Nu har min son
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Nu har min son

    lärt sig att klättra ur spjälsängen, och i samma veva blivit alldeles omöjlig när det gäller att natta honom på kvällen. Han är helt galen, och jag blir snart likadan tror jag. Sen ett par dagar tillbaka vill han inte alls sova. Han som alltid har lagt sig ner i sängen utan problem... Annars så är det väl full fart, orden ploppar upp fler och fler för var dag som kommer och en riktig klätterapa som älskar att vara ute... Hur har ni andra det?

    Kram
    Titta gärna in här:
    http://www.jeanikee.se

    ♥ (¯`°•.¸ ♥ ♥ ¸.•°´¯) ♥♥ (¯`°•.¸ ♥ ♥ ¸.•°´¯) ♥

    "Var den du är, det finns redan så många andra"
  2. 1
    Nu har min son lärt sig att klättra ur spjälsängen, och i samma veva blivit alldeles omöjlig när det gäller att natta honom på kvällen. Han är helt galen, och jag blir snart likadan tror jag. Sen ett par dagar tillbaka vill han inte alls sova. Han som alltid har lagt sig ner i sängen utan problem... Annars så är det väl full fart, orden ploppar upp fler och fler för var dag som kommer och en riktig klätterapa som älskar att vara ute... Hur har ni andra det?

    Kram
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Sådär gjorde Ebbas storebror när han bytte från spjäl till avnlig. Vi fick gå tillbaka med honom flera gånger tills han fick ro att liogga still och somna. Det tog flera veckor innan han låg kvar vid nattningen. Ni får bära tillbaka honom och natta om tills han fattar vinken.
    Vi har det bra. Sol och bad. Ja, inte Ebba då. Hon är en riktig badkruka. Men hon gillar att leka bredvid de som badar, så länge ingen skvätter vatten på henne förstås. Då blir hon arg.
    Ebba är en riktig pratmaja. Och tidig. Hon pratar mest hela dagrna tycker jag. Hon pratar redan med korta meningar, 2-3 ord. Vid denna ålder sa storebrorsan typ 3-4 ord bara, så det är skillnad. Men skönt för Ebba att hon kan göra sig förstådd. Hon är en mycket viljestark tjej och om vi inte förstår blir hon frustrerad.
  4. 2
    Sådär gjorde Ebbas storebror när han bytte från spjäl till avnlig. Vi fick gå tillbaka med honom flera gånger tills han fick ro att liogga still och somna. Det tog flera veckor innan han låg kvar vid nattningen. Ni får bära tillbaka honom och natta om tills han fattar vinken.
    Vi har det bra. Sol och bad. Ja, inte Ebba då. Hon är en riktig badkruka. Men hon gillar att leka bredvid de som badar, så länge ingen skvätter vatten på henne förstås. Då blir hon arg.
    Ebba är en riktig pratmaja. Och tidig. Hon pratar mest hela dagrna tycker jag. Hon pratar redan med korta meningar, 2-3 ord. Vid denna ålder sa storebrorsan typ 3-4 ord bara, så det är skillnad. Men skönt för Ebba att hon kan göra sig förstådd. Hon är en mycket viljestark tjej och om vi inte förstår blir hon frustrerad.
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Men gud! Det hade kunnat varit jag som skrivt det där. Oscar är precis likadan just nu. Helt plötsligt blev han omöjlig att lägga och bara skulle klättra ur spjälisen. Jag tro vi måste byta till en vanlig säng. Han har inte heller pratat speciellt mycket men nu börjar det lossna. Kul att dem är så lika
  6. 3
    Men gud! Det hade kunnat varit jag som skrivt det där. Oscar är precis likadan just nu. Helt plötsligt blev han omöjlig att lägga och bara skulle klättra ur spjälisen. Jag tro vi måste byta till en vanlig säng. Han har inte heller pratat speciellt mycket men nu börjar det lossna. Kul att dem är så lika
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    C har precis fått en egen säng i sitt rum, med 120 cm bredd så att vi får plats Så nu somnar han ganska bra igen efter en saga och lite välling... =) Sen kommer han in till oss frammåt morgonen när han vaknar...
  8. 4
    C har precis fått en egen säng i sitt rum, med 120 cm bredd så att vi får plats Så nu somnar han ganska bra igen efter en saga och lite välling... =) Sen kommer han in till oss frammåt morgonen när han vaknar...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar