9-årig pojke som kissar på sig
Sängvätning & inkontinens
  1. Anonym
    #1

    9-årig pojke som kissar på sig

    Hej alla!

    Jag har en 9-årig pojke som sedan han var liten haft problem med kisseriet. Han har i perioder sprungit på toa så ofta så då han gick på dagis sa personalen till att vi måste kolla honom. Då visade urinprovet att han hade lite äggvita i urninen. När vi var på återbesök så var det borta.
    Han kissade på sig länge på nätterna och vi provade minirin vilket hjälpte. Nu är han torr på nätterna, men när han blir kissnödig på dagarna så måste han gå på toaletten på en gång annars kissar han på sig!

    Det hände senast igår när vi var på affären och inte hann! Tycker så synd om han, han känner inte att han är kissnödig förräns det är försent. Vad kan det bero på? Diabetes är det inte heller, det har vi kollat.
  2. 1
    9-årig pojke som kissar på sig Hej alla!

    Jag har en 9-årig pojke som sedan han var liten haft problem med kisseriet. Han har i perioder sprungit på toa så ofta så då han gick på dagis sa personalen till att vi måste kolla honom. Då visade urinprovet att han hade lite äggvita i urninen. När vi var på återbesök så var det borta.
    Han kissade på sig länge på nätterna och vi provade minirin vilket hjälpte. Nu är han torr på nätterna, men när han blir kissnödig på dagarna så måste han gå på toaletten på en gång annars kissar han på sig!

    Det hände senast igår när vi var på affären och inte hann! Tycker så synd om han, han känner inte att han är kissnödig förräns det är försent. Vad kan det bero på? Diabetes är det inte heller, det har vi kollat.
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    Bajds

    Hur är det med
  4. 2
    Bajds Hur är det med
  5. Anonym
    #3

    Bajs

    Hur är det med bajseriet? Förstoppning, som man lustigt nog inte alltid märker, kan vara orsak till både dag- och nattvätning.
  6. 3
    Bajs Hur är det med bajseriet? Förstoppning, som man lustigt nog inte alltid märker, kan vara orsak till både dag- och nattvätning.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Oj, vad konstigt det här blev. Måste ha tryckt på en massa fel knappar.
  8. 4
    Oj, vad konstigt det här blev. Måste ha tryckt på en massa fel knappar.
  9. Anonym
    #5
    Bajseriet är det inge problem med vad jag vet, men det är som att när han blir kissnödig måste han ha en toalett på en gång, han kan inte vänta ett par minuter ens.
  10. 5
    Bajseriet är det inge problem med vad jag vet, men det är som att när han blir kissnödig måste han ha en toalett på en gång, han kan inte vänta ett par minuter ens.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Jag skulle nog ta och besöka en urolog. Det kan vara något så enlkelt som en "orolig" blåsa som man kan behandla med medicin.
  12. 6
    Jag skulle nog ta och besöka en urolog. Det kan vara något så enlkelt som en "orolig" blåsa som man kan behandla med medicin.
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    Jag tycker också att det låter som att han kan ha en s.k. överaktiv blåsa. Det man kan testa själv först är att ha ett kiss-schema, d.v.s. att han ska kissa regelbundet och ganska ofta varje dag. Gärna 7 gånger per dag. På så sätt kan han "lära" blåsan att det är han som bestämmer när det ska kissas och inte blåsan. Om det inte hjälper ska ni kontakta uroterapeut (ev. behövs remiss från barnläkare) för att få det utrett. Om inget annat hjälper finns blåsavslappnande medicin.
  14. 7
    Jag tycker också att det låter som att han kan ha en s.k. överaktiv blåsa. Det man kan testa själv först är att ha ett kiss-schema, d.v.s. att han ska kissa regelbundet och ganska ofta varje dag. Gärna 7 gånger per dag. På så sätt kan han "lära" blåsan att det är han som bestämmer när det ska kissas och inte blåsan. Om det inte hjälper ska ni kontakta uroterapeut (ev. behövs remiss från barnläkare) för att få det utrett. Om inget annat hjälper finns blåsavslappnande medicin.

Liknande trådar

  1. Pojke som kissar ofta
    By knotting in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 20:55
  2. 8-årig pojke..
    By Mamzing in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 08:32
  3. 5-årig dotter som kissar ner sig
    By Marie_AOA in forum Föräldraskap
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 22:59
  4. 5årig pojke kissar 10-20ggr/h- hjälp!
    By Mammatill5åring in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 12:40
  5. 3 årig kissar på si *långt*
    By Gaia in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 17:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar