bullrig skolgård
Skolbarn
  1. Anonym pappa
    #1

    bullrig skolgård

    På min grabbs skola håller dom på att bygga om delar av skolgården. Detta medför en hel del buller. Nu rekommenderas barnen att ha hörselskydd när dom är ute på skolgården & har rast.
    Vi föräldrar tycker att man kunde ha gjort vid skolgården under sommaren.
    Har ni varit med om något liknade?
  2. 1
    bullrig skolgård På min grabbs skola håller dom på att bygga om delar av skolgården. Detta medför en hel del buller. Nu rekommenderas barnen att ha hörselskydd när dom är ute på skolgården & har rast.
    Vi föräldrar tycker att man kunde ha gjort vid skolgården under sommaren.
    Har ni varit med om något liknade?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Det håller jag med om. När barn springer och leker behöver de både se och höra. Det kan ju vara ett mer akut jobb som inte kan vänta, men grundregeln borde vara att man gör sådana jobb när barnen inte är där.
  4. 2
    Det håller jag med om. När barn springer och leker behöver de både se och höra. Det kan ju vara ett mer akut jobb som inte kan vänta, men grundregeln borde vara att man gör sådana jobb när barnen inte är där.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Ja. Bygget som skulle göras på barnens skola var omfattande, riva en byggnad, bygga nya och fixa till skolgården. Att hinna det på sommaren är omöjligt. Tog ett helt läsår, samt sommarlovet. Var klart lagom till skolan startade i augusti.

    Avspärrat och visst lät det ibland, men inga hörselskydd behövdes.
  6. 3
    Ja. Bygget som skulle göras på barnens skola var omfattande, riva en byggnad, bygga nya och fixa till skolgården. Att hinna det på sommaren är omöjligt. Tog ett helt läsår, samt sommarlovet. Var klart lagom till skolan startade i augusti.

    Avspärrat och visst lät det ibland, men inga hörselskydd behövdes.
  7. Medlem sedan
    Aug 2009
    #4
    Hur ska barnen kunna leka när de inte hör varandra? Vem bekostar hörselskydden? Kan inte de ansvariga för ombyggnadsbeslutet ha hörselskydd på sig på jobbet, speciellt vid lunch och fika?
  8. 4
    Hur ska barnen kunna leka när de inte hör varandra? Vem bekostar hörselskydden? Kan inte de ansvariga för ombyggnadsbeslutet ha hörselskydd på sig på jobbet, speciellt vid lunch och fika?
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Om de bygger om på skolan får väl byggarbetarna ta rast samtidigt som barnen. Det fungerar ju inte att barnen ska leka med hörselskydd, då kan de ju inte prata med varandra.
  10. 5
    Om de bygger om på skolan får väl byggarbetarna ta rast samtidigt som barnen. Det fungerar ju inte att barnen ska leka med hörselskydd, då kan de ju inte prata med varandra.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    har varit med om byggtrafik mitt i rast

    Det är inte möjligt att barnen är på andra sidan byggnaden? Att de är ute och leker i en miljö som kan medföra hörselskador är absolut inte bra. Skolan är en arbetsmiljö. Prata med skolhälsovård, skyddsombud, rektor, kommunens miljö- och hälsoskyddskontor, arbetsmiljöinspektionen, lokaltidningen... det hade jag gjort.
  12. 6
    har varit med om byggtrafik mitt i rast Det är inte möjligt att barnen är på andra sidan byggnaden? Att de är ute och leker i en miljö som kan medföra hörselskador är absolut inte bra. Skolan är en arbetsmiljö. Prata med skolhälsovård, skyddsombud, rektor, kommunens miljö- och hälsoskyddskontor, arbetsmiljöinspektionen, lokaltidningen... det hade jag gjort.
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7
    Jösses... Det hade jag aldrig accepterat... Är det där ett akut jobb? Varför byggde de inte om under sommarlovet annars? Byggjobbarna får väl helt enkelt avbryta oljudet när barnen har rast.
    Men jag undrar ju hur det låter inne i skolan om det är sånt liv på skolgården att eleverna skulle behöva hörselkåpor....
  14. 7
    Jösses... Det hade jag aldrig accepterat... Är det där ett akut jobb? Varför byggde de inte om under sommarlovet annars? Byggjobbarna får väl helt enkelt avbryta oljudet när barnen har rast.
    Men jag undrar ju hur det låter inne i skolan om det är sånt liv på skolgården att eleverna skulle behöva hörselkåpor....

Liknande trådar

  1. Skolgård, hur viktig
    By Anonym in forum Skolbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 19:50
  2. Regler på skolgård?
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 17:46
  3. Ni som bor vid bullrig väg...
    By Veris mamma in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 21:09
  4. Tre barn = bullrig familj
    By Salander in forum Många barn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 15:02
  5. Bullrig mage
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 14:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar