Nu har ju jag sambo
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Nu har ju jag sambo

    sedan många år, så det är inte aktuellt. Men jag funderar på ändå hur datingföretag gör när de matchar folk med varandra. Som gemensamma intressen och så vidare. För de flesta par jag känner kompletterar varandra bra (däribland vi, förstås) . Vi har ett par gemensamma intressen men flera egna.
    Vi gillar inte samma inredningsstil och jag älskar djur, det gör inte han.
    Jag är impulsiv, snabb och teoretisk. Min sambo är eftertänksam, "det är ingen brådska" och väldigt praktisk.

    I stort är vi överens om vad livet går ut på, vad vi vill uppnå och ungefär hur man ska uppfostra barn. I övrigt tycker jag vi är duktiga på att uppskatta våra olika sidor.

    Vet ni hur det är? Vad går de på?

    Är du och din sambo lika varandra personlighetsmässigt? Har ni samma intressen?
    Styrka, glädje och humor!
  2. 1
    Nu har ju jag sambo sedan många år, så det är inte aktuellt. Men jag funderar på ändå hur datingföretag gör när de matchar folk med varandra. Som gemensamma intressen och så vidare. För de flesta par jag känner kompletterar varandra bra (däribland vi, förstås) . Vi har ett par gemensamma intressen men flera egna.
    Vi gillar inte samma inredningsstil och jag älskar djur, det gör inte han.
    Jag är impulsiv, snabb och teoretisk. Min sambo är eftertänksam, "det är ingen brådska" och väldigt praktisk.

    I stort är vi överens om vad livet går ut på, vad vi vill uppnå och ungefär hur man ska uppfostra barn. I övrigt tycker jag vi är duktiga på att uppskatta våra olika sidor.

    Vet ni hur det är? Vad går de på?

    Är du och din sambo lika varandra personlighetsmässigt? Har ni samma intressen?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Personlighetsmässigt är vi inte så fasligt lika. Däremot har vi väldigt lika åsikter om livet och tankar kring sådana saker. Vi har några enstaka intressen ihop, sen går det isär... han är tekniskt lagd och jag praktisk.
  4. 2
    Personlighetsmässigt är vi inte så fasligt lika. Däremot har vi väldigt lika åsikter om livet och tankar kring sådana saker. Vi har några enstaka intressen ihop, sen går det isär... han är tekniskt lagd och jag praktisk.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Vet inte vad de går på men en kollega var med efter att hon skilt sig. Då fick hon lite olika förslag på lämpliga karlar... bland annat hennes ex

    Vi är nog rätt olika till sätt min man och jag. Men vi tycker lika i mycket. Nu har vi även fått foto som gemensamt intresse och motionerar tillsammans.
  6. 3
    Vet inte vad de går på men en kollega var med efter att hon skilt sig. Då fick hon lite olika förslag på lämpliga karlar... bland annat hennes ex

    Vi är nog rätt olika till sätt min man och jag. Men vi tycker lika i mycket. Nu har vi även fått foto som gemensamt intresse och motionerar tillsammans.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Njaä, vi är inte direkt lika varandra personlighetsmässigt men vi är inte mil ifrån varandra heller. Jag passar inte ihop med någon som är min totalt motsats, det har jag provat och det funkar INTE.

    Jag tycker jag och min sambo kompletterar varandra bra.
  8. 4
    Njaä, vi är inte direkt lika varandra personlighetsmässigt men vi är inte mil ifrån varandra heller. Jag passar inte ihop med någon som är min totalt motsats, det har jag provat och det funkar INTE.

    Jag tycker jag och min sambo kompletterar varandra bra.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    P.S. Vi har inte direkt gemensamma intressen men jag kan tänka mig att göra något som han gillar för att umgås och då förväntar jag mig att han gör likadant för mig.
  10. 5
    P.S. Vi har inte direkt gemensamma intressen men jag kan tänka mig att göra något som han gillar för att umgås och då förväntar jag mig att han gör likadant för mig.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Vi hade aldrig, aldrig blivit ihopparade på en internetsajt!
    Ändå har vi lyckats skapa två perfekta barn och hållit ihop i 23 år. Men gemensamma intressen? Nä
    Däremot vet vi vad vi tänker och förväntar oss av varandra, men det kan man ju inte pricka in på en sajt, det är mer kemi.
  12. 6
    Vi hade aldrig, aldrig blivit ihopparade på en internetsajt!
    Ändå har vi lyckats skapa två perfekta barn och hållit ihop i 23 år. Men gemensamma intressen? Nä
    Däremot vet vi vad vi tänker och förväntar oss av varandra, men det kan man ju inte pricka in på en sajt, det är mer kemi.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Jamen detta har jag också funderat pål och dessutom vilka "de senaste vetenskapliga rönen" är.

    Inga rön i världen hade matchat mig och T, det är jag säker på.
  14. 7
    Jamen detta har jag också funderat pål och dessutom vilka "de senaste vetenskapliga rönen" är.

    Inga rön i världen hade matchat mig och T, det är jag säker på.
  15. kerstimärta
    #8
    Jag vill också veta hur det går till!

    Jag och man make har varit tillsammans sen ungdomen så vi har liksom skaffat oss våra värderingar gemensamt, samt stil, smak och önskningar. Så, där är det enkelt nuförtiden.

    Exempel: Maken tänkte igår em att det skulle vara gott med vitkålssallad till middagen. Själv kom jag från jobbet och hade åkt enkom via affären för att köpa just vitkål.

    Personlighetsmässigt är vi varandras motsatser i mycket. Men, visst i en hel del är vi lika där också. Tex att vi alltid vill göra "vår del" så ingen kommer och tycker att vi gjort för lite. Samt att vi har jättesvårt att be om hjälp av andra, må vara gällande barnvakt eller annat.
  16. 8
    Jag vill också veta hur det går till!

    Jag och man make har varit tillsammans sen ungdomen så vi har liksom skaffat oss våra värderingar gemensamt, samt stil, smak och önskningar. Så, där är det enkelt nuförtiden.

    Exempel: Maken tänkte igår em att det skulle vara gott med vitkålssallad till middagen. Själv kom jag från jobbet och hade åkt enkom via affären för att köpa just vitkål.

    Personlighetsmässigt är vi varandras motsatser i mycket. Men, visst i en hel del är vi lika där också. Tex att vi alltid vill göra "vår del" så ingen kommer och tycker att vi gjort för lite. Samt att vi har jättesvårt att be om hjälp av andra, må vara gällande barnvakt eller annat.
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9
    Jaså det är fler som har undrat över det här. Som sagt måste det finnas forskning på vad som ska stämma.

    Och vad kul att fler känner att de kompletterar varandra!
  18. 9
    Jaså det är fler som har undrat över det här. Som sagt måste det finnas forskning på vad som ska stämma.

    Och vad kul att fler känner att de kompletterar varandra!

Liknande trådar

  1. får min sambo ta tfp på min son?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 17:46
  2. Sambo!!!!!!!!!!!!!
    By knodden77 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 19:47
  3. Om er sambo
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 12:41
  4. Min sambo
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 09:19
  5. Arg på min sambo!
    By Mikue bf 18/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 10:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar