Paulina har den senaste tiden utvecklats väldigt mycket och det märks väldigt tydligt att hon närmar sig tonåren. Inte så mycket på humöret, för det har varit lika "illa" sedan dag 1 i hennes liv , utan mer på den mentala utvecklingen. Plötsligt ringer hon inte kompisar och frågar om det går att leka, utan hon frågar "Går det att va?". Leka är för småbarn...
Hon SMS:ar med kompisar på mobilen i tid och otid, även med killar såklart (stora kärleken SMS:ade hon med häromkvällen t ex). Hon sparar sina månadspengar och handlar kläder för dem, när hon fyller år önskar hon sig bara presentkort på JC, Kicks och såna ställen. Smink är en oerhört viktig detalj. Hon sminkar sig inte varje dag, det får hon inte, men hon använder t ex läppglans då och då. Dessutom börjar hon få koll på olika märken på smink. Favoritprogrammet på TV är Topmodel, vilket säger en del...
Det som jag tycker visar en mognadsutveckling, mer än något annat, är att hon blivit väldigt kritiskt granskande av sånt hon ser, hör och läser. Hon sväljer inte reklamernas budskap, utan ifrågasätter. Ett exempel var när det var reklam för något hårfärgningsmedel på TV och de säger: Din hårfärg har aldrig varit lika fin (eller nåt sånt). Paulina tittade på mig och sa; "Det där är inte snällt sagt", jag fattade ingenting först, men så förklarade hon vad hon hade reagerat på: "De säger ju att min hårfärg är ful om jag inte färgar det med deras grejer". Det tyckte jag var lite kul.

Hur är det med era tweeniesar?