åka utomlands om 2 veckor. Jag känner mig hopplös o ledsen
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Du kan ju börja med att kolla upp om han ens får åka när han är minderårig.
  10. 5
    Du kan ju börja med att kolla upp om han ens får åka när han är minderårig.
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6
    Många båtar har 23 som åldersgräns, min yngste son kommenterade i våras att han "fyllde färja" (23 alltså).
  12. 6
    Många båtar har 23 som åldersgräns, min yngste son kommenterade i våras att han "fyllde färja" (23 alltså).
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Ja, jag kollade med kryssningsbolaget, de har åldergräns på 18 år annars får man åka med dina vårdnadshavare eller i en myndigperson sällskap och den personen ska vara 30 år och har föräldrarnas medgivande för att åka med mindre åringen.. Jag har förklarat detta till sonen, han kommenterade inte mer än att jag som skapar problem av allt...
  14. 7
    Ja, jag kollade med kryssningsbolaget, de har åldergräns på 18 år annars får man åka med dina vårdnadshavare eller i en myndigperson sällskap och den personen ska vara 30 år och har föräldrarnas medgivande för att åka med mindre åringen.. Jag har förklarat detta till sonen, han kommenterade inte mer än att jag som skapar problem av allt...

Liknande trådar

  1. Till Finland i veckan!
    By anonymt namn in forum Ägg & spermadonation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 23:22
  2. Regler för hund till Finland?
    By Neba in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 12:28
  3. Första bidraget till Finland
    By camilla_73 in forum Melodifestivalen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 10:42
  4. Åker till Finland
    By FruPeru in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 16:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar