Är ni nöjda med
Skolbarn
  1. Anonym
    #1

    Är ni nöjda med

    Är ni nöjda med Skolhälsovården? Får ni och ert barn respekt och bra bemötande av skolsköterskorna/läkarna?
  2. 1
    Är ni nöjda med Är ni nöjda med Skolhälsovården? Får ni och ert barn respekt och bra bemötande av skolsköterskorna/läkarna?
  3. Anonym
    #2

    Bra bemötta

    Jag tycker vi blir bra bemötta av skolsköterskan men skolläkaren gillar jag inte, har svårt för de flesta läkare överhuvudtaget.
    Det första han kommenterade när vi var på läkarbesöket var att min son är mager. Jag fattar inte varför man kläcker ur sig en sådan kommentar innan man har läst igenom journalen. Där står ju både hur långa jag och min man är och vår vikt och vad sonen förväntas kunna väga om man ser på oss föräldrar. Jag har ett BMI som visar på undervikt och är väldigt smal och min man var också väldigt smal när han var yngre.
    Sonen är inte heller mager, eller var, det var en period då han var smal men då växte han mer på längden, nu har han växt i färdriktningen också.
  4. 2
    Bra bemötta Jag tycker vi blir bra bemötta av skolsköterskan men skolläkaren gillar jag inte, har svårt för de flesta läkare överhuvudtaget.
    Det första han kommenterade när vi var på läkarbesöket var att min son är mager. Jag fattar inte varför man kläcker ur sig en sådan kommentar innan man har läst igenom journalen. Där står ju både hur långa jag och min man är och vår vikt och vad sonen förväntas kunna väga om man ser på oss föräldrar. Jag har ett BMI som visar på undervikt och är väldigt smal och min man var också väldigt smal när han var yngre.
    Sonen är inte heller mager, eller var, det var en period då han var smal men då växte han mer på längden, nu har han växt i färdriktningen också.
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    Ja, vi är mycket nöjda!
  6. 3
    Ja, vi är mycket nöjda!
  7. Anonym
    #4
    Genast blir läkaren misstänksam att barnet inte får tillräckligt med mat! Sånt gör ont! Det finns ju flera anledningar till varför si eller så.
  8. 4
    Genast blir läkaren misstänksam att barnet inte får tillräckligt med mat! Sånt gör ont! Det finns ju flera anledningar till varför si eller så.
  9. Salander
    #5
    Ja vi är mer än nöjda. Superbra funkar det!
  10. 5
    Ja vi är mer än nöjda. Superbra funkar det!
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Ja, vi är nöjda med skolskötererskan. Skolläkaren har vi inte träffat ännu.
  12. 6
    Ja, vi är nöjda med skolskötererskan. Skolläkaren har vi inte träffat ännu.
  13. Anonym
    #7

    Ja typ...

    ...och själv har jag också råkat ut för samma beteende av en läkare. Jag sökte för mensvärk, hade det så besvärligt att jag hade svårt för att sköta jobbet.
    Han satt och sa att jag var smal och frågade om jag hade anorexi! Herregud vilket nöt, nä, jag hade verkligen inte anorexi, var bara smal, hade regelbunden mens, som en klocka och även om jag hade anorexi tror han verkligen att jag hade suttit där och erkänt det? *Skakar på huvudet*
  14. 7
    Ja typ... ...och själv har jag också råkat ut för samma beteende av en läkare. Jag sökte för mensvärk, hade det så besvärligt att jag hade svårt för att sköta jobbet.
    Han satt och sa att jag var smal och frågade om jag hade anorexi! Herregud vilket nöt, nä, jag hade verkligen inte anorexi, var bara smal, hade regelbunden mens, som en klocka och även om jag hade anorexi tror han verkligen att jag hade suttit där och erkänt det? *Skakar på huvudet*
  15. Medlem sedan
    Mar 1998
    #8
    Väldigt nöjda.
  16. 8
    Väldigt nöjda.
  17. Anonym
    #9
    Och till mig sa läkare att jag måste banta om jag vill bli av med astman. Är inte fetmatypen, men han hade en föreställning om hur folks vikt borde se ut!
  18. 9
    Och till mig sa läkare att jag måste banta om jag vill bli av med astman. Är inte fetmatypen, men han hade en föreställning om hur folks vikt borde se ut!
  19. Medlem sedan
    Jan 1999
    #10
    Ja. Både skolsköterska och skolläkare är fantastiska.
  20. 10
    Ja. Både skolsköterska och skolläkare är fantastiska.
  21. Medlem sedan
    Feb 2001
    #11
    Ja.
  22. 11
    Ja.
  23. Anonym
    #12
    Ja, och? Han hade förmodligen inte alls någon föreställning om hur folks vikt borde se ut, utan kunskap om vad folk behöver väga för att må bra fysiskt.
  24. 12
    Ja, och? Han hade förmodligen inte alls någon föreställning om hur folks vikt borde se ut, utan kunskap om vad folk behöver väga för att må bra fysiskt.
  25. Anonym
    #13

    Astma kan man ha

    oavsett vikt. Ok att den för vissa kan förbättras om man går ner i vikt men den som sökte läkare kanske trivdes med sin vikt? Då ska ingen annan sitta och påpeka att den borde gå ner i vikt.
  26. 13
    Astma kan man ha oavsett vikt. Ok att den för vissa kan förbättras om man går ner i vikt men den som sökte läkare kanske trivdes med sin vikt? Då ska ingen annan sitta och påpeka att den borde gå ner i vikt.
  27. Anonym
    #14
    Jag blev inte vägd ens!
  28. 14
    Jag blev inte vägd ens!
  29. Lite mullig
    #15
    Absolut, jag gillade och gillar min lite mulliga och lite muskulösa vikt och tänker inte gå ner i vikt!
  30. 15
    Absolut, jag gillade och gillar min lite mulliga och lite muskulösa vikt och tänker inte gå ner i vikt!
  31. Anonym
    #16
    En läkare har all rätt i världen att påpeka saker som inte är bra för hälsan. Sen är det väl upp till dig om du vill banta eller inte.
  32. 16
    En läkare har all rätt i världen att påpeka saker som inte är bra för hälsan. Sen är det väl upp till dig om du vill banta eller inte.
  33. Anonym
    #17
    Hade många kläder på mig vintertid och tjock jacka då och han tyckte jag skulle banta! Inte kunde han se min lilla mage och vägd blev jag som sagt inte.
  34. 17
    Hade många kläder på mig vintertid och tjock jacka då och han tyckte jag skulle banta! Inte kunde han se min lilla mage och vägd blev jag som sagt inte.
  35. Anonym
    #18
    Jag tycker att de äldre skolsköterskorna och de äldre skolläkarna borde gå på en vidareutbildning för de har en förlegad utbildning! T ex så förstår en del sskr inte: Vaccinationer är inte obligatoriska! Många försöker övertala och t o m hota föräldrar med
    att man bör vaccinera! Men omedvetna som de är, så begår de faktiskt tjänstefel, om du talar med en Advokat.
  36. 18
    Jag tycker att de äldre skolsköterskorna och de äldre skolläkarna borde gå på en vidareutbildning för de har en förlegad utbildning! T ex så förstår en del sskr inte: Vaccinationer är inte obligatoriska! Många försöker övertala och t o m hota föräldrar med
    att man bör vaccinera! Men omedvetna som de är, så begår de faktiskt tjänstefel, om du talar med en Advokat.
  37. Anonym...
    #19
    Nej och efter fredagens bemötande kommer mitt barn INTE att ha med den människan (skolsköterskan) att göra framledes heller!!!
  38. 19
    Nej och efter fredagens bemötande kommer mitt barn INTE att ha med den människan (skolsköterskan) att göra framledes heller!!!
  39. Illabemötthärmed
    #20
    Varför då då? Vilken sjuksköterska kommer barnet ha, om det råkar illa ut på skolan?
  40. 20
    Varför då då? Vilken sjuksköterska kommer barnet ha, om det råkar illa ut på skolan?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad är ni nöjda med?
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 21:06
  2. Hur nöjda är ni
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 14:24
  3. är ni nöjda
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 15:05
  4. Är ni nöjda
    By compax in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 21:44
  5. Nöjda?
    By tinfil2 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 08:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar