dotterns kommentar mobbing
Skolbarn
  1. Anonym
    #1

    dotterns kommentar mobbing

    Min dotter blev idag utsatt för mobbning. Ej tjej i klassen började högljutt skika ut för alla att ***** min dotter, inte kunde ***. Det blev mkt jobbigt för min dotter som grät nu ikväll. Jag förklarade så gott jag kunde att de som mobbar ofta själva mår dåligt och känner sig dåliga, därför retar dom andra så att dom ska känna sig lika dåliga.
    Min 7-åriga ledsa dotters spontana direkta kommentar: "Men mamma, då borde man hjälpas åt att hitta de saker som mobbarna är bra på, för alla är ju bra på något". Min kloka älskling! (självklar kommer skolan att bli informerad imorgon, detta accepterar jag inte!)
  2. 1
    dotterns kommentar mobbing Min dotter blev idag utsatt för mobbning. Ej tjej i klassen började högljutt skika ut för alla att ***** min dotter, inte kunde ***. Det blev mkt jobbigt för min dotter som grät nu ikväll. Jag förklarade så gott jag kunde att de som mobbar ofta själva mår dåligt och känner sig dåliga, därför retar dom andra så att dom ska känna sig lika dåliga.
    Min 7-åriga ledsa dotters spontana direkta kommentar: "Men mamma, då borde man hjälpas åt att hitta de saker som mobbarna är bra på, för alla är ju bra på något". Min kloka älskling! (självklar kommer skolan att bli informerad imorgon, detta accepterar jag inte!)
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Du kan vara lugn för att skolan inte heller accepterar att någon elev kränker en annan på det viset.
  4. 2
    Du kan vara lugn för att skolan inte heller accepterar att någon elev kränker en annan på det viset.
  5. Anonym
    #3
    Inte mobbning som din dotter blev utsatt för - möjligen trakasserier. Mobbning är när någon/några blir utsatt av en/flera under en längre tid.
  6. 3
    Inte mobbning som din dotter blev utsatt för - möjligen trakasserier. Mobbning är när någon/några blir utsatt av en/flera under en längre tid.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    det där att mobbare mår dåligt är inte sant, enligt Olweus.

    Olweus skriver:
    – Det är en vanlig uppfattning bland lärare att de som mobbar är osäkra innerst inne, att man måste förstå det och ta hänsyn till det. Med det synsättet riskerar man i stället att utveckla dem till ännu mer effektiva mobbare. De har i regel inga problem med dålig självkänsla. Forskningen visar att det oftast handlar om elever som inte bara är aggressiva mot sina skolkamrater utan också mot föräldrar, syskon och alla slags auktoriteter. De har behov av att dominera andra på ett negativt sätt, de tycker ofta det är kul när andra lider eller att det är precis vad de förtjänar.

    från BRÅ´s hemsida:
    http://www.bra.se/extra/pod/?action=...le_instance=12

    vad man säger till sina barn när de är ledsna är svårt men jag tycker inte man skall säga att det är synd om mobbaren.

    sen finns det också en definition av mobbning på samma sida. där står bl.a.
    ...anser att mobbning inte handlar om en konflikt mellan jämställda parter utan om ett övergrepp som omedelbart måste stoppas.
    Vi har allt, men det är också allt vi har.
    Ole Paus

    Återinför Friåret!
  8. 4
    det där att mobbare mår dåligt är inte sant, enligt Olweus.

    Olweus skriver:
    – Det är en vanlig uppfattning bland lärare att de som mobbar är osäkra innerst inne, att man måste förstå det och ta hänsyn till det. Med det synsättet riskerar man i stället att utveckla dem till ännu mer effektiva mobbare. De har i regel inga problem med dålig självkänsla. Forskningen visar att det oftast handlar om elever som inte bara är aggressiva mot sina skolkamrater utan också mot föräldrar, syskon och alla slags auktoriteter. De har behov av att dominera andra på ett negativt sätt, de tycker ofta det är kul när andra lider eller att det är precis vad de förtjänar.

    från BRÅ´s hemsida:
    http://www.bra.se/extra/pod/?action=...le_instance=12

    vad man säger till sina barn när de är ledsna är svårt men jag tycker inte man skall säga att det är synd om mobbaren.

    sen finns det också en definition av mobbning på samma sida. där står bl.a.
    ...anser att mobbning inte handlar om en konflikt mellan jämställda parter utan om ett övergrepp som omedelbart måste stoppas.

Liknande trådar

  1. Läste just dotterns lärares kommentar
    By jessicad in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 15:56
  2. Dotterns kommentar
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 20:26
  3. Yngsta dotterns kommentar om en av
    By Big Donkey in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 21:37
  4. Dotterns kommentar om Barack Obama
    By TacoBelle in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 22:19
  5. dotterns kommentar om janis
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 22:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar