När kommer
Skolbarn
  1. provet
    #1

    När kommer

    3 klass och 5 klass ha Nationella prov?
  2. 1
    När kommer 3 klass och 5 klass ha Nationella prov?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Gissar att det går att hitta på Skolverkets hemsida, åtminstone om skolan skriver på de officiella datumen.
  4. 2
    Gissar att det går att hitta på Skolverkets hemsida, åtminstone om skolan skriver på de officiella datumen.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
  6. Anonym
    #4
    Men om Arbetarpartiet vinner så kan ändring ske?
  7. 4
    Men om Arbetarpartiet vinner så kan ändring ske?
  8. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Allt går att ändra, men itne till detta läsår. Nu läste jag ganska snabbt, men fick uppfattnignen att detta regleras i skollagen, dvs det tar tid att driva igen om en förändring.
    Och vilket "arbetarparti" menar du?
  9. 5
    Allt går att ändra, men itne till detta läsår. Nu läste jag ganska snabbt, men fick uppfattnignen att detta regleras i skollagen, dvs det tar tid att driva igen om en förändring.
    Och vilket "arbetarparti" menar du?
  10. Anonymx
    #6
    Nationella prov fanns även under socialdemokraterna. Antar att det är dem du kallar Arbetarpartiet. Annars har ju moderaterna snott benämningen och socialdemokraterna kallas numera ibland för bidragspartiet.

    Det blir säkert nationella prov oavsett valutgång. Så räkna inte med att slippa. Kunskapskrav kommer alltid att vara en del av skolan oavsett om det kallas nationella prov, betyg, omdöme, behörighet eller annat. Men man kan ju blir anarkist!
  11. 6
    Nationella prov fanns även under socialdemokraterna. Antar att det är dem du kallar Arbetarpartiet. Annars har ju moderaterna snott benämningen och socialdemokraterna kallas numera ibland för bidragspartiet.

    Det blir säkert nationella prov oavsett valutgång. Så räkna inte med att slippa. Kunskapskrav kommer alltid att vara en del av skolan oavsett om det kallas nationella prov, betyg, omdöme, behörighet eller annat. Men man kan ju blir anarkist!
  12. Anonym lärare
    #7

    I min kommun

    har vi fått besked från förvaltningschefen att eftersom nationella proven ska flyttas till år 6 istället för år5 så är det frivilligt för skolan att använda förra årets pärm och göra de proven med de elever som går i femman nu. De kommer sedan att få de nya i sexan. (dvs prov 2 år i rad) Just de eleverna var ju också testomgång för proven i år 3 så de får inte göra annat än prov om skolan väljer att göra år 5 proven också. (Eller skolan och skolan, min rektor tyckte inte att vi skulle göra dem, medan förvaltningschefen absolut tycker det, tror dock inte sista ordet är sagt ännu.)
  13. 7
    I min kommun har vi fått besked från förvaltningschefen att eftersom nationella proven ska flyttas till år 6 istället för år5 så är det frivilligt för skolan att använda förra årets pärm och göra de proven med de elever som går i femman nu. De kommer sedan att få de nya i sexan. (dvs prov 2 år i rad) Just de eleverna var ju också testomgång för proven i år 3 så de får inte göra annat än prov om skolan väljer att göra år 5 proven också. (Eller skolan och skolan, min rektor tyckte inte att vi skulle göra dem, medan förvaltningschefen absolut tycker det, tror dock inte sista ordet är sagt ännu.)
  14. Anonym
    #8
    Så kan de väl inte göra? Proven är väl fortfarande obligatoriska i femman trots att det är en förändring på gång?
  15. 8
    Så kan de väl inte göra? Proven är väl fortfarande obligatoriska i femman trots att det är en förändring på gång?
  16. Anonym lärare
    #9

    Jag har faktiskt ingen aning

    Eftersom jag själv inte jobbar med de åldrarna har jag inte satt mig in i detta så noga, men det är vad vår rektor säger. Rätt eller fel har jag ingen aning om.
  17. 9
    Jag har faktiskt ingen aning Eftersom jag själv inte jobbar med de åldrarna har jag inte satt mig in i detta så noga, men det är vad vår rektor säger. Rätt eller fel har jag ingen aning om.

Liknande trådar

  1. Kommer ingen, kommer ingen.. rusning
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 05:56
  2. kommer kommer inte...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 20:41
  3. Kommer ut!
    By Ajax in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 09:28
  4. Kommer, kommer inte?
    By -ME- in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 21:30
  5. Hur kommer det sig
    By Anna i Seattle in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 03:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar