Sonen flyttar hemifrån
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Jun 1998
    #1

    Sonen flyttar hemifrån

    Nu börjar en ny fas i livet med barnen. Sonen är på väg att flytta 80 mil hemifrån för att gå på gymnasiet. Han skall bo i egen lägenhet och hantera sitt liv helt själv. Wow, jag är stolt, glad för hans skull, imponerad över hans driv och vilja att göra något eget. Nämligen kombinera sin passion med en linje som passar honom.

    Men oj vad jag kommer att sakna honom ...
  2. 1
    Sonen flyttar hemifrån Nu börjar en ny fas i livet med barnen. Sonen är på väg att flytta 80 mil hemifrån för att gå på gymnasiet. Han skall bo i egen lägenhet och hantera sitt liv helt själv. Wow, jag är stolt, glad för hans skull, imponerad över hans driv och vilja att göra något eget. Nämligen kombinera sin passion med en linje som passar honom.

    Men oj vad jag kommer att sakna honom ...
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Underbart! Det så roligt och samtidigt så vemodigt.
  4. 2
    Underbart! Det så roligt och samtidigt så vemodigt.
  5. Medlem sedan
    Jun 1998
    #3
    Vemodigt vet jag inte men jag kommer att sakna våra samtal.
  6. 3
    Vemodigt vet jag inte men jag kommer att sakna våra samtal.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    det stärker dom

    min son flyttade hem för gymnasiet (resten av familjen bodde då i Frankrike) och nu bor vi tillsammans igen (vi flyttade hem till sonen) och det är grymt skönt som mamma men jag ser ju hur posetivt de året var för honom även om han bodde hos släktingar var det ändå mer eget ansvar som han lärt sig för.

    sedan löste han väll inte allt på de sätt en mamma tycker är bäst och skolan var inte precis de som lovats men även det stärker ju också att få problem lösa dom och gå vidare stärkt ur det även om allt blivit exakt som han förväntat sig är han nöjd med sitt år men han var grymt nöjd att få bo hemma igen och kunna gnabbas med övriga familjen.
  8. 4
    det stärker dom min son flyttade hem för gymnasiet (resten av familjen bodde då i Frankrike) och nu bor vi tillsammans igen (vi flyttade hem till sonen) och det är grymt skönt som mamma men jag ser ju hur posetivt de året var för honom även om han bodde hos släktingar var det ändå mer eget ansvar som han lärt sig för.

    sedan löste han väll inte allt på de sätt en mamma tycker är bäst och skolan var inte precis de som lovats men även det stärker ju också att få problem lösa dom och gå vidare stärkt ur det även om allt blivit exakt som han förväntat sig är han nöjd med sitt år men han var grymt nöjd att få bo hemma igen och kunna gnabbas med övriga familjen.
  9. Medlem sedan
    Jun 1998
    #5
    Jag får väl återkomma med rapport om hur det går och hur det känns ... Men i min värld handlar det om att låta barnen växa så att de när de är mogna klarar att klara sig själva. Jag tror att han genom att redan nu som 16 åring få ta stort ansvar för sin egen vardag och sin egan vardagsekonomi kommer att göra honom gott.
    Sen är jag övertygad om att han kommer att göra misstag allt eftersom...
  10. 5
    Jag får väl återkomma med rapport om hur det går och hur det känns ... Men i min värld handlar det om att låta barnen växa så att de när de är mogna klarar att klara sig själva. Jag tror att han genom att redan nu som 16 åring få ta stort ansvar för sin egen vardag och sin egan vardagsekonomi kommer att göra honom gott.
    Sen är jag övertygad om att han kommer att göra misstag allt eftersom...

Liknande trådar

  1. Jag har en dotter som flyttar hemifrån
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 12:59
  2. Nu flyttar dottern hemifrån...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-06-12, 12:51
  3. Barnen flyttar hemifrån!
    By Ledsen mamma in forum Tonåringar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 19:39
  4. Barn som flyttar hemifrån
    By m00n in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 11:05
  5. Snart flyttar han hemifrån
    By lisn in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 17:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar