inte torr längre
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    inte torr längre

    Hej!
    Jag har inte skrivit här tidigare, bara på barn med hjärtfel, eftersom min dotter föddes med det.
    Men nu undrar jag om ngn känner igen sig. Vi tog bort blöjan månadsskiftet 07/08. Det gick riktigt bra! Även på dagis där hon började 2 veckor senare. Nu har hon börjat både kissa och bajsa på sig. Min teori är att det varit otryggt på dagis. 1 av 3 fröknar slutade i aug och 1 fick sem i 3 v, i samband med att barnen kom tillbaka efter ledighet. Å så inskolningar på det. Hon får gå utan blöja ändå, så hoppas vi hon är tillbaka där hon var snart igen!
    Hälsn Camilla
  2. 1
    inte torr längre Hej!
    Jag har inte skrivit här tidigare, bara på barn med hjärtfel, eftersom min dotter föddes med det.
    Men nu undrar jag om ngn känner igen sig. Vi tog bort blöjan månadsskiftet 07/08. Det gick riktigt bra! Även på dagis där hon började 2 veckor senare. Nu har hon börjat både kissa och bajsa på sig. Min teori är att det varit otryggt på dagis. 1 av 3 fröknar slutade i aug och 1 fick sem i 3 v, i samband med att barnen kom tillbaka efter ledighet. Å så inskolningar på det. Hon får gå utan blöja ändå, så hoppas vi hon är tillbaka där hon var snart igen!
    Hälsn Camilla
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Tror precis som du att det blev en ngt ostabil miljö för henne.Barn brukar visa att det känns otryggt genom just att de börjar kissa och bajsa på sig.Och det hände ju en hel del på förskolan på en gång.Viktigt är då att aldrig skuldbelägga men det vet du säkert redan.
    Det blir säkert bättre sen när allt lugnat ner sig.Mvh Helena,fskpedagog.
  4. 2
    Tror precis som du att det blev en ngt ostabil miljö för henne.Barn brukar visa att det känns otryggt genom just att de börjar kissa och bajsa på sig.Och det hände ju en hel del på förskolan på en gång.Viktigt är då att aldrig skuldbelägga men det vet du säkert redan.
    Det blir säkert bättre sen när allt lugnat ner sig.Mvh Helena,fskpedagog.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Tack! Ja, man biter sig i tungan. Lätt att säga "du kan ju", för det är lite frustrerande och jag kan känna mig arg för att hon behövde känna sig så otrygg! Men men, idag tog vi fram pottan igen, eftersom hon absolut inte vill bajsa på toan längre. Tror oxå det blir bra snart.
    Mvh Camilla
  6. 3
    Tack! Ja, man biter sig i tungan. Lätt att säga "du kan ju", för det är lite frustrerande och jag kan känna mig arg för att hon behövde känna sig så otrygg! Men men, idag tog vi fram pottan igen, eftersom hon absolut inte vill bajsa på toan längre. Tror oxå det blir bra snart.
    Mvh Camilla

Liknande trådar

  1. Torr vid 3½ men inte vid 7 år
    By Anonym in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 13:20
  2. 3 år och inte torr på natten
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 19:19
  3. Snart 4 och inte torr
    By mallemus in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 11:20
  4. Om han nu inte är helt torr
    By Rabarber in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 07:27
  5. Nu är hon inte torr på dan längre??
    By jeen in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 19:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar