Kalorier i biopopcorn?
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Kalorier i biopopcorn?

    Finns det någon som sitter på den infon? Det enda jag lyckats lista ut är att den starka smörsmaken inte kommer från smör utan smöressens. Men de kanske är packade med mer kalorier än andra popcorn iaf. Kanske bäst att poppa hemma och ta md och se ut som en riktig snåljåp
  2. 1
    Kalorier i biopopcorn? Finns det någon som sitter på den infon? Det enda jag lyckats lista ut är att den starka smörsmaken inte kommer från smör utan smöressens. Men de kanske är packade med mer kalorier än andra popcorn iaf. Kanske bäst att poppa hemma och ta md och se ut som en riktig snåljåp
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Googlade fram att det var 464 kcal per 100 gram popcorn. Nästan lika energirikt som vanliga chips mao. Ta med dig hemifrån!
  4. 2
    Googlade fram att det var 464 kcal per 100 gram popcorn. Nästan lika energirikt som vanliga chips mao. Ta med dig hemifrån!
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Hujja, det var mycket det! Jag tar med egna eller låter helt enkelt bli. Man kan väl gå på bio utan att äta något. Eller?
  6. 3
    Hujja, det var mycket det! Jag tar med egna eller låter helt enkelt bli. Man kan väl gå på bio utan att äta något. Eller?
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Hittade detta i ett annat forum där någon varit riktigt ambitiös (ja, jag vill väldigt gärna HA biopopcorn ):

    "Kan uppdatera med lite nya uppgifter i den här gamla tråden har nämligen själv vägt popcornen. Räknat bort vikten på mugg. Liten = 40 g ca 135 kcal Mellan = 95 g ca 321 kcal Stor = 195 g ca 659 kcal detta är beräknat med påsens innehåll så om man inte får med allt fett så blir det såklart andra siffror"
  8. 4
    Hittade detta i ett annat forum där någon varit riktigt ambitiös (ja, jag vill väldigt gärna HA biopopcorn ):

    "Kan uppdatera med lite nya uppgifter i den här gamla tråden har nämligen själv vägt popcornen. Räknat bort vikten på mugg. Liten = 40 g ca 135 kcal Mellan = 95 g ca 321 kcal Stor = 195 g ca 659 kcal detta är beräknat med påsens innehåll så om man inte får med allt fett så blir det såklart andra siffror"
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Fast då har de ju räknat lite i nattmössan, 95 g blir ju 440 kcal. Asch då!
  10. 5
    Fast då har de ju räknat lite i nattmössan, 95 g blir ju 440 kcal. Asch då!
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Men om jag äter gröt till middag så får jag ihop det ändå... (ja Mrs Hyde, jag lovar att lägga till lite grönsaker också . Då blir dagen såhär kcalmässigt:

    Frulle: onaka med blåbär och ett par msk musli, ca 300 kcal

    Mellis: ett ägg med kaviar, 100 kcal

    Lurre: två kokta korvar med blomkål, ca 300 kcal

    Mellis: en banan 100 kcal

    Middag: havregrynsgröt med blåbär och mjölk 200 kcal, morot, sockerärtor och lite tomat till det.

    Biopopcorn, 450 kcal

    Totalt: 1450.

    Ja jag VET att det är sämre än att äta upp sina kalorier på nyttigheter. Men ibland gör jag så. Häpp!
  12. 6
    Men om jag äter gröt till middag så får jag ihop det ändå... (ja Mrs Hyde, jag lovar att lägga till lite grönsaker också . Då blir dagen såhär kcalmässigt:

    Frulle: onaka med blåbär och ett par msk musli, ca 300 kcal

    Mellis: ett ägg med kaviar, 100 kcal

    Lurre: två kokta korvar med blomkål, ca 300 kcal

    Mellis: en banan 100 kcal

    Middag: havregrynsgröt med blåbär och mjölk 200 kcal, morot, sockerärtor och lite tomat till det.

    Biopopcorn, 450 kcal

    Totalt: 1450.

    Ja jag VET att det är sämre än att äta upp sina kalorier på nyttigheter. Men ibland gör jag så. Häpp!
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Fast samtidigt äter jag ju aldrig upp en hel sådan stor mellanbägare... Säg till mig när jag ska sluta hörrni
  14. 7
    Fast samtidigt äter jag ju aldrig upp en hel sådan stor mellanbägare... Säg till mig när jag ska sluta hörrni
  15. Medlem sedan
    Dec 2008
    #8
    Haha...påminner mig lite om mina inlägg fast på annan snacksida... *jag bara glömmer o glömmer...*
  16. 8
    Haha...påminner mig lite om mina inlägg fast på annan snacksida... *jag bara glömmer o glömmer...*
  17. Medlem sedan
    Sep 2022
    #9
    Bantningspiller - acaiberry900.com Jag förlorade 12 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.
  18. 9
    Bantningspiller - acaiberry900.com Jag förlorade 12 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.

Liknande trådar

  1. Mat och kalorier
    By thess705 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 20:39
  2. Kalorier
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 07:53
  3. kalorier?
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 19:08
  4. kalorier
    By Anja22 in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 10:26
  5. nån som kan kalorier?
    By mmmm in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 13:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar