SPIS!!
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    SPIS!!

    Ja här kommer ett till glädjerop angående vårt kök. Vår spis är nu i grannkommunen och beräknar ankomma om en 20 minuter! Tog en hel vecka att leverera den från huvudstaden vilket i sig inte är riktigt klokt. Hade ju gått snabbare att åka dit och hämta den själv ju!

    Håll nu alla era tummar för att vi kan få hit en elektriker innan helgen med så att vi kan komma igång i nya köket!!
  2. 1
    SPIS!! Ja här kommer ett till glädjerop angående vårt kök. Vår spis är nu i grannkommunen och beräknar ankomma om en 20 minuter! Tog en hel vecka att leverera den från huvudstaden vilket i sig inte är riktigt klokt. Hade ju gått snabbare att åka dit och hämta den själv ju!

    Håll nu alla era tummar för att vi kan få hit en elektriker innan helgen med så att vi kan komma igång i nya köket!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Jag håller tummarna.
  4. 2
    Jag håller tummarna.
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Jamen det var väl på tiden
    Håller tummarna för att ni få spisen levererad och inkopplad till helgen!

    Vi har fått vår nya tvättmaskin installerad nu på fm så premiärtvätten snurrar as we speak

    Höll på att skita sig rejält för när killen kom visade det sig att han fått med sig demoexet från butiken...som vi speciellt sa att vi INTE ville ha. Han ringde till butiken som försökte muta oss med 500 kr för att ta maskinen men jag var stenhård och krävde att vi skulle få en helt ny maskin enligt beställningen.

    Killen som levererade och installerade maskinen var den som upptäckte att det var en demomaskin och påtalade det för oss och han var den som också såg till att de letade fram vår tvätmaskin så han kunde åka och hämta den
    Härligt att få bevis för att det fortfarande finns en hel del ärliga hantverkare som är måna om att kunden är nöjd. De flesta hade nog bara hållit god min och installerat demomaskinen och sen hoppats att vi inte ska orka bråka. Men den här kille tog sig verkligen tid att reda ut vart det hade gått fel och sedan se till att det ställdes till rätta. Massor av CRED till honom

    Nu ska jag bara ta mig igenom tvättberget också vilket antagligen kommer ta några dagar
  6. 3
    Jamen det var väl på tiden
    Håller tummarna för att ni få spisen levererad och inkopplad till helgen!

    Vi har fått vår nya tvättmaskin installerad nu på fm så premiärtvätten snurrar as we speak

    Höll på att skita sig rejält för när killen kom visade det sig att han fått med sig demoexet från butiken...som vi speciellt sa att vi INTE ville ha. Han ringde till butiken som försökte muta oss med 500 kr för att ta maskinen men jag var stenhård och krävde att vi skulle få en helt ny maskin enligt beställningen.

    Killen som levererade och installerade maskinen var den som upptäckte att det var en demomaskin och påtalade det för oss och han var den som också såg till att de letade fram vår tvätmaskin så han kunde åka och hämta den
    Härligt att få bevis för att det fortfarande finns en hel del ärliga hantverkare som är måna om att kunden är nöjd. De flesta hade nog bara hållit god min och installerat demomaskinen och sen hoppats att vi inte ska orka bråka. Men den här kille tog sig verkligen tid att reda ut vart det hade gått fel och sedan se till att det ställdes till rätta. Massor av CRED till honom

    Nu ska jag bara ta mig igenom tvättberget också vilket antagligen kommer ta några dagar
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Ja det var ju en ärlig kille ni fick som såg detta. Helt otroligt att man ska behöva vara på sin vakt för minsta lilla jämt och ständigt. Skönt att ni har ny tvättmskin nu och att du kan ta dig igenom tvättberget! Det underlättar så att kunna tvätta när man vill ju!
  8. 4
    Ja det var ju en ärlig kille ni fick som såg detta. Helt otroligt att man ska behöva vara på sin vakt för minsta lilla jämt och ständigt. Skönt att ni har ny tvättmskin nu och att du kan ta dig igenom tvättberget! Det underlättar så att kunna tvätta när man vill ju!
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Tack, det hjälpte!
  10. 5
    Tack, det hjälpte!
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Så där ja!. Klockan 11.44 kom lastbilen med spisen och nu ringde mannen nyss och talade om att elektrikern kommer imorgon bitti! Så nu blir det nog som jag hoppats och sett fram emot hela veckan. Nytt kök till helgen! Ska bli så kul att ställa in allt i skåpen och att börja laga mat på riktigt igen. Har lovat barnen att baka både kanelbullar och chokladmuffins med!
  12. 6
    Så där ja!. Klockan 11.44 kom lastbilen med spisen och nu ringde mannen nyss och talade om att elektrikern kommer imorgon bitti! Så nu blir det nog som jag hoppats och sett fram emot hela veckan. Nytt kök till helgen! Ska bli så kul att ställa in allt i skåpen och att börja laga mat på riktigt igen. Har lovat barnen att baka både kanelbullar och chokladmuffins med!

Liknande trådar

  1. Vad har ni för spis?
    By Mathilda1 in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 17:06
  2. Ny spis
    By YoCheri in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 18:21
  3. Spis-fas
    By Ann1 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 18:33
  4. Ny spis
    By Lopp in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 14:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar