Sur lukt i träningskläderna
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Sur lukt i träningskläderna

    Alltså, jag köpte en sådan där träja som ska transportera bort fukt och svett då man tränar. Efter några ggr så tyckte jag att min svettlukt började lukta väldigt surt när jag hade den på mig (hade givetvis tvättat den enl. intruktionerna dvs 40 garder och inget sköljmedel mellan ggrna ). Nu när jag tog den från galgen i tvättstugan så känner jag att den luktar sådär lite surt även fast den är hlet nytvättad. Även min makes luktar lite så. Inga andra kläder. Tröjorna tvättas oftast samma dag eller dagen efter användandet och ligger inte ihopkölade medan de väntar på att få tvättas.

    Någon mer som har varit med om detta eller som vet vad jag gör för fel? De kostar ju en del så det vore kul att kunna använda dem mer än ett pas ggr
    Livet är härligt och jag vill leva detta härliga liv, men gärna lite lättare

    Mål 1: 68 kg
    Mål 2: 65 kg
    (Mål 3: 63 kg)
  2. 1
    Sur lukt i träningskläderna Alltså, jag köpte en sådan där träja som ska transportera bort fukt och svett då man tränar. Efter några ggr så tyckte jag att min svettlukt började lukta väldigt surt när jag hade den på mig (hade givetvis tvättat den enl. intruktionerna dvs 40 garder och inget sköljmedel mellan ggrna ). Nu när jag tog den från galgen i tvättstugan så känner jag att den luktar sådär lite surt även fast den är hlet nytvättad. Även min makes luktar lite så. Inga andra kläder. Tröjorna tvättas oftast samma dag eller dagen efter användandet och ligger inte ihopkölade medan de väntar på att få tvättas.

    Någon mer som har varit med om detta eller som vet vad jag gör för fel? De kostar ju en del så det vore kul att kunna använda dem mer än ett pas ggr
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Inlägget ovan är OT, glömde skriva det men jag ansåg att det ändå platsar här eftersom vi pratar en del om träning här inne
  4. 2
    Inlägget ovan är OT, glömde skriva det men jag ansåg att det ändå platsar här eftersom vi pratar en del om träning här inne
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Ja det är ofräscht. Ättika hjälper faktiskt.
  6. 3
    Ja det är ofräscht. Ättika hjälper faktiskt.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Hur gör man med den?
  8. 4
    Hur gör man med den?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Du skvätter i lite ättika i vatten (i en hink), lägger kläderna där i ett tag, sen kör du kläderna i tvätmaskinen med tvättmedel som vanligt.
    Är jättebra för att få bort ofräsch doft i kläder.
  10. 5
    Du skvätter i lite ättika i vatten (i en hink), lägger kläderna där i ett tag, sen kör du kläderna i tvätmaskinen med tvättmedel som vanligt.
    Är jättebra för att få bort ofräsch doft i kläder.
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6
    Förr sköljde jag plagget i ättika, vred ur o körde i maskin. (Aldrig blötlade men sköljde upp o vred ur) Eller, alt. 2 har i ättika i tvättvattnet direkt och tvättar med. Nästan enklare så har jag upptäckt. Men en smaksak.
  12. 6
    Förr sköljde jag plagget i ättika, vred ur o körde i maskin. (Aldrig blötlade men sköljde upp o vred ur) Eller, alt. 2 har i ättika i tvättvattnet direkt och tvättar med. Nästan enklare så har jag upptäckt. Men en smaksak.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    Jag brukar ta 1-2 msk ättika i sköljmedelfacket.
  14. 7
    Jag brukar ta 1-2 msk ättika i sköljmedelfacket.
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Tackar, blir nog till att inhandla ättika i morgon
  16. 8
    Tackar, blir nog till att inhandla ättika i morgon
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9
    Jag har köpt ett (svindyrt) tvättmedel i sportaffären som jag tvättar träningskläderna i ibland. Det fräschar upp dem så att jag kan ha dem ett tag igen innan de luktar illa.
  18. 9
    Jag har köpt ett (svindyrt) tvättmedel i sportaffären som jag tvättar träningskläderna i ibland. Det fräschar upp dem så att jag kan ha dem ett tag igen innan de luktar illa.

Liknande trådar

  1. Lukt
    By Anonym in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 10:21
  2. Sitter här med träningskläderna på
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 12:16
  3. Jag kastade på mig träningskläderna
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 20:50
  4. Lukt
    By MammaAnka in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 13:25
  5. Nu drar jag på mig träningskläderna
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 22:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar