detta med mens NERVÖS
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    detta med mens NERVÖS

    Alltså... Jag har alltid varit som en liten klocka när det kommer till mensen. 7 dagar mens. Uppehåll 21 dagar. 7 dagar mens. Och så vidare. Har två barn varav det sista föddes 4/5 2009. Har fått igen min mens och haft rikliga blödningar två omgångar. Men nu kommer den inte (ligger en vecka efter nu)! Ska jag fundera över att köpa en sticka igen eller har ni andra också varit oregelbundna i början? Mellan barnen hann jag bara med 2 omgångar sist, så jag har ju inget att jämföra med. :-O Men börjar bli nervös!
  2. 1
    detta med mens NERVÖS Alltså... Jag har alltid varit som en liten klocka när det kommer till mensen. 7 dagar mens. Uppehåll 21 dagar. 7 dagar mens. Och så vidare. Har två barn varav det sista föddes 4/5 2009. Har fått igen min mens och haft rikliga blödningar två omgångar. Men nu kommer den inte (ligger en vecka efter nu)! Ska jag fundera över att köpa en sticka igen eller har ni andra också varit oregelbundna i början? Mellan barnen hann jag bara med 2 omgångar sist, så jag har ju inget att jämföra med. :-O Men börjar bli nervös!
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Min mens kom igång ca 5 månader efter förlossningen och den har varit regelbunden, precis som innan.
  4. 2
    Min mens kom igång ca 5 månader efter förlossningen och den har varit regelbunden, precis som innan.
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Jag har varit sjukt oregelbunden sedan den kom tillbaka... Jag har å andra sidan aldrig varit riktigt regelbunden, men det har varit värre nu.

    Men är du nervös så kanske det kan vara värt att testa? Lycka till!
  6. 3
    Jag har varit sjukt oregelbunden sedan den kom tillbaka... Jag har å andra sidan aldrig varit riktigt regelbunden, men det har varit värre nu.

    Men är du nervös så kanske det kan vara värt att testa? Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Stickan säger att jag kan andas ut, bara ett streck inte två. Men var tusan när mensen då då? :-O
  8. 4
    Stickan säger att jag kan andas ut, bara ett streck inte två. Men var tusan när mensen då då? :-O
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    Nu ser ju jag att du redan kollat men jag svarar lite ändå...
    För mig tickade mensen igång omkring årsskiftet, och det tog nog närmare 4 månader innan jag var tillbaka på ungefär samma cykel som förut. Fast nu verkar det vara 34 dagar istället för 35 dagar som det var innan graviditeten. Min cykel var kortare och har sen successivt förlängts och nu stabiliserats... tror jag...
    Men som alltid tror jag att stress och annat i vardagen kan spela in och tillfälligt störa en annars regelbunden cykel.
  10. 5
    Nu ser ju jag att du redan kollat men jag svarar lite ändå...
    För mig tickade mensen igång omkring årsskiftet, och det tog nog närmare 4 månader innan jag var tillbaka på ungefär samma cykel som förut. Fast nu verkar det vara 34 dagar istället för 35 dagar som det var innan graviditeten. Min cykel var kortare och har sen successivt förlängts och nu stabiliserats... tror jag...
    Men som alltid tror jag att stress och annat i vardagen kan spela in och tillfälligt störa en annars regelbunden cykel.
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Antagligen det som spelade in. Sjukt stressigt just nu. Men sen har den blivit betydligt rikligare också. Första gången tänkte jag lite att "ja, ja - det är ju en del som ska rensas ut efter så lång tid". Men att fortfarande ha 2-3 dagar då tampong och binda dränks trots byte varje timme - det känns för mycket! Blir ju helt vingen och borta på kuppen!
  12. 6
    Antagligen det som spelade in. Sjukt stressigt just nu. Men sen har den blivit betydligt rikligare också. Första gången tänkte jag lite att "ja, ja - det är ju en del som ska rensas ut efter så lång tid". Men att fortfarande ha 2-3 dagar då tampong och binda dränks trots byte varje timme - det känns för mycket! Blir ju helt vingen och borta på kuppen!
  13. Medlem sedan
    Jun 2009
    #7
    jobbigt.... Hoppas det stabiliserar sig snart! Och att du kan stressa ner snart!
  14. 7
    jobbigt.... Hoppas det stabiliserar sig snart! Och att du kan stressa ner snart!

Liknande trådar

  1. Nervös!
    By Grodan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 17:34
  2. Litet nervös, men inte så nervös som jag
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 00:12
  3. Nervös, nervös! I morgon ska jag ha
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 10:12
  4. vad är nu detta?? Mens igen??
    By Martha m H-05 & M-07 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 22:20
  5. Hur ska detta gå????Nervös!
    By -Helena m AoM- in forum _0505 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 09:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar