Gripe water - info
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Gripe water - info

    Hej, jag minns inte vem som talade om Gripe water men jag var och köpte en flaska idag. Sen så läste jag på nätet om detta...(hmmm, i efterhand, skulle jag ju gjort innan såklart ) Det finns tydligen olika Gripe water. Om de innehåller dillolja och bikorbonat så ska det tydligen inte vara så bra. Min flaska hade både och.
    Jag vill inte oroa någon i onödan men bara informera. Själv hann jag ta det ett par ggr men kommer sluta med det nu. Man kan läsa mer om det i nedan länk. Om det nu stämmer. Kanske någon annan har hört något mer?
    (hoppas jag nu inte oroar ngn )

    http://www.coliccalm.com/baby_infant..._treatment.htm
  2. 1
    Gripe water - info Hej, jag minns inte vem som talade om Gripe water men jag var och köpte en flaska idag. Sen så läste jag på nätet om detta...(hmmm, i efterhand, skulle jag ju gjort innan såklart ) Det finns tydligen olika Gripe water. Om de innehåller dillolja och bikorbonat så ska det tydligen inte vara så bra. Min flaska hade både och.
    Jag vill inte oroa någon i onödan men bara informera. Själv hann jag ta det ett par ggr men kommer sluta med det nu. Man kan läsa mer om det i nedan länk. Om det nu stämmer. Kanske någon annan har hört något mer?
    (hoppas jag nu inte oroar ngn )

    http://www.coliccalm.com/baby_infant..._treatment.htm
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Tack för infon! Det där med birkabonaten lät ju inte så bra nej...
    Har en flaska här hemma som vi inte öppnat än, ska nog läsa lite noggrannare på innehållsförteckningen där. Vi kollade bara så att det inte var alkohol eller socker i!
  4. 2
    Tack för infon! Det där med birkabonaten lät ju inte så bra nej...
    Har en flaska här hemma som vi inte öppnat än, ska nog läsa lite noggrannare på innehållsförteckningen där. Vi kollade bara så att det inte var alkohol eller socker i!
  5. SaraAn88
    #3
    Här kan du beställa Gripe Water, kostar ca 70 kr / flaska och kommer hem med postan inom 3-4 dagar...

    jag tyckte personligen att det var smidgt!

    www.gripewater.se
  6. 3
    Här kan du beställa Gripe Water, kostar ca 70 kr / flaska och kommer hem med postan inom 3-4 dagar...

    jag tyckte personligen att det var smidgt!

    www.gripewater.se
  7. Jasmine!
    #4
    Jag beställde också min på gripewater.se
  8. 4
    Jag beställde också min på gripewater.se
  9. Medlem sedan
    Feb 2016
    #5
    För mig funkar det bra, men som sagt undvik alkohol som innehåll. Går att köpa på www.gripewater.nu
  10. 5
    För mig funkar det bra, men som sagt undvik alkohol som innehåll. Går att köpa på www.gripewater.nu

Liknande trådar

  1. Gripe water och semperfrågor.
    By Mini-74 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 19:52
  2. Mirakelmedlet Gripe Water
    By lottak73 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 20:52
  3. Gripe water mot kolik!
    By Silverkarin in forum _1007 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 13:14
  4. water water where art thou??
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 02:11
  5. Gripe Water
    By sisak in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 19:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar