Mardrömsperiod??
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 1999
    #1

    Mardrömsperiod??

    Har ni märkt att era barn verkar vara i en mardrömsperiod? Signe vaknar varje natt mellan halv tolv och kvart i tolv och är ledsen utan att veta varför. Är det här en sån där klassisk mardrömsålder? Mina andra barn har aldrig haft några såna, så jag kan inte luta mig mot min fantastiska erfarenhet i detta fall

    Vi var så glada att värsta treårsåldernsutbrotten verkar ha klingat ut. I stället har vi en fyraåring i sängen varje natt igen - hon som sovit hela natten i egen säng i snart ett år, tror jag...
    Jag syr kläder till egna och andras barn. Mina med- och motgångar beskriver jag i min syblogg. Välkommen in!
  2. 1
    Mardrömsperiod?? Har ni märkt att era barn verkar vara i en mardrömsperiod? Signe vaknar varje natt mellan halv tolv och kvart i tolv och är ledsen utan att veta varför. Är det här en sån där klassisk mardrömsålder? Mina andra barn har aldrig haft några såna, så jag kan inte luta mig mot min fantastiska erfarenhet i detta fall

    Vi var så glada att värsta treårsåldernsutbrotten verkar ha klingat ut. I stället har vi en fyraåring i sängen varje natt igen - hon som sovit hela natten i egen säng i snart ett år, tror jag...
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Inte Vincent, men storasyster hade precis så i den här åldern. Vi funderade på om det var sk nattskräck, men symptomen stämde inte helt utan det verkade snarare vara mardrömmar. Vi lugnade, tröstade och låg bredvid tills hon somnade om. Det var viktigt att "bryta" också minns jag, om man bara försökte få henne att somna om direkt så vaknade hon igen efter en liten stund, det var bättre att ta upp henne och kissa, ge ett glas vatten, låta henne sitta uppe i knät en stund. När det var extra illa några gånger fick hon titta på film i soffan tills hon slocknade. Det var rätt jobbigt att hon vaknade precis när vi hade gått och lagt oss minns jag, särskilt med tanke på att Vincent vid den tiden vaknade ett par gånger per natt och jag dessutom var gravid med nummer tre

    Som jag minns det gick det över ungefär när F föddes, då var hon fyra och ett halvt. Några enstaka gånger hände det väl kanske efter det också, sedan klingade det av helt.
  4. 2
    Inte Vincent, men storasyster hade precis så i den här åldern. Vi funderade på om det var sk nattskräck, men symptomen stämde inte helt utan det verkade snarare vara mardrömmar. Vi lugnade, tröstade och låg bredvid tills hon somnade om. Det var viktigt att "bryta" också minns jag, om man bara försökte få henne att somna om direkt så vaknade hon igen efter en liten stund, det var bättre att ta upp henne och kissa, ge ett glas vatten, låta henne sitta uppe i knät en stund. När det var extra illa några gånger fick hon titta på film i soffan tills hon slocknade. Det var rätt jobbigt att hon vaknade precis när vi hade gått och lagt oss minns jag, särskilt med tanke på att Vincent vid den tiden vaknade ett par gånger per natt och jag dessutom var gravid med nummer tre

    Som jag minns det gick det över ungefär när F föddes, då var hon fyra och ett halvt. Några enstaka gånger hände det väl kanske efter det också, sedan klingade det av helt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar