Lappträning
Synskador & nedsatt syn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Lappträning

    Hej!
    Jag har en 1-årig dotter som föddes med grå starr på ena ögat. Nu har hon kontaktlins och lapptränar. Hon ska lappträna halv dagarna men de senaste dagarna har det varit hopplöst. Hon drar bort lappen så fort hon får tillfälle.
    Finns det någon som har något bra tips? Hur har ni gjort? Har det varit likadant för era små och blir det bättre???
    Tacksam för svar även om jag vet att det är dålig fart på detta forum...
    Linnéa, stolt mamma till Elin 97, Albin 08 och Alva 09

    www.familjeng.blogg.se
  2. 1
    Lappträning Hej!
    Jag har en 1-årig dotter som föddes med grå starr på ena ögat. Nu har hon kontaktlins och lapptränar. Hon ska lappträna halv dagarna men de senaste dagarna har det varit hopplöst. Hon drar bort lappen så fort hon får tillfälle.
    Finns det någon som har något bra tips? Hur har ni gjort? Har det varit likadant för era små och blir det bättre???
    Tacksam för svar även om jag vet att det är dålig fart på detta forum...
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Jag har lapptränat min dotter i omgångar från hon var ca 7 månader och det har växlat väldigt hur samarbetsvillig hon varit. Vi hade iofs mycket kortare lapptider än ni (max 1 tim som längst), men det som funkade bäst var dels att envisas med att sätta tillbaka lappen och dels att låta henne ta av den själv när tiden var ute. Det blev lite som att det var mer acceptabelt för henna att ha lappen om hon själv hade kontroll över att ta bort den.
  4. 2
    Jag har lapptränat min dotter i omgångar från hon var ca 7 månader och det har växlat väldigt hur samarbetsvillig hon varit. Vi hade iofs mycket kortare lapptider än ni (max 1 tim som längst), men det som funkade bäst var dels att envisas med att sätta tillbaka lappen och dels att låta henne ta av den själv när tiden var ute. Det blev lite som att det var mer acceptabelt för henna att ha lappen om hon själv hade kontroll över att ta bort den.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Tack för svar!
    Ja, vi får nog bli duktigare på att sätta på en ny lapp direkt när hon tagit av den...
    Skönt att bara behöva lappa 1 tim
  6. 3
    Tack för svar!
    Ja, vi får nog bli duktigare på att sätta på en ny lapp direkt när hon tagit av den...
    Skönt att bara behöva lappa 1 tim

Liknande trådar

  1. Blir tokig på lappträning
    By Anonym in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 14:58
  2. Lappträning
    By Marie med M & N in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 12:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar