Knyta skorna!
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Knyta skorna!

    Fyller på med en sak: knyta skorna själv. Ingenting man behöver kunna som 6-åring, men kan man inte knyta har man INTE knytskor i skolan. När barnen går ut på rast är läraren antingen rastvakt eller så måste han/hon få gå iväg och ringa samtal, förbereda nästa lektion osv. och inte stå och vänta på att Lisa fått på sig skorna så att man kan knyta åt henne. Och Lisa blir väldigt beroende av vuxna, på ett sätt som inte är positvit för ett så stort barn som 6+ år.

    Inte för att knyta skorna är en uppfostringssak kanske, men en förmåga oich sådant är ju också viktgt. Kommer säkert på mer när jag vaknat till lite
  2. 1
    Knyta skorna! Fyller på med en sak: knyta skorna själv. Ingenting man behöver kunna som 6-åring, men kan man inte knyta har man INTE knytskor i skolan. När barnen går ut på rast är läraren antingen rastvakt eller så måste han/hon få gå iväg och ringa samtal, förbereda nästa lektion osv. och inte stå och vänta på att Lisa fått på sig skorna så att man kan knyta åt henne. Och Lisa blir väldigt beroende av vuxna, på ett sätt som inte är positvit för ett så stort barn som 6+ år.

    Inte för att knyta skorna är en uppfostringssak kanske, men en förmåga oich sådant är ju också viktgt. Kommer säkert på mer när jag vaknat till lite
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Fel! Skulle till Malinau
  4. 2
    Fel! Skulle till Malinau

Liknande trådar

  1. Knyta skorna själv?
    By FruFet in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 10:42
  2. Kan era sjuåringar knyta skorna?
    By Hanna panna in forum _01 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 10:46
  3. Knyta an?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 18:18
  4. Nä nu ska jag knyta mig
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 08:06
  5. Nu ska jag knyta mig
    By daisy in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 22:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar