Antal dagar från äl till mens?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Antal dagar från äl till mens?

    Jag minns ju inte hur det var, men frågar den samlade expertisen härinne - hur är det nu, är det alltid 14 dagar mellan äl och mens, eller är det alltid samma antal dagar mellan äl och mens för varje enskild kvinna, men kan variera från kvinna till kvinna?

    Enligt sista mens skulle bim vara idag, men räknar man 14 dagar från äl till mens så är bim på torsdag. Jag håller på att avlida av denna plågsamma väntan!

    Tidigare har ju mensen ofta kommit någon dag tidigt, vilket gör att jag misstänker att jag kanske har kortare fas än 14 dagar mellan äl och mens - men går det?
    Ni märker att jag försöker få förkorta min väntan va? Suck! Vill ju veta NU!!!

    Och hur är det med temperaturen? Den ska ju stiga vid äl ca 0,5 grader och skjunka när mensen kommer - har tagit tempen de senaste dagarna och den är fortsatt hög - när är det den skjunker om man väntar mensen? Är det samma dag, en dag tidigare, två dagar tidigare?

    Tacksam för kloka svar från er goa vänner!
    fd Hemliga Busan är nu rätt och slätt Busan!

    www.busansbravader.blogspot.com
    www.alskadeunderbaraliv.blogspot.com

  2. 1
    Antal dagar från äl till mens? Jag minns ju inte hur det var, men frågar den samlade expertisen härinne - hur är det nu, är det alltid 14 dagar mellan äl och mens, eller är det alltid samma antal dagar mellan äl och mens för varje enskild kvinna, men kan variera från kvinna till kvinna?

    Enligt sista mens skulle bim vara idag, men räknar man 14 dagar från äl till mens så är bim på torsdag. Jag håller på att avlida av denna plågsamma väntan!

    Tidigare har ju mensen ofta kommit någon dag tidigt, vilket gör att jag misstänker att jag kanske har kortare fas än 14 dagar mellan äl och mens - men går det?
    Ni märker att jag försöker få förkorta min väntan va? Suck! Vill ju veta NU!!!

    Och hur är det med temperaturen? Den ska ju stiga vid äl ca 0,5 grader och skjunka när mensen kommer - har tagit tempen de senaste dagarna och den är fortsatt hög - när är det den skjunker om man väntar mensen? Är det samma dag, en dag tidigare, två dagar tidigare?

    Tacksam för kloka svar från er goa vänner!
  3. Medlem sedan
    Jul 2010
    #2
    Jag har samma problem vet egentligen inte när jag har ÄL har de senaste fyra månaderna haft lite oregelbunden mens.
    Får jag nu inget positivt svar de kommande dagarna så kommer vi "mysa" varanann dag för att "gardera sig" liksom =o ) Jag själv tror ju mest på det då BORDE där bli någonting inte sant?! = )
    Lycka till sä länge
  4. 2
    Jag har samma problem vet egentligen inte när jag har ÄL har de senaste fyra månaderna haft lite oregelbunden mens.
    Får jag nu inget positivt svar de kommande dagarna så kommer vi "mysa" varanann dag för att "gardera sig" liksom =o ) Jag själv tror ju mest på det då BORDE där bli någonting inte sant?! = )
    Lycka till sä länge
  5. Medlem sedan
    Jul 2010
    #3
    Japp, det är alltid 14 dagar. Om du hade ägglossning den 19 så har du BIM på torsdag. Det är inte alla som har en letualfas på 14 dagar.. jag har 16 dagar mellan ÄL och mens.

    Hur lång menscykel har du? Testar du med ÄL tester?

    Jag har aldrig tempat så det vet jag inte hur man gör :-)
  6. 3
    Japp, det är alltid 14 dagar. Om du hade ägglossning den 19 så har du BIM på torsdag. Det är inte alla som har en letualfas på 14 dagar.. jag har 16 dagar mellan ÄL och mens.

    Hur lång menscykel har du? Testar du med ÄL tester?

    Jag har aldrig tempat så det vet jag inte hur man gör :-)
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Jag har då alltid hört att det är 14 dagar mellan äl-bim.
    Mens-äl är den perioden där vi skiljer oss åt.
    Förra månaden när äl var en vecka sen så stämde det oxå,mensen kom exakt 14 dagar efteråt.
    Temp har jag ingen koll på tyvärr!
    Jag tror Busan får vänta ett par dar till på besked minsann men du vet att jag har två extratummar bara för dig!
  8. 4
    Jag har då alltid hört att det är 14 dagar mellan äl-bim.
    Mens-äl är den perioden där vi skiljer oss åt.
    Förra månaden när äl var en vecka sen så stämde det oxå,mensen kom exakt 14 dagar efteråt.
    Temp har jag ingen koll på tyvärr!
    Jag tror Busan får vänta ett par dar till på besked minsann men du vet att jag har två extratummar bara för dig!
  9. Medlem sedan
    Jun 2010
    #5

    Försöker förklara

    Dagarna mellan ÄL och mens är alltid detsamma. MEN inte alltid 14 dagar utan individuellt från kvinna till kvinna.

    Så om jag t.ex har 12 dagar från ÄL till mens så har jag alltid det. Dagarna från mens till ÄL kan variera från cykel till cykel.
  10. 5
    Försöker förklara Dagarna mellan ÄL och mens är alltid detsamma. MEN inte alltid 14 dagar utan individuellt från kvinna till kvinna.

    Så om jag t.ex har 12 dagar från ÄL till mens så har jag alltid det. Dagarna från mens till ÄL kan variera från cykel till cykel.
  11. Medlem sedan
    Jun 2010
    #6

    Och tempen...

    Stiger dagen efter ÄL skett för att sedan sjunka igen dagen innan eller samma dag som mensen dyker upp. Är man gravid går den alltså inte ner igen.

    Viktigt vid tempning är att man alltid tar temp samma tid på dygnet och innan man gått upp ur sängen.
  12. 6
    Och tempen... Stiger dagen efter ÄL skett för att sedan sjunka igen dagen innan eller samma dag som mensen dyker upp. Är man gravid går den alltså inte ner igen.

    Viktigt vid tempning är att man alltid tar temp samma tid på dygnet och innan man gått upp ur sängen.
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    jag kan inget alls om tempen men däremot lite om det där med antal dagar mellan äl och mens. Normalt är 14 dagar men man kan även ha mer el mindre. Det är inte bra att ha för få dagar är det jag lärt mig, antar att det har något att göra med att ägget inte hinner fästa..??

    hoppas ditt befruktade ägg har fastnat ordentligt nu!

    kram
  14. 7
    jag kan inget alls om tempen men däremot lite om det där med antal dagar mellan äl och mens. Normalt är 14 dagar men man kan även ha mer el mindre. Det är inte bra att ha för få dagar är det jag lärt mig, antar att det har något att göra med att ägget inte hinner fästa..??

    hoppas ditt befruktade ägg har fastnat ordentligt nu!

    kram

Liknande trådar

  1. 4 dagar till beräknad mens (symptom)
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 08:03
  2. Antal dagar.....
    By anonymt namn in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 15:31
  3. 9 dagar kvar till mens tokgrav
    By OOO7 in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 18:31
  4. antal dagar
    By eriksson in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 11:37
  5. antal dagar
    By eriksson in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 10:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar