Huvudmått?
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2010
    #1

    Huvudmått?

    Vad har era barn för huvudmått?
    Julia ligger längst ned på kurvan med sina 42,3 cm.
    Jag hade med litet huvud när jag var liten har min mamma berättat. Mina killar hade också små huvuden som små. På BVC säger hon att det nog är ärftligt.
    Jag är inte orolig eller nåt,bara lite nyfiken.
  2. 1
    Huvudmått? Vad har era barn för huvudmått?
    Julia ligger längst ned på kurvan med sina 42,3 cm.
    Jag hade med litet huvud när jag var liten har min mamma berättat. Mina killar hade också små huvuden som små. På BVC säger hon att det nog är ärftligt.
    Jag är inte orolig eller nåt,bara lite nyfiken.
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Emil har 43,8 och han ligger ju lågt på den kurvan och hon säger alltid att "men ni ser ju ut att ha små huvuden båda två så det är säkert precis som det ska och han följer ju sin kurva, huvudet växer ju".
  4. 2
    Emil har 43,8 och han ligger ju lågt på den kurvan och hon säger alltid att "men ni ser ju ut att ha små huvuden båda två så det är säkert precis som det ska och han följer ju sin kurva, huvudet växer ju".
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    46 cm i hattmått här. Vet att mina killar, speciellt ettan hade väldigt stora huvuden, men känner att Los är mer normalt. Vad är genomsnittet för den här åldern, någon som vet?
  6. 3
    46 cm i hattmått här. Vet att mina killar, speciellt ettan hade väldigt stora huvuden, men känner att Los är mer normalt. Vad är genomsnittet för den här åldern, någon som vet?
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Enligt Emils bok ifrån bvc (med kurvorna) så är medelomfånget 46 cm vid 10 mån. Så Lo ligger med andra ord mitt på medel.
  8. 4
    Enligt Emils bok ifrån bvc (med kurvorna) så är medelomfånget 46 cm vid 10 mån. Så Lo ligger med andra ord mitt på medel.
  9. Medlem sedan
    Feb 2010
    #5
    kul att veta lite siffror
    Julia har en keps för 4-6 månader, den passar perfekt!
  10. 5
    kul att veta lite siffror
    Julia har en keps för 4-6 månader, den passar perfekt!
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    Maja hade 46 cm i hattmått vid 10-månaderskontrollen
  12. 6
    Maja hade 46 cm i hattmått vid 10-månaderskontrollen
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Såg att det var ett annat medel för flickor.. 45,3 ungefär vid 10 mån. 46 för pojkar. Ingen jätteskillnad
  14. 7
    Såg att det var ett annat medel för flickor.. 45,3 ungefär vid 10 mån. 46 för pojkar. Ingen jätteskillnad
  15. Medlem sedan
    Feb 2010
    #8
    okej! Ja, det skiljer ju inte mycket.
  16. 8
    okej! Ja, det skiljer ju inte mycket.
  17. Medlem sedan
    Feb 2009
    #9
    Ok nu kommer min lilla monsterbebis då
    Max hade vid 8 månader 46cm i hattmått!
    Ska inte till BVC förrän i sep då e han ju 11 månader nästa gång får se vad det blir då!
    Men han ligger ju också på översta kurva vad gäller vikt och längd !
  18. 9
    Ok nu kommer min lilla monsterbebis då
    Max hade vid 8 månader 46cm i hattmått!
    Ska inte till BVC förrän i sep då e han ju 11 månader nästa gång får se vad det blir då!
    Men han ligger ju också på översta kurva vad gäller vikt och längd !
  19. Medlem sedan
    Aug 2012
    #10
    Hej, jag har också ett barn med väldigt litet huvud kanske ännu mindre än ditt barn. Hon är snart 8 månader. Jag undrar hur gammal var din dotter med det angivna huvudmåttet? det skulle jag gärna vilja veta bara för att kunna jämföra,jag skulle vara tacksam om jag kunde få ett svar
  20. 10
    Hej, jag har också ett barn med väldigt litet huvud kanske ännu mindre än ditt barn. Hon är snart 8 månader. Jag undrar hur gammal var din dotter med det angivna huvudmåttet? det skulle jag gärna vilja veta bara för att kunna jämföra,jag skulle vara tacksam om jag kunde få ett svar

Liknande trådar

  1. Huvudmått
    By Vill in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 17:48
  2. Huvudmått?
    By fridilina in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 12:52
  3. Mer om huvudmått..
    By willow in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 23:17
  4. Huvudmått?
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 17:09
  5. Ang huvudmått
    By inger73 in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 10:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar