Har blivit bjudna på 40-årsfest
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1999
    #1

    Har blivit bjudna på 40-årsfest

    till en man vi nyss börjat lära känna. Han är pappa till vår sons kompis, bor i vår gata men tidigare har vi mest kallpratat när sönerna lekt osv.

    I somras träffades vi ett antal gånger och hade supertrevligt. De var hos oss när jag fyllde 40 och nu är vi bjudna till dem. Vid ett tillfälle nämnde han att han föredrar öl eftersom att han får huvudvärk av vin och tyckte det var kul med lite annorlunda ölsorter.

    Nu tänkte jag köpa ett gäng öl till honom i födelsedagspresent. Lite udda sorter på systemet (maken köpte några "Trollöl"i helgen som var väldigt goda). Vi tänkte lägga ca 300 kr och först hade jag tänkte köpa en korg eller likn för att lägga ölen i men det är ju roligare att få fler öl än en korg. Eller hur?

    Nu köper jag en spann för en 10:a, nåt tyg att lägga så det ser snyggare ut och fyller på med ölflaskor. Vad tror ni om det?
    Man fattar långsammare sin lycka än sin olycka

    ****************************** ************************



    "As you slide down the bannister of life - may all the splinters point in the right direction"


  2. 1
    Har blivit bjudna på 40-årsfest till en man vi nyss börjat lära känna. Han är pappa till vår sons kompis, bor i vår gata men tidigare har vi mest kallpratat när sönerna lekt osv.

    I somras träffades vi ett antal gånger och hade supertrevligt. De var hos oss när jag fyllde 40 och nu är vi bjudna till dem. Vid ett tillfälle nämnde han att han föredrar öl eftersom att han får huvudvärk av vin och tyckte det var kul med lite annorlunda ölsorter.

    Nu tänkte jag köpa ett gäng öl till honom i födelsedagspresent. Lite udda sorter på systemet (maken köpte några "Trollöl"i helgen som var väldigt goda). Vi tänkte lägga ca 300 kr och först hade jag tänkte köpa en korg eller likn för att lägga ölen i men det är ju roligare att få fler öl än en korg. Eller hur?

    Nu köper jag en spann för en 10:a, nåt tyg att lägga så det ser snyggare ut och fyller på med ölflaskor. Vad tror ni om det?
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    Låter perfekt tycker jag, ska nog kopiera det till en kompis som också fyller 40.
  4. 2
    Låter perfekt tycker jag, ska nog kopiera det till en kompis som också fyller 40.
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Ja! Det tror jag
  6. 3
    Ja! Det tror jag
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Låter jättebra ju! Ska också på fyrtioårsfest i helgen, känner inte födelsedagsbarnet så jätteväl egentligen och måste komma på nåt. Kanske vin dårå
  8. 4
    Låter jättebra ju! Ska också på fyrtioårsfest i helgen, känner inte födelsedagsbarnet så jätteväl egentligen och måste komma på nåt. Kanske vin dårå

Liknande trådar

  1. Vi är bjudna pà födelsedagskalas
    By *CuP* in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 20:50
  2. Hit har mina vänner blivit bjudna
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 23:57
  3. Vi är bjudna pà
    By *CuP* in forum Mat & dryck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 21:12
  4. HUR är vi bjudna?
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 11:10
  5. Är bjudna
    By *CuP* in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar