Min skolflicka
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Min skolflicka

    I onsdags när skolan drog igång här, var det en förväntansfull liten tjej i uniform, välputsade svarta skor och hårband i flätorna och lunchlådan i näven som gick till skolan. Min lilla, fina Basta började "storskolan" och är sååå nöjd och duktig. Tänk, nu har jag 4 skolbarn - tur att jag har en liten bebis också!
    Det blir inte alltid som man tänkt sig. Då får man tänka om!

    K: 010127 (f), V: 030212 (f), A: 050426 (m), A: 070130 (f), H: 100630 (f)

    Mikrobloggar: TinTinsTirader
  2. 1
    Min skolflicka I onsdags när skolan drog igång här, var det en förväntansfull liten tjej i uniform, välputsade svarta skor och hårband i flätorna och lunchlådan i näven som gick till skolan. Min lilla, fina Basta började "storskolan" och är sååå nöjd och duktig. Tänk, nu har jag 4 skolbarn - tur att jag har en liten bebis också!
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Oj! När börjar era i skolan? Hur är en skoldag för 07r upplagd?
  4. 2
    Oj! När börjar era i skolan? Hur är en skoldag för 07r upplagd?
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Året de fyller 4, och det är skolåret som avses. Dörrarna öppnas 8.40 och de första 30 minutrarna svirrar de omkring, läser/ritar med en lärare och i största allmänhet. Sedan är det lek/yoga, musik, litet siffror och så lunch (matlåda) ut i parken 2-3h och sedan litet samling och sedan slutar hon 15.30. På onsdagar tar jag dock ut henne efter lunch, för då har hon trapets med sin bästis.
  6. 3
    Året de fyller 4, och det är skolåret som avses. Dörrarna öppnas 8.40 och de första 30 minutrarna svirrar de omkring, läser/ritar med en lärare och i största allmänhet. Sedan är det lek/yoga, musik, litet siffror och så lunch (matlåda) ut i parken 2-3h och sedan litet samling och sedan slutar hon 15.30. På onsdagar tar jag dock ut henne efter lunch, för då har hon trapets med sin bästis.
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    På något vis, låter det gulligt Men kan tänka mig att det är ändå lite förskola över det hela...dom är ju ganska små!
  8. 4
    På något vis, låter det gulligt Men kan tänka mig att det är ändå lite förskola över det hela...dom är ju ganska små!
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Såklart det är - det är väldigt omhuldande och rara och det är ju ingen kadaverdiciplin direkt!
  10. 5
    Såklart det är - det är väldigt omhuldande och rara och det är ju ingen kadaverdiciplin direkt!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar