Bra skola i Hägersten?
Skolbarn
  1. Anonym
    #1

    Bra skola i Hägersten?

    Vår dotter 11 år mår inte bra i skolan hon går i. Egentligen är det väl klassen och den dåliga läraren hon fick när hon började 4an som är största problemet, men om det inte går att lösa "lokalt" blir vi kanske tvungna att byta skola helt. Några tips? Och med bra tänker jag främst på miljö och trygghet, mindre på nationella studieresultat.
  2. 1
    Bra skola i Hägersten? Vår dotter 11 år mår inte bra i skolan hon går i. Egentligen är det väl klassen och den dåliga läraren hon fick när hon började 4an som är största problemet, men om det inte går att lösa "lokalt" blir vi kanske tvungna att byta skola helt. Några tips? Och med bra tänker jag främst på miljö och trygghet, mindre på nationella studieresultat.
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Den ligger inte direkt i Hägersten, men vi var väldigt nöjda med Ekensbergsskolan i Gröndal. Många trivs också i Pilgrimsskolan mellan Gröndal och Aspudden, men där tror jag att det är svårt att komma in. Känner några som gått i Västbergaskolan, där det fungerat mycket bra i 2 fall av 3. Det beror ju också mycket på vilken lärare man får, det finns inte någon skola (tror jag) som enbart har bra lärare.
  4. 2
    Den ligger inte direkt i Hägersten, men vi var väldigt nöjda med Ekensbergsskolan i Gröndal. Många trivs också i Pilgrimsskolan mellan Gröndal och Aspudden, men där tror jag att det är svårt att komma in. Känner några som gått i Västbergaskolan, där det fungerat mycket bra i 2 fall av 3. Det beror ju också mycket på vilken lärare man får, det finns inte någon skola (tror jag) som enbart har bra lärare.
  5. Gunvor
    #3
    Och inte någon skola (tror jag) som enbart har bra elever.
  6. 3
    Och inte någon skola (tror jag) som enbart har bra elever.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Nej, självklart inte. Och med "bra" lärare menar jag inte på ett objektivt sätt, borde skrivit det. Jag menar att ingen skola har enbart lärare som jag som förälder tycker passar just mina barn.
  8. 4
    Nej, självklart inte. Och med "bra" lärare menar jag inte på ett objektivt sätt, borde skrivit det. Jag menar att ingen skola har enbart lärare som jag som förälder tycker passar just mina barn.

Liknande trådar

  1. Föräldrakompisar i Hägersten
    By Em_mamma08 in forum Efterlysningar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 19:35
  2. Bra skola i Hägersten?
    By ciliab in forum Skolbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 23:28
  3. Hur är Västbergaskolan i Hägersten?
    By Mamman1 in forum Skolbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 23:41
  4. Aspuddens skola i Hägersten?
    By Maria in forum Skolbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 07:05
  5. Ny i Hägersten!
    By cilla in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 14:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar