Slutat med blöjan
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Slutat med blöjan

    Tänk vad tiden går fort och våra barn börjar bli så stora. Eira har hunnit att sluta med blöja på dagtid nu under sommaren och det har gått riktigt bra. Visst händer det några "tillbud" men hon hinner oftast säga till. Hon pratar stup i ett och är uppe i 5-6 ordsmeningar, och ibland säger hon långa meningar och tittar allvarligt på mig men jag har inte förstått allt. Att det sedan låter som Yoda är helt underbart.

    Hoppas ni alla har en underbar sommar och hinner njuta av ledighet, barn och sommaren.
    Åsa med Liv 11/02 +Eira 01/08 +Saga 06/12
  2. 1
    Slutat med blöjan Tänk vad tiden går fort och våra barn börjar bli så stora. Eira har hunnit att sluta med blöja på dagtid nu under sommaren och det har gått riktigt bra. Visst händer det några "tillbud" men hon hinner oftast säga till. Hon pratar stup i ett och är uppe i 5-6 ordsmeningar, och ibland säger hon långa meningar och tittar allvarligt på mig men jag har inte förstått allt. Att det sedan låter som Yoda är helt underbart.

    Hoppas ni alla har en underbar sommar och hinner njuta av ledighet, barn och sommaren.
  3. Anonym
    #2
    Hej!

    Ja det går helt galet fort, min plutt har också slutat med blöja på dagtid och pratar hål i huvudet på en Blir verkligen bara roligare och roligare hela tiden!

    Vi har så smått börjat försöka skaffa ett syskon, håller tummarna för att det ska ta sig snart.
    Är anonym än så länge pga flera släktingar här som läser

    Hoppas du har en skön sommar!
  4. 2
    Hej!

    Ja det går helt galet fort, min plutt har också slutat med blöja på dagtid och pratar hål i huvudet på en Blir verkligen bara roligare och roligare hela tiden!

    Vi har så smått börjat försöka skaffa ett syskon, håller tummarna för att det ska ta sig snart.
    Är anonym än så länge pga flera släktingar här som läser

    Hoppas du har en skön sommar!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Ja tiden går fort. Alicia har också slutat med blöja, och det går riktigt bra. Tvåan vill hon inte göra i pottan/toaletten, hon vägrar... Men jag hoppas det lossnar så småningom, men visst händer det olyckor ibland. Vissa nätter har blöjan varit torr, men nattblöjan får vara på ett tag till.

    Pratar gör hon i mängder, många långa meningar. Oftast förstår man vad hon säger, men ibland förstår man ingenting.

    Köra med storebror gör hon också. Barnen och deras pappa (vi har separerat) var och hälsade på farmor för ett tag sedan och då hade hon varit så "rädd" för farmors hundar när Hugo (storebror, snart 7 år) var i närheten. Han hade fått lyfta henne förbi hundarna, men så fort Hugo inte var där så var hon inte ett dugg rädd för hundarna....

    Lillebror är 5,5 månad nu, och hon är så gullig med honom, bortsett från att hon tar alla leksakerna från honom just nu. Ligger han på golvet med några saker runtomkring honom så försvinner sakerna en i taget... Varje gång hon går förbi. Men annars är hon så gullig med Folke. Vill gärna ha honom i knäet och sjunga "Prästens lilla kråka"...

    Jag njuter som bara den av denna sommar, blir intensivt de veckor jag har alla tre barnen, men är bara så underbart. De veckor jag bara har bebis är det väldigt lugnt...
  6. 3
    Ja tiden går fort. Alicia har också slutat med blöja, och det går riktigt bra. Tvåan vill hon inte göra i pottan/toaletten, hon vägrar... Men jag hoppas det lossnar så småningom, men visst händer det olyckor ibland. Vissa nätter har blöjan varit torr, men nattblöjan får vara på ett tag till.

    Pratar gör hon i mängder, många långa meningar. Oftast förstår man vad hon säger, men ibland förstår man ingenting.

    Köra med storebror gör hon också. Barnen och deras pappa (vi har separerat) var och hälsade på farmor för ett tag sedan och då hade hon varit så "rädd" för farmors hundar när Hugo (storebror, snart 7 år) var i närheten. Han hade fått lyfta henne förbi hundarna, men så fort Hugo inte var där så var hon inte ett dugg rädd för hundarna....

    Lillebror är 5,5 månad nu, och hon är så gullig med honom, bortsett från att hon tar alla leksakerna från honom just nu. Ligger han på golvet med några saker runtomkring honom så försvinner sakerna en i taget... Varje gång hon går förbi. Men annars är hon så gullig med Folke. Vill gärna ha honom i knäet och sjunga "Prästens lilla kråka"...

    Jag njuter som bara den av denna sommar, blir intensivt de veckor jag har alla tre barnen, men är bara så underbart. De veckor jag bara har bebis är det väldigt lugnt...

Liknande trådar

  1. ta av blöjan när man e ute????
    By Anonym in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 16:58
  2. Tar av sig blöjan
    By emilteasmammapappa in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 13:08
  3. Blöjan?
    By Mian in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 11:55
  4. Någon som slutat med blöjan
    By ulle75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 16:04
  5. Hej då blöjan!
    By TessS in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 21:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar