förskola eller vara ledig imorgon?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    förskola eller vara ledig imorgon?

    min dotter har precis skolats in, ca 3 veckor sedan, där emellan har hon vart sjuk en hel vecka. inskolningen gick jätte bra och hon trindes från första stund, men efter hon vart sjuk har det gått tillbaka hon blir jätte ledsen när man ska gå men går över fort. jag jobbar lite oregelbundna tider så ibland är jag ledig mitt i veckan någon dag. så nu idag jobbar jag och kommer vara ledig imorgon. på hennes förskola kommer det vara det första för terminen drop in fika för oss föräldrar. så nu är min tanke ska hon få gå på dagis imorgon så vi kan gå på fikat och lära känna fröknanrna o ev andra föräldrar lite mera eller hoppa fikat och låta hon få vara hemma med mig istället?på ett sätt är det kanske bra om hon vänjer sig at vara där nu i början eller hur tänker ni?
    men samtidgt vill jag ju ha henne hos mig då jag ändå är ledig och vi kan få mysa hela dagen eftersom vi ej kunnat göra det nu ihelgen...
  2. 1
    förskola eller vara ledig imorgon? min dotter har precis skolats in, ca 3 veckor sedan, där emellan har hon vart sjuk en hel vecka. inskolningen gick jätte bra och hon trindes från första stund, men efter hon vart sjuk har det gått tillbaka hon blir jätte ledsen när man ska gå men går över fort. jag jobbar lite oregelbundna tider så ibland är jag ledig mitt i veckan någon dag. så nu idag jobbar jag och kommer vara ledig imorgon. på hennes förskola kommer det vara det första för terminen drop in fika för oss föräldrar. så nu är min tanke ska hon få gå på dagis imorgon så vi kan gå på fikat och lära känna fröknanrna o ev andra föräldrar lite mera eller hoppa fikat och låta hon få vara hemma med mig istället?på ett sätt är det kanske bra om hon vänjer sig at vara där nu i början eller hur tänker ni?
    men samtidgt vill jag ju ha henne hos mig då jag ändå är ledig och vi kan få mysa hela dagen eftersom vi ej kunnat göra det nu ihelgen...
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Gå på fikat och var hemma sen? Då kan ni ju mysa tillsammans, men vara med på fikat!
  4. 2
    Gå på fikat och var hemma sen? Då kan ni ju mysa tillsammans, men vara med på fikat!
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    fikat är vid kl 15. men trodde inte man kunde komma till fikat om man var hemma från förskolan?
    men kan ju ringa och höra med de imorgon. tack för tipset:-)
  6. 3
    fikat är vid kl 15. men trodde inte man kunde komma till fikat om man var hemma från förskolan?
    men kan ju ringa och höra med de imorgon. tack för tipset:-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Gå tillsammans på fikat och spendera resten av dagen med varandra.
  8. 4
    Gå tillsammans på fikat och spendera resten av dagen med varandra.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Förvisso, bäst att kolla men för mig hade ni självklart varit välkomna. Du har huvudansvaret för ditt barn när ni är där, eftersom hon är ledig, men visst vore ni välkomna.
  10. 5
    Förvisso, bäst att kolla men för mig hade ni självklart varit välkomna. Du har huvudansvaret för ditt barn när ni är där, eftersom hon är ledig, men visst vore ni välkomna.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    men så bra tack för et positivt svar:-)kan jag ha lil skrut hemma o mysa hela dagen jippi:-)
  12. 6
    men så bra tack för et positivt svar:-)kan jag ha lil skrut hemma o mysa hela dagen jippi:-)
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Varför inte bara gå på fikat? Jag har också haft liknande arbetstider och hos oss gick det iutmärkt att dottern och jag bara kom dit någon timma när de hade såna aktiviter. Hör med personalen vad de tycker
  14. 7
    Varför inte bara gå på fikat? Jag har också haft liknande arbetstider och hos oss gick det iutmärkt att dottern och jag bara kom dit någon timma när de hade såna aktiviter. Hör med personalen vad de tycker

Liknande trådar

  1. Nä... Får man vara ledig eller?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 18:23
  2. Måste vara "ledig" imorgon
    By anna197 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 21:59
  3. Imorgon ska jag vara modig...eller nåt?
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 16:33
  4. Förresten (förskola när man är ledig)
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 08:36
  5. Arbetslös (semester eller vara f-ledig
    By Arbetslös in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar