Cykelhjälm
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Cykelhjälm

    Säg att era barn har cykelhjälm? Och om inte, ge mig en väldigt bra förklaring till varför.

    Det är lag upp till 15 år, och en cyklist är otroligt oskyddad i trafiken, och de är trotsallt barn som inte har all kunskap om hur man för sig i trafiken ännu. Det räcker för mig!

    Trevlig helg
  2. 1
    Cykelhjälm Säg att era barn har cykelhjälm? Och om inte, ge mig en väldigt bra förklaring till varför.

    Det är lag upp till 15 år, och en cyklist är otroligt oskyddad i trafiken, och de är trotsallt barn som inte har all kunskap om hur man för sig i trafiken ännu. Det räcker för mig!

    Trevlig helg
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Inte en chans

    att han skulle cykla utan. Han har inte ens funderat på tanken. När vi hade lämnat in cykeln på verkstad och gick och hämtade den så var det jag som inte tänkte mig för, utan tyckte att han kunde cykla i förväg hem "Nej, men jag har ju inte hjälmen med mig". Känns skönt att det sitter så djupt. Storebror snart 15 år är likadan - ja även lillebror, men man kunde ju tänka sig att man skulle känna sig mer töntig som 15-åring, men han är rädd om livet.
  4. 2
    Inte en chans att han skulle cykla utan. Han har inte ens funderat på tanken. När vi hade lämnat in cykeln på verkstad och gick och hämtade den så var det jag som inte tänkte mig för, utan tyckte att han kunde cykla i förväg hem "Nej, men jag har ju inte hjälmen med mig". Känns skönt att det sitter så djupt. Storebror snart 15 år är likadan - ja även lillebror, men man kunde ju tänka sig att man skulle känna sig mer töntig som 15-åring, men han är rädd om livet.
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3
    Kommer jag på Matilda med att cykla utan hjälm får hon inte cykla alls! Det är många här i hennes ålder som nog har hjälmen på "hemma" men sen hänger den på styret. Matilda har testat och blivit sedd, jag har många ögon på byn.
  6. 3
    Kommer jag på Matilda med att cykla utan hjälm får hon inte cykla alls! Det är många här i hennes ålder som nog har hjälmen på "hemma" men sen hänger den på styret. Matilda har testat och blivit sedd, jag har många ögon på byn.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    absolut! Det går per automatik, han tänker inte ens åp at han inte skulle ha den. Å andra sidan cyklar han bara runt omkring hemma och ibland til träningen, inte till skolan då åker han buss. Men det hade inte spelat någon roll, hjälm på!
  8. 4
    absolut! Det går per automatik, han tänker inte ens åp at han inte skulle ha den. Å andra sidan cyklar han bara runt omkring hemma och ibland til träningen, inte till skolan då åker han buss. Men det hade inte spelat någon roll, hjälm på!
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5
    Här blir det bara värre o värre. Nu när hon har börjat 6an är det nästan INGEN av klasskompisarna som har hjälm!

    Johanna har fortf, men hon tjatar VARJE dag om att få slippa.

    Det är jäkligt knepigt tycker jag. Det är lag. Ja. Det är absolut bäst för säkerheten. Ja.
    Men... om det resulterar i att hon kan bli retad....????

    HJÄLP!!!
  10. 5
    Här blir det bara värre o värre. Nu när hon har börjat 6an är det nästan INGEN av klasskompisarna som har hjälm!

    Johanna har fortf, men hon tjatar VARJE dag om att få slippa.

    Det är jäkligt knepigt tycker jag. Det är lag. Ja. Det är absolut bäst för säkerheten. Ja.
    Men... om det resulterar i att hon kan bli retad....????

    HJÄLP!!!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    usch vad svårt... har inga bra råd att ge där mer än att det faktiskt är lag på att ha hjälm upp til 15 år. Men det är svårt att säga till andras barn. Är det barn di känner? Har du kontakt med de föräldrarna? Eller kan du be läraren ta upp lite cykelvett på någon lektion? Ibland kan de bjuda in trafikpolis till skolan som berättar och visar bilder. Kanske det kan hjälpa? Hoppas att det löser sig för hjälm är viktigt (säger hon som inte äger en egen...)
  12. 6
    usch vad svårt... har inga bra råd att ge där mer än att det faktiskt är lag på att ha hjälm upp til 15 år. Men det är svårt att säga till andras barn. Är det barn di känner? Har du kontakt med de föräldrarna? Eller kan du be läraren ta upp lite cykelvett på någon lektion? Ibland kan de bjuda in trafikpolis till skolan som berättar och visar bilder. Kanske det kan hjälpa? Hoppas att det löser sig för hjälm är viktigt (säger hon som inte äger en egen...)
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7
    Här skulle hon inte ens tänka tanken att cykla utan hon vet att det blir jobbigt att ta sig till tåget utan cykel för den ryker om man cyklar utan
  14. 7
    Här skulle hon inte ens tänka tanken att cykla utan hon vet att det blir jobbigt att ta sig till tåget utan cykel för den ryker om man cyklar utan
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Astrid har hjälm! Olivia också!
  16. 8
    Astrid har hjälm! Olivia också!

Liknande trådar

  1. Cykelhjälm
    By madicken73 in forum _95 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 21:57
  2. Cykelhjälm?
    By Tinak in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 12:41
  3. Cykelhjälm
    By zucchini in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 14:19
  4. Cykelhjälm?
    By -liten- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 10:16
  5. Cykelhjälm
    By Ansi64 in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 06:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar