Man lämnar
Skolbarn
  1. PutsVäck!
    #1

    Man lämnar

    pengar till barnet att ta med till skolan för att det ska skänka till en hjälporganisation och så försvinner sedeln från barnets skol-hylla innan barnet är på väg att lämna in!
  2. 1
    Man lämnar pengar till barnet att ta med till skolan för att det ska skänka till en hjälporganisation och så försvinner sedeln från barnets skol-hylla innan barnet är på väg att lämna in!
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Herregd! Larma militären och insatsstyrkan!
  4. 2
    Herregd! Larma militären och insatsstyrkan!
  5. Gunvor
    #3
    Så är det. Sedlar på hyllor har stark dragningskraft. Man får hålla i dem tills de är inlämnade. Läxa för livet.
  6. 3
    Så är det. Sedlar på hyllor har stark dragningskraft. Man får hålla i dem tills de är inlämnade. Läxa för livet.
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Man tar upp det med läraren som får ta ett samtal om det med klassen. Tyvärr ser världen ut så, att det tas saker från andra, men det är ändå viktigt att man tydligt markerar att det är inget som ses som okej, skyll dej själv attityd kring liknade tycker jag är riktigt, riktigt illa.
  8. 4
    Man tar upp det med läraren som får ta ett samtal om det med klassen. Tyvärr ser världen ut så, att det tas saker från andra, men det är ändå viktigt att man tydligt markerar att det är inget som ses som okej, skyll dej själv attityd kring liknade tycker jag är riktigt, riktigt illa.
  9. Anonym
    #5

    Madelene

    Tillfället gör tjuven, brukar man ju säga. Därmed inte sagt att det på något sätt är rätt.

    Ett tips är att nästa gång lägga pengarna i ett igenklistrat kuvert och låta barnet ha kuvertet i väskan till dess att det ska lämnas in.
  10. 5
    Madelene Tillfället gör tjuven, brukar man ju säga. Därmed inte sagt att det på något sätt är rätt.

    Ett tips är att nästa gång lägga pengarna i ett igenklistrat kuvert och låta barnet ha kuvertet i väskan till dess att det ska lämnas in.
  11. Anonym
    #6
    Tyvärr är det få som vet skillnaden på mitt och ditt.

    Jag hade dock lagt pengarna i ett kuvert eller ihopvikt papper. Det man tar med sig till skolan får man själv ansvara för.
  12. 6
    Tyvärr är det få som vet skillnaden på mitt och ditt.

    Jag hade dock lagt pengarna i ett kuvert eller ihopvikt papper. Det man tar med sig till skolan får man själv ansvara för.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Det är trist när saker försvinner. Men att man inte kan lägga pengar öppet på en hylla tycker jag är ganska självklart. Pengar och andra värdesaker måste man alltid bära på sig. Det lär jag mina barn.
  14. 7
    Det är trist när saker försvinner. Men att man inte kan lägga pengar öppet på en hylla tycker jag är ganska självklart. Pengar och andra värdesaker måste man alltid bära på sig. Det lär jag mina barn.

Liknande trådar

  1. Lämnar er....
    By Mian m7 in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 07:47
  2. Nu lämnar jag er..
    By Lilla plupp in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 11:04
  3. Lämnar er???
    By thealea in forum Bokstavsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 11:17
  4. Lämnar er
    By L-M med A o I in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 18:22
  5. Jag lämnar er
    By ElinMedMånga in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 07:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar