En vecka efter ägglossningen
_1105 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    En vecka efter ägglossningen

    Jaha, nu väntar jag på att det ska bli dags att få göra ett gravtest. Fy vad jag inte tycker om att vänta. Samtidigt så vill jag inte testa ifall det skulle vara negativt. Om jag väntar med att testa så kan jag inbilla mig att jag är gravid ända till testet blir negativt. Nej fy vad jag tänker. Jag ska försöka hålla mig till i helgen, om nu det går. Till helgen får jag veta om jag blivit med barn under denna cykels ägglossning. Jag har lite ont i äggstockarna eller vad det nu kan vara, lite som mensvärk. Och brösten spänner lite. Kanske jag bara inbillar mig för att jag så himla gärna vill att det ska vara ett litet frö av kärlek som växer inne i mig nu. Hoppashoppashoppas.
  2. 1
    En vecka efter ägglossningen Jaha, nu väntar jag på att det ska bli dags att få göra ett gravtest. Fy vad jag inte tycker om att vänta. Samtidigt så vill jag inte testa ifall det skulle vara negativt. Om jag väntar med att testa så kan jag inbilla mig att jag är gravid ända till testet blir negativt. Nej fy vad jag tänker. Jag ska försöka hålla mig till i helgen, om nu det går. Till helgen får jag veta om jag blivit med barn under denna cykels ägglossning. Jag har lite ont i äggstockarna eller vad det nu kan vara, lite som mensvärk. Och brösten spänner lite. Kanske jag bara inbillar mig för att jag så himla gärna vill att det ska vara ett litet frö av kärlek som växer inne i mig nu. Hoppashoppashoppas.
  3. underbart nästa!
    #2
    Klart att vi hoppas att det bor ett litet frö där inne! Själv väntar jag på ägglossning och hoppashoppashoppas också få hamna här! Och följas åt hela vägen fram till maj då fröt vuxit sig klart!Lycka till!
  4. 2
    Klart att vi hoppas att det bor ett litet frö där inne! Själv väntar jag på ägglossning och hoppashoppashoppas också få hamna här! Och följas åt hela vägen fram till maj då fröt vuxit sig klart!Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    *fnissar* så lika vi är du och jag....
    ÄL med stora bokstäver igår enligt uträkningskalendrar. Enligt ÄL-test inte.... inte på hela tiden som kalendern har sagt att jag borde ha ÄL har testerna gett positivt utslag.

    Men det känns som jag har ÄL och vi har legat i.... får se... BIM 6/9, se hur länge jag kan hålla mig.

    Mår illa ibland, brösten spänner, känner mig uppblåst... tänk vad man kan inbilla sig
  6. 3
    *fnissar* så lika vi är du och jag....
    ÄL med stora bokstäver igår enligt uträkningskalendrar. Enligt ÄL-test inte.... inte på hela tiden som kalendern har sagt att jag borde ha ÄL har testerna gett positivt utslag.

    Men det känns som jag har ÄL och vi har legat i.... får se... BIM 6/9, se hur länge jag kan hålla mig.

    Mår illa ibland, brösten spänner, känner mig uppblåst... tänk vad man kan inbilla sig
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    Brösten spänner, äggstockarna värker, mått illa idag en vecka efter ägglossning, trötthet till tusen plus en extrem irritabilitet. PMS eller tidig graviditet?! Vågar inte testa. Vill inte bli besviken. Vågar inte hoppas.Vill inte ha mens! LÄngtar till och med efter att kräkas pga graviditetsillamående. Bara jag får vara med barn. Gahh, blir trött på dessa hormoner och denna maktlöshet. Älskaälskaälska är det enda som gäller. Jag älskar min man och min son. Och har numera även en liten kattunge som jag är superlycklig i. Men gror fröet?! Kommer väl ut med lite uppdateringar framöver om vad som händer. Så skönt det är att kunna reflektera sina funderingar här, och att se att fler känner som jag. Kram på dig Malmborg eller vad du nu heter=) och alla andra
  8. 4
    Brösten spänner, äggstockarna värker, mått illa idag en vecka efter ägglossning, trötthet till tusen plus en extrem irritabilitet. PMS eller tidig graviditet?! Vågar inte testa. Vill inte bli besviken. Vågar inte hoppas.Vill inte ha mens! LÄngtar till och med efter att kräkas pga graviditetsillamående. Bara jag får vara med barn. Gahh, blir trött på dessa hormoner och denna maktlöshet. Älskaälskaälska är det enda som gäller. Jag älskar min man och min son. Och har numera även en liten kattunge som jag är superlycklig i. Men gror fröet?! Kommer väl ut med lite uppdateringar framöver om vad som händer. Så skönt det är att kunna reflektera sina funderingar här, och att se att fler känner som jag. Kram på dig Malmborg eller vad du nu heter=) och alla andra
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Super ÄL här idag, så nu ska jag förföra mannen min och hålla tummarna tills dom blir blåa.

    Malmborg heter jag i efternamn.. förnamnet är Kim

    Håller tummarna för dig vännen!
  10. 5
    Super ÄL här idag, så nu ska jag förföra mannen min och hålla tummarna tills dom blir blåa.

    Malmborg heter jag i efternamn.. förnamnet är Kim

    Håller tummarna för dig vännen!
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6
    Hej Kim! Jag håller tummarna krampaktigt för dig med! Jag gjorde ett gravtest igårkväll, kunde inte låta bli. En vecka efter ägglossning och en vecka för beräknad mens testade jag alltså, negativt. Men det är ju för tidigt. Jag vet ju det. Och jag är dum. Jag blir ledsen och besviken när det inte är något plus. Fast jag vet att det kan bli plus om många dagar, jag måste bara ha tålamod. Frustrerande med all denna väntan. Varför känns det som att jag är med barn? För att jag inbillar mig, eller kan det verkligen vara så? Åhh! Jag blir galen!
  12. 6
    Hej Kim! Jag håller tummarna krampaktigt för dig med! Jag gjorde ett gravtest igårkväll, kunde inte låta bli. En vecka efter ägglossning och en vecka för beräknad mens testade jag alltså, negativt. Men det är ju för tidigt. Jag vet ju det. Och jag är dum. Jag blir ledsen och besviken när det inte är något plus. Fast jag vet att det kan bli plus om många dagar, jag måste bara ha tålamod. Frustrerande med all denna väntan. Varför känns det som att jag är med barn? För att jag inbillar mig, eller kan det verkligen vara så? Åhh! Jag blir galen!

Liknande trådar

  1. När kommer ägglossningen igång efter MF?
    By nillan71 in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 17:41
  2. Efter en vecka
    By *CuP* in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 21:27
  3. Efter en vecka
    By Ingeli in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 16:09
  4. Efter en vecka!
    By Sofia med ville in forum _03 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 19:31
  5. Ont under och EFTER ägglossningen?
    By Elin in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 21:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar