Linoleumgolv då?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1998
    #1

    Linoleumgolv då?

    Mitt linoleumgolv i köket är så smutsigt. På ett sätt så att det inte går bort om man moppar det. Jag använder såpa (har testat andra vanliga rengöringsmedel också) och en mopp. Nån som har nåt bra knep för hur man får det ordentligt rent? Och hur man håller det rent sen, köksgolv är ju lite "känsliga" för smuts, man spiller ju en del, och vill samtidigt att de ska vara rena och fräscha. Kan man typ bona det? När det är rent, alltså, annars bonar man väl liksom in smutsen?
  2. 1
    Linoleumgolv då? Mitt linoleumgolv i köket är så smutsigt. På ett sätt så att det inte går bort om man moppar det. Jag använder såpa (har testat andra vanliga rengöringsmedel också) och en mopp. Nån som har nåt bra knep för hur man får det ordentligt rent? Och hur man håller det rent sen, köksgolv är ju lite "känsliga" för smuts, man spiller ju en del, och vill samtidigt att de ska vara rena och fräscha. Kan man typ bona det? När det är rent, alltså, annars bonar man väl liksom in smutsen?
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2
    Ja, man kan behandla det med något när det är rent. Googla på det så hittar du säkert.

    Vad gäller rengöring så ta såpa + vatten och sen svamp och sedan gnuggar du tills du blir röd/grön/blå välj själv.

    Linoleummattan i mitt förrförra kök bytte plötsligt färg när min pappa tog sig an det med ovanstående metod från ljusgrå till beige
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  4. 2
    Ja, man kan behandla det med något när det är rent. Googla på det så hittar du säkert.

    Vad gäller rengöring så ta såpa + vatten och sen svamp och sedan gnuggar du tills du blir röd/grön/blå välj själv.

    Linoleummattan i mitt förrförra kök bytte plötsligt färg när min pappa tog sig an det med ovanstående metod från ljusgrå till beige
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    Åh, så det är bara det som gäller, alltså. Knägnugga? Vojne, kommer ju att ta en vecka eller två ju. Hade hoppats på nåt undermedel...

    Men tack ändå, får samla kraft och mod för att börja...
  6. 3
    Åh, så det är bara det som gäller, alltså. Knägnugga? Vojne, kommer ju att ta en vecka eller två ju. Hade hoppats på nåt undermedel...

    Men tack ändå, får samla kraft och mod för att börja...
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4

    ja, det måste behandlas

    här är Golvbranschens egna tips:
    http://www.nicklasson.com/skotsel_linoleumg.htm
  8. 4
    ja, det måste behandlas här är Golvbranschens egna tips:
    http://www.nicklasson.com/skotsel_linoleumg.htm
  9. Medlem sedan
    Nov 1998
    #5
    Tack för en bra sida! det stod dock inget om vad man gör om golvet redan är smutsigt. Antar att det är som Cicci säger, bara att skrubba...
  10. 5
    Tack för en bra sida! det stod dock inget om vad man gör om golvet redan är smutsigt. Antar att det är som Cicci säger, bara att skrubba...
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    skrubba eller slipa

    gissar jag.
  12. 6
    skrubba eller slipa gissar jag.

Liknande trådar

  1. Linoleumgolv?
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 13:49
  2. Hur ser jag om det är linoleumgolv eller
    By jennypea in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 12:52
  3. Ni som målat linoleumgolv!
    By Hålger in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 21:41
  4. Linoleumgolv i badrum?
    By Undrar in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 11:43
  5. Rost på linoleumgolv
    By Li-- in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 23:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar