Högstadium med sportinriktning?
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Högstadium med sportinriktning?

    I gymnasiet kan man ju välja olika inriktningar; sport, konst, musik, etc, men var hittar man info om högstadieskolor som har speciella inriktningar? (Pratar Stockholm nu).

    På min sons nuvarande skola finns musik samt konst som inriktning från 7:an, men han vill gå en speciell sportinriktning när han börjar 7:an och är beredd att byta skola för det. Är det någon som vet var jag kan hitta de skolor som har en speciell inriktning?
    Jag tycker skolan han går på är kanon och vill inte alls pusha honom att byta, men om han absolut vill så har jag heller ingen lust att hindra honom. Det verkar som att träning på fritiden 4 dagar i veckan inte räcker...!
  2. 1
    Högstadium med sportinriktning? I gymnasiet kan man ju välja olika inriktningar; sport, konst, musik, etc, men var hittar man info om högstadieskolor som har speciella inriktningar? (Pratar Stockholm nu).

    På min sons nuvarande skola finns musik samt konst som inriktning från 7:an, men han vill gå en speciell sportinriktning när han börjar 7:an och är beredd att byta skola för det. Är det någon som vet var jag kan hitta de skolor som har en speciell inriktning?
    Jag tycker skolan han går på är kanon och vill inte alls pusha honom att byta, men om han absolut vill så har jag heller ingen lust att hindra honom. Det verkar som att träning på fritiden 4 dagar i veckan inte räcker...!
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2
    I Sundsvall heter den skolan Prolympia har jag för mig. De kanske har i Stockholm med?
  4. 2
    I Sundsvall heter den skolan Prolympia har jag för mig. De kanske har i Stockholm med?
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Vilken sportinriktning är det han vill gå?
  6. 3
    Vilken sportinriktning är det han vill gå?
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    På Stockholms stads hemsida kan man hitta alla skolor, även friskolorna, och läsa om dem. Tyvärr verkar det inte som man kan söka på olika profiler, utan man måste gå igenom skola för skola (uppdelat på område för område) för att hitta de som har sportinriktning. Jag vet att Aspuddsskolan i Hägersten-Liljeholmen har fotbollsinriktning och jag vet att det ska finnas en högstadieskola med innebandyinriktning någonstans i Stockholmsregionen.
  8. 4
    På Stockholms stads hemsida kan man hitta alla skolor, även friskolorna, och läsa om dem. Tyvärr verkar det inte som man kan söka på olika profiler, utan man måste gå igenom skola för skola (uppdelat på område för område) för att hitta de som har sportinriktning. Jag vet att Aspuddsskolan i Hägersten-Liljeholmen har fotbollsinriktning och jag vet att det ska finnas en högstadieskola med innebandyinriktning någonstans i Stockholmsregionen.

Liknande trådar

  1. Högstadium och Asperger
    By Sindra in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 11:51
  2. Högstadium i Göteborg?
    By anonymt namn in forum Skolbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 18:54
  3. Högstadium..
    By Mia *vikarie* in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 21:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar