Minienkät
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Minienkät

    1. Har din 3,5 åring egna nära kompisar eller leker han/hon fortfarande mest bredvid allihop?

    2. 3 bästa leksakerna?

    3. Sover han/hon hela natten i sin säng?

    4. Dagtorr/nattorr/napp/tumme/snuttis/välling?

    5. Hur utvecklat är talet? Kan han/hon några bokstäver, siffror, räkna?


    Jag har inte skrivit så mycket här förut. Min son Leon föddes 2 januari 2007.
  2. 1
    Minienkät 1. Har din 3,5 åring egna nära kompisar eller leker han/hon fortfarande mest bredvid allihop?

    2. 3 bästa leksakerna?

    3. Sover han/hon hela natten i sin säng?

    4. Dagtorr/nattorr/napp/tumme/snuttis/välling?

    5. Hur utvecklat är talet? Kan han/hon några bokstäver, siffror, räkna?


    Jag har inte skrivit så mycket här förut. Min son Leon föddes 2 januari 2007.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Svarar själv då...

    1. Har din 3,5 åring egna nära kompisar eller leker han/hon fortfarande mest bredvid allihop?
    -Han har 2 bra tjejkompisar som han leker mest med. Tyvärr har bästisen precis slutat. Han vill inte riktigt vara med killarna då de bara ska jaga varandra hela tiden

    2. 3 bästa leksakerna?
    -Några dinosaurier, ett prinsesslott med gubbar och bilar i mängder

    3. Sover han/hon hela natten i sin säng?
    -Tyvärr har vi inte lyckats få ordning på detta ännu. Han kommer varje natt fortfarande.

    4. Dagtorr/nattorr/napp/tumme/snuttis/välling?
    -Helt torr och har aldrig haft någon tröstgrej. Han dricker varm mjölk i flaska varje morgon och kväll fortfarande dock.

    5. Hur utvecklat är talet? Kan han/hon några bokstäver, siffror, räkna?
    -Leons språk är väldigt bra, han kan formulera sig mycket väl men har ett slarvigt, lite otydligt uttal som vi eventuellt kommer att få jobba på. Han kan räkna upp till 20 saker och upp till tio saker på engelska. Han känner enbart igen sig egen bokstav L och syrrans bokstav A.
  4. 2
    Svarar själv då...

    1. Har din 3,5 åring egna nära kompisar eller leker han/hon fortfarande mest bredvid allihop?
    -Han har 2 bra tjejkompisar som han leker mest med. Tyvärr har bästisen precis slutat. Han vill inte riktigt vara med killarna då de bara ska jaga varandra hela tiden

    2. 3 bästa leksakerna?
    -Några dinosaurier, ett prinsesslott med gubbar och bilar i mängder

    3. Sover han/hon hela natten i sin säng?
    -Tyvärr har vi inte lyckats få ordning på detta ännu. Han kommer varje natt fortfarande.

    4. Dagtorr/nattorr/napp/tumme/snuttis/välling?
    -Helt torr och har aldrig haft någon tröstgrej. Han dricker varm mjölk i flaska varje morgon och kväll fortfarande dock.

    5. Hur utvecklat är talet? Kan han/hon några bokstäver, siffror, räkna?
    -Leons språk är väldigt bra, han kan formulera sig mycket väl men har ett slarvigt, lite otydligt uttal som vi eventuellt kommer att få jobba på. Han kan räkna upp till 20 saker och upp till tio saker på engelska. Han känner enbart igen sig egen bokstav L och syrrans bokstav A.
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    1. Har din 3,5 åring egna nära kompisar eller leker han/hon fortfarande mest bredvid allihop?

    *han leker med grannpojkarna samt lilla syster

    2. 3 bästa leksakerna?

    *cykel, pussel, flexi banan

    3. Sover han/hon hela natten i sin säng?

    *ja, ibland kommer han in till oss

    4. Dagtorr/nattorr/napp/tumme/snuttis/välling?

    *Torr på dagarna, blöja på natten. napp slutade han med maj-09, Välling slutade han dricka i våras

    5. Hur utvecklat är talet? Kan han/hon några bokstäver, siffror, räkna?

    *Han kan vissa bokstäver. Siffror kan han med, han räknar saker
    . Har utvecklas väldigt mycket det sista året med talet
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  6. 3
    1. Har din 3,5 åring egna nära kompisar eller leker han/hon fortfarande mest bredvid allihop?

    *han leker med grannpojkarna samt lilla syster

    2. 3 bästa leksakerna?

    *cykel, pussel, flexi banan

    3. Sover han/hon hela natten i sin säng?

    *ja, ibland kommer han in till oss

    4. Dagtorr/nattorr/napp/tumme/snuttis/välling?

    *Torr på dagarna, blöja på natten. napp slutade han med maj-09, Välling slutade han dricka i våras

    5. Hur utvecklat är talet? Kan han/hon några bokstäver, siffror, räkna?

    *Han kan vissa bokstäver. Siffror kan han med, han räknar saker
    . Har utvecklas väldigt mycket det sista året med talet
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Kul!
    1. Har din 3,5 åring egna nära kompisar eller leker han/hon fortfarande mest bredvid allihop?
    Astrid har 2 bästisar som hon inte går i skolan med, samt ett par kompisar från gamla lekiset. Nu i skolan har hon börjat närma sig några, men ingen särskild än. I parken lekar hon gärna i grupp eller helst med sina syskon.

    2. 3 bästa leksakerna?
    Hon fick en hett efterlängtad shoppingvagn -en sådan där från ICA, typ - där allting åker ned. Annars är väskor med små söta saker väldigt fint.

    3. Sover han/hon hela natten i sin säng?
    Ja, men det har hon ju alltid gjort, så det är ju inget nytt. Hon har vaknat ett par ggr nu sedan skolan började för att hon drömt, men inget allvarligt.

    4. Dagtorr/nattorr/napp/tumme/snuttis/välling?
    Dagtorr sedan 2 år, nattorr sedan i midsommar, välling försvann nog också vid 1,5-2 år, likaså napp... hon har sin "lovey" när hon ska sova.
    svårt att se vad det står! Hon ritar
    5. Hur utvecklat är talet? Kan han/hon några bokstäver, siffror, räkna?
    Astrid är _mycket_verbal på båda språken, vilket ju inte är så konstigt med alla som pratar runt omkring henne hela tiden! . Hon kan räkna säkert till 10 och sedan med litet hjälp (hoppar gärna 17) till 20. Hon kan alla bokstäverna och stava sitt namn, men det är klart svårt att se vad det står! Annars ritar hon fullständigt normala huvudfotingar och solar som täcker hela papperet, samt hoppar på ett ben och kan nästan cykla.
  8. 4
    Kul!
    1. Har din 3,5 åring egna nära kompisar eller leker han/hon fortfarande mest bredvid allihop?
    Astrid har 2 bästisar som hon inte går i skolan med, samt ett par kompisar från gamla lekiset. Nu i skolan har hon börjat närma sig några, men ingen särskild än. I parken lekar hon gärna i grupp eller helst med sina syskon.

    2. 3 bästa leksakerna?
    Hon fick en hett efterlängtad shoppingvagn -en sådan där från ICA, typ - där allting åker ned. Annars är väskor med små söta saker väldigt fint.

    3. Sover han/hon hela natten i sin säng?
    Ja, men det har hon ju alltid gjort, så det är ju inget nytt. Hon har vaknat ett par ggr nu sedan skolan började för att hon drömt, men inget allvarligt.

    4. Dagtorr/nattorr/napp/tumme/snuttis/välling?
    Dagtorr sedan 2 år, nattorr sedan i midsommar, välling försvann nog också vid 1,5-2 år, likaså napp... hon har sin "lovey" när hon ska sova.
    svårt att se vad det står! Hon ritar
    5. Hur utvecklat är talet? Kan han/hon några bokstäver, siffror, räkna?
    Astrid är _mycket_verbal på båda språken, vilket ju inte är så konstigt med alla som pratar runt omkring henne hela tiden! . Hon kan räkna säkert till 10 och sedan med litet hjälp (hoppar gärna 17) till 20. Hon kan alla bokstäverna och stava sitt namn, men det är klart svårt att se vad det står! Annars ritar hon fullständigt normala huvudfotingar och solar som täcker hela papperet, samt hoppar på ett ben och kan nästan cykla.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Cyklar han med eller utan stödhjul? Leon försöker utan, men det är viiiingligt
  10. 5
    Cyklar han med eller utan stödhjul? Leon försöker utan, men det är viiiingligt
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Vilken duktig tjej som kan så många bokstäver
  12. 6
    Vilken duktig tjej som kan så många bokstäver
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    Det gäller att hänga med när man är (nästan) minst.
  14. 7
    Det gäller att hänga med när man är (nästan) minst.
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Mattias cyklar utan stödhjul på sin 16 tumare. Han har inte haft stödhjul sen mitten av juni. Så gissa om det går undan, å han tycker att det är jätte roligt
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  16. 8
    Mattias cyklar utan stödhjul på sin 16 tumare. Han har inte haft stödhjul sen mitten av juni. Så gissa om det går undan, å han tycker att det är jätte roligt
  17. Medlem sedan
    Mar 2008
    #9
    1. Har din 3,5 åring egna nära kompisar eller leker han/hon fortfarande mest bredvid allihop?
    *Han leker med, inte bredvid. Hans bästis är hans brorsbarn och dom två har en fin samlek.

    2. 3 bästa leksakerna?
    *Actionman och dockor

    3. Sover han/hon hela natten i sin säng?
    *Nej han kommer in till oss 99 ggr av 100 och vi uppmuntrar det, samsovning ör kanon, egentid på kvällen är också kanon så vi får det bästa av två världar.

    4. Dagtorr/nattorr/napp/tumme/snuttis/välling?
    *Torr, men vissa perioder kissar han på sig på nätterna så vi har blöja just nu efter flera pissnätter. Välling på kvällen, i flaska, annars inget.

    5. Hur utvecklat är talet? Kan han/hon några bokstäver, siffror, räkna?
    *Han har ett utvecklat språk, räknar och kan några bokstäver. Hans uttal är inte så bra, har logopedkontakt och det går framåt stadigt.

    Nils-Johan är vårat åttonde barn och jag är en gammal stammis på Aff.


    Jag har inte skrivit så mycket här förut. Min son Leon föddes 2 januari 2007.
    Kärlekens dörr är svår att öppna och svår att stänga.

    Jag bloggar: http://idennaljuvasommartid.blogg.se
  18. 9
    1. Har din 3,5 åring egna nära kompisar eller leker han/hon fortfarande mest bredvid allihop?
    *Han leker med, inte bredvid. Hans bästis är hans brorsbarn och dom två har en fin samlek.

    2. 3 bästa leksakerna?
    *Actionman och dockor

    3. Sover han/hon hela natten i sin säng?
    *Nej han kommer in till oss 99 ggr av 100 och vi uppmuntrar det, samsovning ör kanon, egentid på kvällen är också kanon så vi får det bästa av två världar.

    4. Dagtorr/nattorr/napp/tumme/snuttis/välling?
    *Torr, men vissa perioder kissar han på sig på nätterna så vi har blöja just nu efter flera pissnätter. Välling på kvällen, i flaska, annars inget.

    5. Hur utvecklat är talet? Kan han/hon några bokstäver, siffror, räkna?
    *Han har ett utvecklat språk, räknar och kan några bokstäver. Hans uttal är inte så bra, har logopedkontakt och det går framåt stadigt.

    Nils-Johan är vårat åttonde barn och jag är en gammal stammis på Aff.


    Jag har inte skrivit så mycket här förut. Min son Leon föddes 2 januari 2007.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Kul grej!Och roligt att vara med lite här:-)Min son heter också Leon och föddes 30 dec 06:-)

    1. Har din 3,5 åring egna nära kompisar eller leker han/hon fortfarande mest bredvid allihop?
    Min son har två nära kill kompisar på dagis,men leker med de flesta barn på dagis.

    2. 3 bästa leksakerna?
    Häftiga gubbar,Bilar,Djur

    3. Sover han/hon hela natten i sin säng?
    Han kommer in varje natt vid kl 1,2

    4. Dagtorr/nattorr/napp/tumme/snuttis/välling?
    Torr både dag och natt.Ingen napp/Tumme/snuttis eller välling

    5. Hur utvecklat är talet? Kan han/hon några bokstäver, siffror, räkna?
    Pratar väldigt bra,berättar långa sagor som han lärt sig osv.Svårt dock med att säga R och S.Kan skriva sitt namn(Leon) och kan räkna till 12.(efter det blir det tokigt)
  20. 10
    Kul grej!Och roligt att vara med lite här:-)Min son heter också Leon och föddes 30 dec 06:-)

    1. Har din 3,5 åring egna nära kompisar eller leker han/hon fortfarande mest bredvid allihop?
    Min son har två nära kill kompisar på dagis,men leker med de flesta barn på dagis.

    2. 3 bästa leksakerna?
    Häftiga gubbar,Bilar,Djur

    3. Sover han/hon hela natten i sin säng?
    Han kommer in varje natt vid kl 1,2

    4. Dagtorr/nattorr/napp/tumme/snuttis/välling?
    Torr både dag och natt.Ingen napp/Tumme/snuttis eller välling

    5. Hur utvecklat är talet? Kan han/hon några bokstäver, siffror, räkna?
    Pratar väldigt bra,berättar långa sagor som han lärt sig osv.Svårt dock med att säga R och S.Kan skriva sitt namn(Leon) och kan räkna till 12.(efter det blir det tokigt)
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Hej

    Är du ny här eller har jag bara glömt av dig?
  22. 11
    Hej

    Är du ny här eller har jag bara glömt av dig?
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Hej!Var inne mycket här när jag väntade sonen och när han var nyfödd,men sen har det inte blivit av,men nu så:-)
  24. 12
    Hej!Var inne mycket här när jag väntade sonen och när han var nyfödd,men sen har det inte blivit av,men nu så:-)

Liknande trådar

  1. Minienkät
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 22:14
  2. Minienkät
    By Mirc in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 09:18
  3. Minienkät
    By Lin-nea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 19:46
  4. Minienkät:
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 11:20
  5. Minienkät
    By Cherinne in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar