På tal om vikter
Skolbarn
  1. Vacker!
    #1

    På tal om vikter

    Jag är stolt över att vara tjock/mullig och tjänar pengar på att vara fotomodell för kläder i big size. Aldrig att jag tänker gå ner i vikt! Jag trivs i min vikt. Tyvärr tycker inte alla att runda magar är fula. En tid var det t o m populärt att visa upp sina magar i korta toppar och vissa fortsätter med modet. Avskyr när folk sätter mulliga i ett fack och påstår att det är fult att vara tjock! Tyvärr tycker inte alla att stora folk är fula. Skelettaktiga modeller ser skrämmande ut, men detta tycker många här på Aff att det är det enda rätta? Vilken tur att Aff är mindre än världen.
    Vem har hittat på BMI och de enda korrekta måttabellerna, kanske någon från Aff?
  2. 1
    På tal om vikter Jag är stolt över att vara tjock/mullig och tjänar pengar på att vara fotomodell för kläder i big size. Aldrig att jag tänker gå ner i vikt! Jag trivs i min vikt. Tyvärr tycker inte alla att runda magar är fula. En tid var det t o m populärt att visa upp sina magar i korta toppar och vissa fortsätter med modet. Avskyr när folk sätter mulliga i ett fack och påstår att det är fult att vara tjock! Tyvärr tycker inte alla att stora folk är fula. Skelettaktiga modeller ser skrämmande ut, men detta tycker många här på Aff att det är det enda rätta? Vilken tur att Aff är mindre än världen.
    Vem har hittat på BMI och de enda korrekta måttabellerna, kanske någon från Aff?
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2
    Först och främst har detta inget med snacket Skola att göra, men jag antar att du postat fel.

    Second - jag håller med dig i sak. Det är härligt med människor som är trygga i sina kroppar - smal som tjock.

    Däremot säger du emot dig själv när du säger:
    Tyvärr tycker inte alla att runda magar är fula. En tid var det t o m populärt att visa upp sina magar i korta toppar och vissa fortsätter med modet.
    Hur tänker du där?

    Till slut har jag ändå svårt att ta dig på allvar - att börja leta konspirationsteorier på Aff för BMI-tabellerna?? Skärp dig människa! Självklart är det ingen på Aff som hittat på dem. Löjligt.
  4. 2
    Först och främst har detta inget med snacket Skola att göra, men jag antar att du postat fel.

    Second - jag håller med dig i sak. Det är härligt med människor som är trygga i sina kroppar - smal som tjock.

    Däremot säger du emot dig själv när du säger:
    Tyvärr tycker inte alla att runda magar är fula. En tid var det t o m populärt att visa upp sina magar i korta toppar och vissa fortsätter med modet.
    Hur tänker du där?

    Till slut har jag ändå svårt att ta dig på allvar - att börja leta konspirationsteorier på Aff för BMI-tabellerna?? Skärp dig människa! Självklart är det ingen på Aff som hittat på dem. Löjligt.
  5. Anonym
    #3
    Du skriver:
    "Tyvärr tycker inte alla att runda magar är fula."

    Varför skriver du "tyvärr"? Du har flera andra tyvärr i din text; det blir väldigt konstigt att läsa. Vad tycker du egentligen?
  6. 3
    Du skriver:
    "Tyvärr tycker inte alla att runda magar är fula."

    Varför skriver du "tyvärr"? Du har flera andra tyvärr i din text; det blir väldigt konstigt att läsa. Vad tycker du egentligen?
  7. Anonym
    #4
    Därför att många på Aff anser att det är fel med runda magar såväl på barn som på vuxna.
  8. 4
    Därför att många på Aff anser att det är fel med runda magar såväl på barn som på vuxna.
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Till skillnad från resten av världen eller?

    Faktum är att det inte ÄR nyttigt med rund mage - vare sig på barn eller vuxna. Däremot skall man inte skämmas för sin kropp - men en hel läkar- och vetenskapskår är överens om att fetma är farligt. Det är inget som Aff hittat på.
    Som jag tidigare skrev - det är svårt att ta dig på allvar.
  10. 5
    Till skillnad från resten av världen eller?

    Faktum är att det inte ÄR nyttigt med rund mage - vare sig på barn eller vuxna. Däremot skall man inte skämmas för sin kropp - men en hel läkar- och vetenskapskår är överens om att fetma är farligt. Det är inget som Aff hittat på.
    Som jag tidigare skrev - det är svårt att ta dig på allvar.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Så länge vikten och kroppsformen inte är medicinskt belastande (vare sig det är över eller under) så tycker jag inte att det spelar någon roll hur folk ser ut. Det finns gott om vackra, mulliga människor. Men jag ser det som ett problem när dålig kosthållning och avsaknad/överkonsumtion av motion påverkar människors hälsa.
  12. 6
    Så länge vikten och kroppsformen inte är medicinskt belastande (vare sig det är över eller under) så tycker jag inte att det spelar någon roll hur folk ser ut. Det finns gott om vackra, mulliga människor. Men jag ser det som ett problem när dålig kosthållning och avsaknad/överkonsumtion av motion påverkar människors hälsa.
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7
    Starka ord du använder...

    Vad som anses vackert och fult varierar med kultur och smak.
    Vidare är det oartigt att påtala för en människa att man tycker h*n är ful - eller som du gör påstå att magra människor ser skrämmande ut.
    Varför vill du ha respekt för mulliga när du är så nedlåtande mot smala?

    Att vara gravt överviktig är inte bra för hälsan. Samma sak gäller om man är gravt underviktig.
    I båda ändar av BMI behöver man göra något åt saken främst lägga om kosten. Av hälsoskäl.
    Stolt över sig själv ska man vara ändå.
  14. 7
    Starka ord du använder...

    Vad som anses vackert och fult varierar med kultur och smak.
    Vidare är det oartigt att påtala för en människa att man tycker h*n är ful - eller som du gör påstå att magra människor ser skrämmande ut.
    Varför vill du ha respekt för mulliga när du är så nedlåtande mot smala?

    Att vara gravt överviktig är inte bra för hälsan. Samma sak gäller om man är gravt underviktig.
    I båda ändar av BMI behöver man göra något åt saken främst lägga om kosten. Av hälsoskäl.
    Stolt över sig själv ska man vara ändå.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Fast just BMI är inte alltid ett direkt bra mått på hur man mår... Ett rätt talande exempel är ett kraftpaket som någon av bröderna Samuelsson (världens starkaste man) enligt BMI torde de vara minst gravt överviktiga - förmodligen direkt feta men i verkligheten är de bara ruskigt musklade..

    När jag tränade som mest och var som störst (muskelmässigt) skulle jag ha hamnat under "fetma" men då hade jag betydligt mindre underhudsfett än jag har nu när jag är "normalviktig". Å andra sidan, nu finns det inte en chans på planeten att jag skulle gå iväg med dryga 100kg ett gäng gånger/dag men det gjorde jag då utan problem.
  16. 8
    Fast just BMI är inte alltid ett direkt bra mått på hur man mår... Ett rätt talande exempel är ett kraftpaket som någon av bröderna Samuelsson (världens starkaste man) enligt BMI torde de vara minst gravt överviktiga - förmodligen direkt feta men i verkligheten är de bara ruskigt musklade..

    När jag tränade som mest och var som störst (muskelmässigt) skulle jag ha hamnat under "fetma" men då hade jag betydligt mindre underhudsfett än jag har nu när jag är "normalviktig". Å andra sidan, nu finns det inte en chans på planeten att jag skulle gå iväg med dryga 100kg ett gäng gånger/dag men det gjorde jag då utan problem.

Liknande trådar

  1. Lite vikter:)
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 08:46
  2. På tal om vikter
    By Sharingan in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 21:08
  3. Vikter...
    By kickik in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 14:52
  4. Vikter?
    By Pia med Nea in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 18:19
  5. Vikter
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 20:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar