Brandlarmet gick...
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Brandlarmet gick...

    på Tindras skola idag när de satt i matsalen och åt. Polis och brandbil kom fort på plats och alla barn hade varit duktiga på att ta sig ut. (tur att de hade brandövning igår) Visade sig att det hade varit nåt med en spis i köket. Ingen fara på taket alltså., men Tindra hade varit lite ledsen över alltihop och velat ha sin pappa där. Lasse är hjälten när det gäller eld och bränder, jag är lika rädd för eld som Tindra är.
    Läraren hade tagit sig tid och suttit och pratat med Tindra om vad som hade hänt till Tindra lugnade ner sig. Härlig lärare!

    Pratade med läraren om att både jag och Lasse vill komma och hälsa på Tindra i skolan. (inte samtidigt dock) Läraren blev jätteglad och sa att on uppskattar när föräldrar hälsar på i skolan och engagerar sig i sina barn. Ska bli spännande att se vad de gör på en vanlig skoldag.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  2. 1
    Brandlarmet gick... på Tindras skola idag när de satt i matsalen och åt. Polis och brandbil kom fort på plats och alla barn hade varit duktiga på att ta sig ut. (tur att de hade brandövning igår) Visade sig att det hade varit nåt med en spis i köket. Ingen fara på taket alltså., men Tindra hade varit lite ledsen över alltihop och velat ha sin pappa där. Lasse är hjälten när det gäller eld och bränder, jag är lika rädd för eld som Tindra är.
    Läraren hade tagit sig tid och suttit och pratat med Tindra om vad som hade hänt till Tindra lugnade ner sig. Härlig lärare!

    Pratade med läraren om att både jag och Lasse vill komma och hälsa på Tindra i skolan. (inte samtidigt dock) Läraren blev jätteglad och sa att on uppskattar när föräldrar hälsar på i skolan och engagerar sig i sina barn. Ska bli spännande att se vad de gör på en vanlig skoldag.
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    vad läskigt!
    men tack o lov att inget "mer allvarligt" hände.
    och vad skönt att polis och brandbil kom snabbt.

    vilken underbar lärare som satte sig ner med Tindra och pratade med henne.
  4. 2
    vad läskigt!
    men tack o lov att inget "mer allvarligt" hände.
    och vad skönt att polis och brandbil kom snabbt.

    vilken underbar lärare som satte sig ner med Tindra och pratade med henne.

Liknande trådar

  1. Usch, nu går brandlarmet här i byn
    By ellba in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 16:54
  2. Jag trotsade regnet och gick ut och gick
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 21:01
  3. Så gick brandlarmet
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 14:50
  4. Jaha så gick det som det gick
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 18:41
  5. Gick bra för mig oxå!!
    By Lily m T-03 v13 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 15:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar