Försäkring på DS barn?? Tips tack!
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Försäkring på DS barn?? Tips tack!

    Födde mitt barn 7 veckor förtidigt och har just kommit hem på permision från neoavd.
    Har just fått diagnosen Down Syndrom och undrar nu vart kan jag få bästa försäkringen på min bäbis.
    Är det bara olycksfallsförsäkring man kan få?
    Tipsa gärna om vilket försäkringsbolag ni vänt er till!

    Förövrigt har vi i familjen alla försäkringar i Dalarnas Försäkringsbolag.
    Jag har även genom kommunal en försäkring i Folksam.

    Tacksam för svar!!
  2. 1
    Försäkring på DS barn?? Tips tack! Födde mitt barn 7 veckor förtidigt och har just kommit hem på permision från neoavd.
    Har just fått diagnosen Down Syndrom och undrar nu vart kan jag få bästa försäkringen på min bäbis.
    Är det bara olycksfallsförsäkring man kan få?
    Tipsa gärna om vilket försäkringsbolag ni vänt er till!

    Förövrigt har vi i familjen alla försäkringar i Dalarnas Försäkringsbolag.
    Jag har även genom kommunal en försäkring i Folksam.

    Tacksam för svar!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Folksams medlemsbarn-försäkring var den enda som vi hittade när vår pojke föddes.
    Du kommer at få många samtal från försäkringsbolag (om ni inte redan fått det)
    Jag blev tillslut blev jag så less när dom ringde att jag svarade direkt ja för dom blev så ställd när jag i slutet sa att han hade ds -det gör väl inget, sa jag bara.....

    Om jag inte minns fel så har frågan varit uppe tidigare så det finns säkert fler bolag också.
  4. 2
    Folksams medlemsbarn-försäkring var den enda som vi hittade när vår pojke föddes.
    Du kommer at få många samtal från försäkringsbolag (om ni inte redan fått det)
    Jag blev tillslut blev jag så less när dom ringde att jag svarade direkt ja för dom blev så ställd när jag i slutet sa att han hade ds -det gör väl inget, sa jag bara.....

    Om jag inte minns fel så har frågan varit uppe tidigare så det finns säkert fler bolag också.
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Fick tips om ACE Europa. De kräver inget hälsointyg eller bakgrund.
    googlade och fick veta att de var svartlistade hos KO...
    Fasen ska det vara så svårt att få sitt älskade barn försäkrat!!!
  6. 3
    Fick tips om ACE Europa. De kräver inget hälsointyg eller bakgrund.
    googlade och fick veta att de var svartlistade hos KO...
    Fasen ska det vara så svårt att få sitt älskade barn försäkrat!!!
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Fick tips om ACE Europa. De kräver inget hälsointyg eller bakgrund.
    googlade och fick veta att de var svartlistade hos KO...
    Fasen ska det vara så svårt att få sitt älskade barn försäkrat!!!
    Jag har Folksam medlemsbarn för min son med DS, det är en sjuk- och olycksfallsförsäkring. Som komplement har jag ACE Europe olycksfallsförsäkring, just för att den gäller för alla barnen i familjen samt gäller så snart man ligger på sjukhus >24 h pga sjukdom vilket flera av mina barn har gjort några gånger. Jag har fått ersättning inom några dagar efter att jag anmält till dem.

    Inget av bolagen kräver hälsodeklaration. Alla barn är välkomna hos dem båda.
    anne.h med fyra absolut perfekta barn.

    Nätverk Dalarna för alla oss i Dalarna med stora som små barn med det lilla extra
  8. 4
    Fick tips om ACE Europa. De kräver inget hälsointyg eller bakgrund.
    googlade och fick veta att de var svartlistade hos KO...
    Fasen ska det vara så svårt att få sitt älskade barn försäkrat!!!
    Jag har Folksam medlemsbarn för min son med DS, det är en sjuk- och olycksfallsförsäkring. Som komplement har jag ACE Europe olycksfallsförsäkring, just för att den gäller för alla barnen i familjen samt gäller så snart man ligger på sjukhus >24 h pga sjukdom vilket flera av mina barn har gjort några gånger. Jag har fått ersättning inom några dagar efter att jag anmält till dem.

    Inget av bolagen kräver hälsodeklaration. Alla barn är välkomna hos dem båda.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Hej och grattis till bebisen. Jag har en tjej på 13 år med DS. Vi har ACE Europa till henne och även syskonen. Vi har haft bra erfarenheter av dom. De gånger Linnea varit sjuk och varit inlagd på lasarettet så har vi fått ersättning från dom. Pengarna har kommit snabbt och det har aldrig varit några problem. Min tjej är hjärtopererad, så skulle det bli något med det så gäller ju inte försäkringen, men vid andra sjukdomar.
  10. 5
    Hej och grattis till bebisen. Jag har en tjej på 13 år med DS. Vi har ACE Europa till henne och även syskonen. Vi har haft bra erfarenheter av dom. De gånger Linnea varit sjuk och varit inlagd på lasarettet så har vi fått ersättning från dom. Pengarna har kommit snabbt och det har aldrig varit några problem. Min tjej är hjärtopererad, så skulle det bli något med det så gäller ju inte försäkringen, men vid andra sjukdomar.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Födde mitt barn 7 veckor förtidigt och har just kommit hem på permision från neoavd.
    Har just fått diagnosen Down Syndrom och undrar nu vart kan jag få bästa försäkringen på min bäbis.
    Är det bara olycksfallsförsäkring man kan få?
    Tipsa gärna om vilket försäkringsbolag ni vänt er till!

    Förövrigt har vi i familjen alla försäkringar i Dalarnas Försäkringsbolag.
    Jag har även genom kommunal en försäkring i Folksam.

    Tacksam för svar!!
    mäh.. *skäms* glömde ju gratta till er lilltjej!
    STORT grattis! Hoppas hon mår bra och att ni får stanna hemma nu!
    Mysigt med en liten bebbe.
    Var i landet bor ni?
    anne.h med fyra absolut perfekta barn.

    Nätverk Dalarna för alla oss i Dalarna med stora som små barn med det lilla extra
  12. 6
    Födde mitt barn 7 veckor förtidigt och har just kommit hem på permision från neoavd.
    Har just fått diagnosen Down Syndrom och undrar nu vart kan jag få bästa försäkringen på min bäbis.
    Är det bara olycksfallsförsäkring man kan få?
    Tipsa gärna om vilket försäkringsbolag ni vänt er till!

    Förövrigt har vi i familjen alla försäkringar i Dalarnas Försäkringsbolag.
    Jag har även genom kommunal en försäkring i Folksam.

    Tacksam för svar!!
    mäh.. *skäms* glömde ju gratta till er lilltjej!
    STORT grattis! Hoppas hon mår bra och att ni får stanna hemma nu!
    Mysigt med en liten bebbe.
    Var i landet bor ni?
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Tack för era svar! Låter som jag får ringa ace och folksam på måndag...så typiskt att det är helg nu när man vill ha vardag =P
    Och tack för grattulation oxå =) Det är en liten kille som fått namnet Milton. Vi bor i Rättvik i Dalarna så jag har varit in och kollat en sväng på Nätverk Dalarna men ska kolla igen när jag får lite tid över. Så vem vet vi kanske ses snart anne.h =)
  14. 7
    Tack för era svar! Låter som jag får ringa ace och folksam på måndag...så typiskt att det är helg nu när man vill ha vardag =P
    Och tack för grattulation oxå =) Det är en liten kille som fått namnet Milton. Vi bor i Rättvik i Dalarna så jag har varit in och kollat en sväng på Nätverk Dalarna men ska kolla igen när jag får lite tid över. Så vem vet vi kanske ses snart anne.h =)
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8
    Tack för era svar! Låter som jag får ringa ace och folksam på måndag...så typiskt att det är helg nu när man vill ha vardag =P
    Och tack för grattulation oxå =) Det är en liten kille som fått namnet Milton. Vi bor i Rättvik i Dalarna så jag har varit in och kollat en sväng på Nätverk Dalarna men ska kolla igen när jag får lite tid över. Så vem vet vi kanske ses snart anne.h =)

    Milton? Fint!
    Va kul att ni bor i Rättvik, annars brukar det alltid vara i Sthlm eller lååångt söderut som alla bor, känns det som..

    Hur gamla är syskonen? (förmodar ni har fler barn.. )


    Nätverket startades för att "nya" föräldrar aldrig får veta att vi "gamla" finns, vi som har gjort alla (många..) misstag, vi som kan tipsa om vad man ska/kan göra, vad HAB aldrig berättar om, vilka hjälpmedel som finns och som man kan ha nytta av och ATT de finns.. osv. -att det dessutom är trevligt att lära känna andra är ju inte direkt någon nackdel det heller
    anne.h med fyra absolut perfekta barn.

    Nätverk Dalarna för alla oss i Dalarna med stora som små barn med det lilla extra
  16. 8
    Tack för era svar! Låter som jag får ringa ace och folksam på måndag...så typiskt att det är helg nu när man vill ha vardag =P
    Och tack för grattulation oxå =) Det är en liten kille som fått namnet Milton. Vi bor i Rättvik i Dalarna så jag har varit in och kollat en sväng på Nätverk Dalarna men ska kolla igen när jag får lite tid över. Så vem vet vi kanske ses snart anne.h =)

    Milton? Fint!
    Va kul att ni bor i Rättvik, annars brukar det alltid vara i Sthlm eller lååångt söderut som alla bor, känns det som..

    Hur gamla är syskonen? (förmodar ni har fler barn.. )


    Nätverket startades för att "nya" föräldrar aldrig får veta att vi "gamla" finns, vi som har gjort alla (många..) misstag, vi som kan tipsa om vad man ska/kan göra, vad HAB aldrig berättar om, vilka hjälpmedel som finns och som man kan ha nytta av och ATT de finns.. osv. -att det dessutom är trevligt att lära känna andra är ju inte direkt någon nackdel det heller
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    Milton? Fint!
    Va kul att ni bor i Rättvik, annars brukar det alltid vara i Sthlm eller lååångt söderut som alla bor, känns det som..

    Hur gamla är syskonen? (förmodar ni har fler barn.. )


    Nätverket startades för att "nya" föräldrar aldrig får veta att vi "gamla" finns, vi som har gjort alla (många..) misstag, vi som kan tipsa om vad man ska/kan göra, vad HAB aldrig berättar om, vilka hjälpmedel som finns och som man kan ha nytta av och ATT de finns.. osv. -att det dessutom är trevligt att lära känna andra är ju inte direkt någon nackdel det heller


    Jo stämmer, vi har en Mathilda som blir 5 år i augusti.

    Ja det kan verkligen behövas lite tips. Vi har absolut ingen erfarenhet av Down Syndrom och vet pinsamt lite om det.
    Vi kommer nog inte få kontakt med HAB i mora förens efter semestrarna men det blir väl dit man får åka sen när det börjar.
    Håller på med ansökan om vårdbidrag förtillfället...

    Känns som det passar in att dra till med....
    Hur ska man kunna veta vad man ska veta innan man får veta det?!

    Tack för att ni startat nätverket för oss nyisar, tror säkert att jag kommer komma med massor av frågor när de dyker upp =)
  18. 9
    Milton? Fint!
    Va kul att ni bor i Rättvik, annars brukar det alltid vara i Sthlm eller lååångt söderut som alla bor, känns det som..

    Hur gamla är syskonen? (förmodar ni har fler barn.. )


    Nätverket startades för att "nya" föräldrar aldrig får veta att vi "gamla" finns, vi som har gjort alla (många..) misstag, vi som kan tipsa om vad man ska/kan göra, vad HAB aldrig berättar om, vilka hjälpmedel som finns och som man kan ha nytta av och ATT de finns.. osv. -att det dessutom är trevligt att lära känna andra är ju inte direkt någon nackdel det heller


    Jo stämmer, vi har en Mathilda som blir 5 år i augusti.

    Ja det kan verkligen behövas lite tips. Vi har absolut ingen erfarenhet av Down Syndrom och vet pinsamt lite om det.
    Vi kommer nog inte få kontakt med HAB i mora förens efter semestrarna men det blir väl dit man får åka sen när det börjar.
    Håller på med ansökan om vårdbidrag förtillfället...

    Känns som det passar in att dra till med....
    Hur ska man kunna veta vad man ska veta innan man får veta det?!

    Tack för att ni startat nätverket för oss nyisar, tror säkert att jag kommer komma med massor av frågor när de dyker upp =)
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    *klipp, klipp*

    Hur ska man kunna veta vad man ska veta innan man får veta det?!


    Precis... har tänkt så så måånga gånger..
    anne.h med fyra absolut perfekta barn.

    Nätverk Dalarna för alla oss i Dalarna med stora som små barn med det lilla extra
  20. 10
    *klipp, klipp*

    Hur ska man kunna veta vad man ska veta innan man får veta det?!


    Precis... har tänkt så så måånga gånger..
  21. Medlem sedan
    Apr 2009
    #11
    Grattis till prinsen! Hoppas vi syns i nätverket snart!

    Emily http://myperfectbabyjulian.blogspot.com/
  22. 11
    Grattis till prinsen! Hoppas vi syns i nätverket snart!

    Emily http://myperfectbabyjulian.blogspot.com/

Liknande trådar

  1. Tips på mamma/barn-försäkring?
    By limpis in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 07:53
  2. Tips på mamma/barn-försäkring?
    By limpis in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 14:21
  3. Tips på mamma/barn-försäkring?
    By limpis in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 23:44
  4. Tack för tips om barn och dator
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 13:49
  5. Solsemester m barn - tips tack!
    By kbrown in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 14:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar