Feber
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008

Feber

Lillknatten har feber, runt 39,5 om vi inte ger nedsättande. Det är så tråkigt både för honom och oss för det är lugn och ro inne i hans farmor och farfars tack och lov svala hus som gäller. Jag funderar på om det är den så kallade tredagarsfebern för han har i princip inga andra symptom, men man blir ju alltid lite nojig. Några erfarenheter?
    Första barnet: Pojke, Ebbot, föddes 5/5 2009 efter igångsättning. Vägde 3240 och var 51 cm lång.

Andra barnet: Flicka, Astrid, föddes 25/5 2011 efter igångsättning (havandeskapsförgiftning igen). Vägde 3595 och var 50 cm lång.
  2. 1
    Feber Lillknatten har feber, runt 39,5 om vi inte ger nedsättande. Det är så tråkigt både för honom och oss för det är lugn och ro inne i hans farmor och farfars tack och lov svala hus som gäller. Jag funderar på om det är den så kallade tredagarsfebern för han har i princip inga andra symptom, men man blir ju alltid lite nojig. Några erfarenheter?
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    Stackars liten... Hoppas han kryar på sig snabbt! Ingen erfarenhet här tyvärr (eller lyckligtvis..)
  4. 2
    Stackars liten... Hoppas han kryar på sig snabbt! Ingen erfarenhet här tyvärr (eller lyckligtvis..)
  5. Medlem sedan
    Mar 2009

På besök från juli

Ni kommer ju märka om det är tredagarsfeber. Sitter febern i längre skulle jag fundera på urinvägsinfektion, för det är ju svårt att se andra symtom på en sån liten. Man märker ju inte om de tex kissar ofta när de har blöja.
    ninonica - mamma till Caesar 090717
  6. 3
    På besök från juli Ni kommer ju märka om det är tredagarsfeber. Sitter febern i längre skulle jag fundera på urinvägsinfektion, för det är ju svårt att se andra symtom på en sån liten. Man märker ju inte om de tex kissar ofta när de har blöja.
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    Stackars liten med feber när det är så varmt! Hoppas han mår bättre nu!

Adrian hade (med största säkerhet) tredagarsfeber i februari - hög feber i ungefär 3 dagar, 2 dygn tror jag med mycket hög feber (närmare 40 grader). När febern började ge med sig kom istället ett finknottrigt rött utslag på stora delar av kroppen. Kommer inte riktigt ihåg var utslagen kom men det stämde inte riktigt överens med vanligaste beskrivningen av tredagarsfeber. BVC-sköterskan höll dock med om att det måste varit det och menade på att de röda prickarna kan komma lite varstans.

Man kan ju nästan hoppas att det är tredagarsfeber om det nu måste vara feber... det är ju kortvarigt iaf... :/

Hoppas som sagt att han mår bättre nu!
  8. 4
    Stackars liten med feber när det är så varmt! Hoppas han mår bättre nu!

Adrian hade (med största säkerhet) tredagarsfeber i februari - hög feber i ungefär 3 dagar, 2 dygn tror jag med mycket hög feber (närmare 40 grader). När febern började ge med sig kom istället ett finknottrigt rött utslag på stora delar av kroppen. Kommer inte riktigt ihåg var utslagen kom men det stämde inte riktigt överens med vanligaste beskrivningen av tredagarsfeber. BVC-sköterskan höll dock med om att det måste varit det och menade på att de röda prickarna kan komma lite varstans.

Man kan ju nästan hoppas att det är tredagarsfeber om det nu måste vara feber... det är ju kortvarigt iaf... :/

Hoppas som sagt att han mår bättre nu!

Liknande trådar

1. Hög feber, låg feber, hög igen
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 21:33
  2. Feber?
    By Sinkan in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 13:59
  3. Feber
    By *Lillan* in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 19:12
  4. Feber :(
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 08:43
  5. Feber?
    By Moonbeam in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 07:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar