Humör
_04 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Humör

    Vår dotter har ett så fruktansvärt humör. Så fort det inte blir som hon vill så gapas det och skriks i falsett typ. Trodde vi hade avklarat 6 års trottset men detta är värre
    Det som är jobbigt är att hennes bröder 4 och 2,5 tar efter henne.

    Hon kan få ett utbrott för att man inte svarar henne första gången hon säger ens namn. Att inte täckningen blir som hon tänkt sig, Att bröderna ger igen på samma sätt hon gör. När man försöker prata med henne så skriker hon bara.

    Skolstarten (fritids) har varit ganska ok till en början. Men lagom till att förskoleklassen skulle börja så fick hon halsfluss som var en riktigt seg en. Långdragen feber bla. Sen fick hon gå 3 dagar. Denna v. började bra sen fick hon ont i magen på natten. Spydde när hon bajsade (hon har mycket lätt för att spy) men för att vara på den säkra sidan fick hon vara hemma två dagar. Under tiden har pappa och ena brodern åkt på en den envisa halsflussen.
    Så tillvaron hemma de sista v. har ju inte varit de bästa. Själv är jag gravid i 7 månaden så orken finns ju inte alltid hos mig heller. Men det är så jobbigt att inte äns kunna prata med henne för hatt hon får sina gap/skrik utbrott.

    Några tipps på hur vi skall försöka få problemet till rätta.
    http://www.youtube.com/watch?v=IoiY-_twSFs&NR=1

    Så sant så.

    Lycklig mamma till R -04, Z-06, I -07, J -10 Och till stora syster i himmelen född -03
  2. 1
    Humör Vår dotter har ett så fruktansvärt humör. Så fort det inte blir som hon vill så gapas det och skriks i falsett typ. Trodde vi hade avklarat 6 års trottset men detta är värre
    Det som är jobbigt är att hennes bröder 4 och 2,5 tar efter henne.

    Hon kan få ett utbrott för att man inte svarar henne första gången hon säger ens namn. Att inte täckningen blir som hon tänkt sig, Att bröderna ger igen på samma sätt hon gör. När man försöker prata med henne så skriker hon bara.

    Skolstarten (fritids) har varit ganska ok till en början. Men lagom till att förskoleklassen skulle börja så fick hon halsfluss som var en riktigt seg en. Långdragen feber bla. Sen fick hon gå 3 dagar. Denna v. började bra sen fick hon ont i magen på natten. Spydde när hon bajsade (hon har mycket lätt för att spy) men för att vara på den säkra sidan fick hon vara hemma två dagar. Under tiden har pappa och ena brodern åkt på en den envisa halsflussen.
    Så tillvaron hemma de sista v. har ju inte varit de bästa. Själv är jag gravid i 7 månaden så orken finns ju inte alltid hos mig heller. Men det är så jobbigt att inte äns kunna prata med henne för hatt hon får sina gap/skrik utbrott.

    Några tipps på hur vi skall försöka få problemet till rätta.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Ta inga diskussioner när hon är upprörd, vänta tills hon lugnat sig. Led eller lyft bara ut henne lugnt till tex ett annat rum, utan att kommentera.

    Försök hålla tillvaron runt henne så lugn och fri från stress som möjligt. Sära på barnen när de är för trötta för att leka eller ens vara i samma rum. Vad kan hon göra själv för att lugna ner sig? Min dotter ritar eller grejar i sitt rum när hon kommer hem, då hon är för trött för att leka med sin syster.

    Förbered dottern på vad som ska hända, ge henne ställtid, ta fram grejer dagen före, gör tillvaron regelbunden och lättbegriplig.

    Ring BUP eller skolpersonal för att fråga om hur ni kan stötta henne.
  4. 2
    Ta inga diskussioner när hon är upprörd, vänta tills hon lugnat sig. Led eller lyft bara ut henne lugnt till tex ett annat rum, utan att kommentera.

    Försök hålla tillvaron runt henne så lugn och fri från stress som möjligt. Sära på barnen när de är för trötta för att leka eller ens vara i samma rum. Vad kan hon göra själv för att lugna ner sig? Min dotter ritar eller grejar i sitt rum när hon kommer hem, då hon är för trött för att leka med sin syster.

    Förbered dottern på vad som ska hända, ge henne ställtid, ta fram grejer dagen före, gör tillvaron regelbunden och lättbegriplig.

    Ring BUP eller skolpersonal för att fråga om hur ni kan stötta henne.

Liknande trådar

  1. Mitt humör styr familjens humör
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 19:41
  2. humör...
    By vera väntar trean in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 12:06
  3. Bra humör
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 12:04
  4. Ett j***a humör!
    By MionsMamma in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 18:50
  5. Humör!
    By LillaA m Maja&Agnes in forum _0606 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 13:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar