Dålig lukt i underlivet
Mammasnack
  1. Anonym
    #1

    Dålig lukt i underlivet

    För några månader sedan började jag känna av att det luktar lite konstigt från underlivet. Vet inte om det har stegrats men det har hållt på ett tag iallafall. Det luktar lite unket...ibland nästan som gammal urin eller hur jag ska säga. MEN, jag duschar varje dag och byter trosor varje dag. Ibland kan jag känna mig lite "blöt" men har inte precis någon flytning...
    Jag har testat lactal 2 omg. nu och jag tyckte först att det hjälpte men nej....
    Jag har köpt speciell tvål också till underlivet istället för att använda den vanliga duschtvålen...

    Vad ska jag göra? Vad kan det vara? Vet inte om någon annan känner det heller....min man har inte sagt något och jag vill inte säga något om det :-) Känner mig så ofräsch och blir rädd att det ska vara så här hädanefter! Är för övrigt 41 år och har två barn.

    Tänker att jag i värsta fall får kontakta gynekologen. Men jag slipper helst :-)
  2. 1
    Dålig lukt i underlivet För några månader sedan började jag känna av att det luktar lite konstigt från underlivet. Vet inte om det har stegrats men det har hållt på ett tag iallafall. Det luktar lite unket...ibland nästan som gammal urin eller hur jag ska säga. MEN, jag duschar varje dag och byter trosor varje dag. Ibland kan jag känna mig lite "blöt" men har inte precis någon flytning...
    Jag har testat lactal 2 omg. nu och jag tyckte först att det hjälpte men nej....
    Jag har köpt speciell tvål också till underlivet istället för att använda den vanliga duschtvålen...

    Vad ska jag göra? Vad kan det vara? Vet inte om någon annan känner det heller....min man har inte sagt något och jag vill inte säga något om det :-) Känner mig så ofräsch och blir rädd att det ska vara så här hädanefter! Är för övrigt 41 år och har två barn.

    Tänker att jag i värsta fall får kontakta gynekologen. Men jag slipper helst :-)
  3. Salander
    #2
    Kan det var så att det läcker någon droppe urin ibland, när du känner dig blöt?
  4. 2
    Kan det var så att det läcker någon droppe urin ibland, när du känner dig blöt?
  5. Anonym
    #3
    nej...det känns som det kommer från slidan...
  6. 3
    nej...det känns som det kommer från slidan...
  7. Anonym
    #4
    jag har väldigt dåliga muskler "där nere" och MÅSTE träna upp mig. Jag är liksom lite "öppen" in i slidan...det sluter inte tätt sen graviditeterna...men så har det ju varit länge så det kan ju inte vara det....
  8. 4
    jag har väldigt dåliga muskler "där nere" och MÅSTE träna upp mig. Jag är liksom lite "öppen" in i slidan...det sluter inte tätt sen graviditeterna...men så har det ju varit länge så det kan ju inte vara det....
  9. Salander
    #5
    Jag tror nog ett gynbesök vore på sin plats. Du har ju redan provat med lite av varje? Hoppas det löser sig, och kniiip duktigt
  10. 5
    Jag tror nog ett gynbesök vore på sin plats. Du har ju redan provat med lite av varje? Hoppas det löser sig, och kniiip duktigt
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Testa att inte använda någon tvål alls i underlivet, bara vatten. Jag har också haft såna bekymmer periodvis och på mig har lactal funkat hyfsat. Jag tror att jag haft svamp för lactalen "svider" och slemhinnorna har liksom kliat. Men jag har prövat att bara låta underlivet vara - inte klia, inte röra, bara använda vatten och det har varit den bästa lösningen för mig för att hitta tillbaka till en normal balans i underlivet. Mår du bra i övrigt så att du är någorlunda i balans? Anledningen till att jag frågar är att mitt underliv blev kass i samband med att jag skiljde mig och mådde riktigt uselt - hela min kropp mådde dåligt. Samtidigt var det riktigt dåligt på jobbet och jag kände mig pressad och stressad från alla möjliga håll. Men när livet kom i balans och jag fick ordning på saker och ting, inklusive mina matvanor så blev det bättre!
  12. 6
    Testa att inte använda någon tvål alls i underlivet, bara vatten. Jag har också haft såna bekymmer periodvis och på mig har lactal funkat hyfsat. Jag tror att jag haft svamp för lactalen "svider" och slemhinnorna har liksom kliat. Men jag har prövat att bara låta underlivet vara - inte klia, inte röra, bara använda vatten och det har varit den bästa lösningen för mig för att hitta tillbaka till en normal balans i underlivet. Mår du bra i övrigt så att du är någorlunda i balans? Anledningen till att jag frågar är att mitt underliv blev kass i samband med att jag skiljde mig och mådde riktigt uselt - hela min kropp mådde dåligt. Samtidigt var det riktigt dåligt på jobbet och jag kände mig pressad och stressad från alla möjliga håll. Men när livet kom i balans och jag fick ordning på saker och ting, inklusive mina matvanor så blev det bättre!
  13. Anonym
    #7
    Nej, inga tråkigheter på gång som väl är! Jag ska testa att bara skölja med vatten och låta det vara. Fast jag har köpt sådana där Smartballs nu för att träna upp underlivet. Det behövs!
  14. 7
    Nej, inga tråkigheter på gång som väl är! Jag ska testa att bara skölja med vatten och låta det vara. Fast jag har köpt sådana där Smartballs nu för att träna upp underlivet. Det behövs!
  15. Anonym
    #8
    Sent svar, men du har förmodligen fått en bakteriell infektion. Kontakta gyn så får du hjälp med rätt medicin. Har själv haft det i flera omgångar men är snabbt borta med medicin (salva som förs upp i slidan).
  16. 8
    Sent svar, men du har förmodligen fått en bakteriell infektion. Kontakta gyn så får du hjälp med rätt medicin. Har själv haft det i flera omgångar men är snabbt borta med medicin (salva som förs upp i slidan).
  17. Medlem sedan
    Jul 2015
    #9
    Kräm mot illaluktande underliv - http://shytobuy.se
  18. 9
    Kräm mot illaluktande underliv - http://shytobuy.se
  19. Medlem sedan
    May 2018
    #10
    Cleanse Intimtvätt - https://shytobuy.se
  20. 10
    Cleanse Intimtvätt - https://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Dålig lukt i underlivet
    By Anonym in forum _1106 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-07-11, 08:45
  2. Lukt från underlivet
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2015-07-11, 08:43
  3. Dålig lukt i underlivet
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-07-08, 07:55
  4. Lukt från underlivet
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 05:39
  5. Lukt från underlivet
    By Babsan in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 22:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar